ناپدید شدن هزار زن بومی؛ تراژدی ملی در کانادا

به گزارش مجله آراد، ناپدید شدن یا قتل بیش از هزار زن و دختر بومی کانادا در دهه های اخیر، به یک تراژدی ملی در ابعاد وسیع تبدیل شده است اما دولت این کشور که همیشه مدعی حقوق بشر در دیگر کشورها است حتی از بیان واژه نسل کشی برای این جنایت امتناع کرد.

ناپدید شدن هزار زن بومی؛ تراژدی ملی در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

نتیجه تحقیق ملی در کانادا درباره پرونده این جنایت، یک هزار و 200 صفحه گزارش شده است که طبق آن، کانادا به خشونت و تبعیض وسیع علیه بومیان و فقدان حفاظت از آن ها متهم شده است.

این گزارش که دستاورد تحقیقات 3 ساله است، آمار کشته شدگان زنان بومی بین سال های 1980 تا 2013 میلادی را یک هزار و 181 نفر اعلام نموده است که تعداد 164 تن مفقود و یک هزار و 17 تن هم کشته شده اند.

صبح دوشنبه در مراسمی سنتی، گزارش نهایی شده در موزه تاریخ کانادا و در جمع صدها خانواده بازماندگان این زنان خوانده شد. این مراسم شامل آئین خاصی از جمله گذاشتن مواد خاص گیاهی روی کاغذها و پیچاندنشان در یک پتو برای ادای احترام به کشته شدگان بود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در سخنرانی خود در این مراسم از استفاده از کلمه نسل کشی امتناع کرد اما رفتار با زنان بومی را ناپذیرفتنی وشرم آور خواند.

وی اذعان داشت خشونت علیه زنان و دختران بومی تنها یادگاری از گذشته کانادا نیست بلکه قسمتی از حال کاناداست و جزیی از سیستم قضایی است که در حال حاضر شکست خورده است.

او هچنین در انتها این مراسم تاکید نمود دولت وی به طور کامل این گزارش را آنالیز خواهد نمود و یک برنامه ملی برای مقابله با خشونت علیه زنان، دختران، فراهم آورده و به اجرا خواهد گذاشت.

دیوید لمادتی وزیر دادگستری کانادا در پاسخ به این واکنش ترودو گفت دولت فدرال استفاده از اصطلاح نسل کشی را به دانشگاهیان و کارشناسان واگذار خواهد نمود.

وی اضافه نمود مسئولیت دولت در حال حاضر برطرف مشکل این خانواده ها و بازماندگان است.

231 توصیه در این گزارش تحت عنوان دعوت بر ای عدالت آمده است که در آن راه هایی موثر برای جلوگیری و کنترل قاچاق انسان، استثمار جنسی و خشونت منتشر شده است.

متن این گزارش همچنین بر احتیاج به تغییر نقش سیستم قضایی و پلیس در رابطه با محافظت از این زنان اشاره دارد و تعریف رابطه تاریخی و جاری کانادا با این زنان بومی را تنها استعمار، نژاد پرستی، تعصب، تبعیض، تفاوت های فرهنگی و اجتماعی می داند.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 530

به "ناپدید شدن هزار زن بومی؛ تراژدی ملی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن هزار زن بومی؛ تراژدی ملی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید