نهاد بین المللی: انفجار احتمالی بمب اتم در آلمان صدها هزار نفر را می کشد

به گزارش مجله آراد، یک سازمان غیردولتی در گزارشی هشدار داده انفجار بمب اتمی در آلمان ممکن است به کشته شدن صدها هزار نفر منجر گردد.

نهاد بین المللی: انفجار احتمالی بمب اتم در آلمان صدها هزار نفر را می کشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست که دفتر آن در هلند قرار گرفته است هشدار داده انفجار بمب هسته ای در آلمان به کشته شدن صدها هزار منجر خواهد شد.

سازمان گرین پیس (صلح سبز) بر همین اساس از آمریکا خواسته زرادخانه کوچک سلا ح های اتمی خود در آلمان را از این کشور خارج کند.

گزارش سازمان صلح سبز در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد حمله اتمی آمریکا به شهر هیروشیما منتشر شده است.

سخنگوی دفتر این سازمان در آلمان در بیانیه ای گفت: کشتارهای جمعی، مثل آنچه در حمله اتمی به ژاپن رخ داد نباید هرگز رخ دهند.

در ادامه این بیانیه از دولت آلمان خواسته شده اطمینان حاصل کند سلاح های اتمی آمریکا به همراه سربازان این کشور از پایگاه هوایی بوشل خارج می شوند.

واشنگتن هفته گذشته اعلام نمود فرایند خروج نزدیک به 12000 نفر از نیروهای خودش در آلمان را شروع خواهد نمود.

سازمان صلح سبز در گزارش خود به محاسبه قدرت انفجار بمب های هسته ای در چند منطقه آلمان پرداخته است: در برلین، که قلب قدرت سیاسی آلمان است، در فرانکفورت که پایتخت مالی آلمان است و در بوشل، که چندین بمب اتمی آمریکا در یک پایگاه هوایی انبار شده اند.

قدرت انفجار اتمی بر حسب کیلو تن و مگاتن اندازه گیری می گردد. یک سلاح هسته ای با قدرت انفجار یک کیلوتن، انفجاری معادل انرژی ناشی از 1000 تن (یک کیلوتن) تی ان تی فراوری می نماید.

نخستین سلاح هسته ای که روز 6 آگوست 1945 در هیروشیما منفجر شد قدرتی معادل 12.5 کیلوتن داشت. بمب دیگری که چند روز بعد بر فراز ناگازاکی پرتاب شد 22 کیلوتن قدرت داشت.

در گزارش سازمان صلح سبز گفته شده انفجار یک بمب اتمی با قدرت انفجار 20 کیلوتن در برلین 145 هزار نفر را در دم خواهد کشت. 120 هزار نفر را هم در اثر تشعشعات رادیواکتیو در روزهای بعد جانشان را از دست خواهند داد. 50 هزار نفر هم بر اثر سرطان در ماه ها و سال های بعدتر فوت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1272

به "نهاد بین المللی: انفجار احتمالی بمب اتم در آلمان صدها هزار نفر را می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد بین المللی: انفجار احتمالی بمب اتم در آلمان صدها هزار نفر را می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید