نکاتی که باید پیش از سفر به سنگاپور بدانیم (قسمت اول)

به گزارش مجله آراد، سنگاپور کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا است که یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار کل آسیا و البته دنیا به شمار می رود. در این مقاله، نکاتی که باید پیش از سفر به این منطقه بدانید را برایتان فهرست نموده ایم. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

نکاتی که باید پیش از سفر به سنگاپور بدانیم (قسمت اول)

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

سنگاپور هم یک کشور است و هم یک شهر. این کشور متشکل از جزایر ریز و درشتی است که در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده است. سنگاپور با مساحت 718 کیلومتر مربعی اش، یکی از کشورهای مدرن و ثروتمند قاره کهن محسوب می شود. به همین دلیل، افراد زیادی از سراسر دنیا به امید کسب درآمد بهتر و زندگی مرفه تر، به این کشور مهاجرت نموده اند. در ادامه نگاه دقیق تری خواهیم داشت بر قوانین و باید و نبایدهای سنگاپور و نیز نکاتی که باید در آن مد نظر داشته باشیم تا خاطره خوشی از سفر خود به این کشور کسب کنیم.

زبان

در سنگاپور چهار زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل به عنوان زبان های رسمی شناخته می شوند. اما در مجموع ساکنان این کشور حدودا به بیست زبان مختلف صحبت می نمایند که این امر نشان دهنده تنوع گسترده زبانی و فرهنگی در سنگاپور است. بسیاری از تابلوها و علائم در سنگاپور به چهار زبان رسمی نوشته شده اند. در این کشور سیاست رسمی آموزشی به ترتیبی است که دانش آموزان به طور همزمان، زبان انگلیسی و زبان مادری خود را می آموزند. زبان مادری مردم سنگاپور، سنگاپوریِ انگلیسی یا همان Singlish است که بر اساس زبان انگلیسی راسخ شده است. اگر تا حدودی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، در این کشور با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

حمل و نقل

سعی کنید بیشتر با اتوبوس در سنگاپور رفت وآمد کنید، چرا که اتوبوس در این کشور از جمله وسایل نقلیه عمومی ارزان قیمت و سریع است که می تواند شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به این سو و آن سو ببرد. برای این منظور می توانید یک کارت اتوبوس از ایستگاه های اتوبوس مترو این کشور تهیه کنید.

اما اگر دوست دارید سریع تر به مقصد خود برسید، می توانید با تاکسی رفت وآمد کنید. نرم افزارها و اپلیکیشن های تلفن همراه GrabTaxi و Uber در سنگاپور آماده خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران هستند.

جویدن آدامس در سنگاپور

بله، درست حدس زدید؛ جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است، اما آن طور که فکر می کنید موضوع ترسناکی نیست. هر کسی که در سنگاپور اقدام به واردات، فروش یا فراوری آدامس کند، ممکن است با پرداخت جریمه نقدی یا محکومیت در زندان روبرو شود.

ریشه وضع این قانون در سنگاپور به زمانی باز می شود که عده ای خرابکار سعی می کردند با آدامس های خود، سنسور باز و بسته کردن درب های مترو را دچار اختلال نمایند. همچنین یکی دیگر از دلایل این موضوع، دشواری و هزینه بر بودن جمع آوری آدامس های دور ریخته شده در محیط بیرون قلمداد می شود.

البته پیرو قراردادی که سنگاپور با آمریکا مبنی بر تجارت آزاد منعقد نموده است، ممنوعیت واردات و فروش آدامس برای مصارف پزشکی تا حدودی برداشته شده است.

با این حال اگر به این کشور سفر کردید و در جیب خود آدامس داشتید، سعی کنید پس از مصرف، آن را به طور صحیح در سطل زباله قرار دهید تا در روبروه با پلیس به مشکل خاصی برخورد نکنید.

قوانین سختگیرانه و امنیت سنگاپور

اگر به سنگاپور سفر می کنید، با خیالی آسوده این کار را انجام دهید، چرا که امنیت شما تضمین شده است. وقوع جرائم خیابانی در این کشور بسیار نادر و میزان اعتیاد به مواد مخدر نیز در آن بسیار کم است؛ به طوری که سنگاپور یکی از کمترین میزان افراد معتاد به مواد مخدر دنیا را دارد. بعضی از کارشناسان دلیل این موضوع را وجود قوانین سختگیرانه سنگاپور می دانند. برای نمونه، برای بعضی از جرائم مربوط به مواد مخدر در سنگاپور، حکم اعدام وجود دارد.

ذکر این نکته لازم است که دولت سنگاپور تنها در رابطه با جرائم بزرگ سختگیرانه برخورد نمی کند؛ ممکن است گردشگران به طور متدوال برای جرائمی مانند عدم عبور از خطوط عابر پیاده، ریختن زباله روی زمین و حتی عدم استفاده از سیفون توالت های عمومی جریمه شوند!

قوانین هدایت رانندگی سنگاپور کمی پیچیده هستند، به همین دلیل هم افراد محلی و هم گردشگران در صورت ارتکاب خطای غیرعمدی، ممکن است با بخشش پلیس روبرو شوند.

به طور کلی اگر در این کشور خطایی مرتکب شوید که اطلاعات دقیقی از آن نداشته اید یا به اشتباه متوجه آن شده باشید، احتمالا با پرداخت جریمه نقدی مشکلتان حل شده و کارتان به اداره پلیس و دادگاه کشیده نشود. تنها کاری که هنگام ارتکاب اشتباه بایستی انجام دهید، این است که مدارک خود اعم از گذرنامه، ویزا و کارت شناسایی را به پلیس داده و به او اطلاع دهید که شما گردشگر بوده و از قوانین سنگاپور به طور کامل اطلاع نداشته اید.

مهاجران سنگاپور

اگرچه ممکن است پس از خواندن مطالب بالا راجع به قوانین سختگیرانه سنگاپور کمی ترسیده باشید، اما بهتر است این نکته را بدانید که مهاجران بسیاری زیادی از سرتاسر دنیا به این کشور آمده و آن را خانه دوم خود خطاب می نمایند. همه ساله، تقریبا 40 درصد از جمعیت شهر سنگاپور از کشورهای خارجی به این مکان می آیند. این افراد از مناطق بسیاری از جمله کشورهای اطراف، خاور دور، اروپای غربی و حتی ایالت های میانی آمریکا به این کشور می آیند.

منبع: کجارو / goabroad.com / internationalinsurance.com / roadsandkingdoms.com
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 580

به "نکاتی که باید پیش از سفر به سنگاپور بدانیم (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید پیش از سفر به سنگاپور بدانیم (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید