زیباترین معابد دنیا ، بخش اول

به گزارش مجله آراد، معابد، مکان هایی برای عبادت و معنویت هستند و به وسیله مذهب های مختلف در سرتاسر دنیا برای ستایش خدایان و الهه ها از دوران باستان ساخته می شدند.

زیباترین معابد دنیا ، بخش اول

در این مطلب قرار است به معابدی بپردازیم که از لحاظ زیبایی بسیار خیره کننده هستند. همراه با ما باشید.

معبد پوزئیدون، کیپ سونیون، یونان

Temple of Poseidon, Cape Sounion, Greece

این معبد باستانی در بالای یک تپه صخره ای در کیپ سونیون در جنوب کشور یونان قرار گرفته است. این معبد مربوط به دوران طلایی آتن بوده است. معبد پوزئیدون، بین سال های 444 تا 40 پیش از میلاد ساخته شده و به خدای دریا اختصاص داشته است. این معبد در نقطه استراتژیکی قرار گرفته است که بعلاوه، از خطوط دریایی که آتن را به دیگر نقاط جهان متصل می نماید، محافظت می نموده است. این معبد بسیار زیبا، به خوبی حفظ شده و هر ساله، گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید.

معبد وات ژینگ تون، لائوس

Wat Xieng Thong, Laos

این معبد، یکی از مهم ترین معابد کشور لائوس به شمار می رود که در شمال این کشور واقع شده است. این معبد در میانه قرن شانزدهم میلادی به وسیله شاه ستاثیراث به یاد شاه افسانه ای چانتافانیث ساخته شده است. این معبد واقعا زیبا است و سقف آن طلاکاری شده است و مجسمه های خیره کننده بسیاری در درون آن قرار دارند. از این معبد در اغلب اوقات به عنوان زیباترین معبد در کشور لائوس یاد می گردد. این تصویر، دیوارهای موزاییک کاری شده و رنگارنگ این معبد را به نمایش در آورده است. این دیوارها، لحظات مختلفی شامل درختان، حیوانات، رشد گیاهان، واعظان در حال عبادت و قایق های شناور را نشان می دهند.

معبد ترن کوک پاگودا، هانوی، ویتنام

Trán Quóc Pagoda, Hanoi, Vietnam

این معبد در جزیره ای کوچک در میان دریاچه غربی هانوی واقع شده است. این معبد قدمتی بیش از هزار و پانصد سال دارد. با اینکه یک معبد بودایی از قرن شش میلادی در این مکان قرار داشته اما سازه فعلی مربوط به قرن هفدهم میلادی است. در سال 1959 میلادی، رئیس جمهور هند در بازدید از این مکان، یک درخت بودی که از درخت اصلی بریده شده است را در این مکان کاشته که امروزه بزرگ شده است.

پرستشگاه خیابان الدریج

Eldridge Street Synagogue, New York, USA

این پرستشگاه، تنها یکی از چندین ساختمانی است که یادآور قرن نوزدهم میلادی است. این ساختمان که در قلب شهر نیویورک قرار گرفته، نسبتا بدون تغییر به جای مانده است. این پرستشگاه به وسیله یهودیان اروپای شرقی در سال 1887 میلادی ساخته شده است و یکی از اولین بناها به این سبک به شمار می رفته است. این مکان به سرعت به پناهگاهی برای یهودیان مهاجران تبدیل شده است. در اوایل قرن بیستم میلادی، این مکان مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه، همچنان به عنوان یک پرستشگاه مورد استفاده قرار می گیرد و یک موزه نیز در خصوص تاریخ آن، در داخلش موجود است.

پرستشگاه جوبیلی، پراگ، جمهوری چک

Jubilee Synagogue, Prague, Czech Republic

پرستشگاه جوبیلی، یک مکان فوق العاده است. این مکان دارای نمایی رنگارنگ و خیره کننده است که در میان گنبدها و گلدسته های مشهور پراگ واقع شده است. این پرستشگاه در سال 1906 میلادی کامل شده بود. قبلا در این مکان، کلیسایی وجود داشته که به علت سیستم فاضلاب از بین رفته است. این پرستشگاه، یکی از جدیدترین نوع این بناها در این شهر به شمار می رود. درون این پرستشگاه، دارای رنگ کاری و جزئیات پر زرق و برقی است.

پارتنون، آتن، یونان

Parthenon, Athens, Greece

معبد پارتنون، نمادی واقعی از طراحی دوره یونان باستان به شمار می رود. این مکان، یکی از شناخته شده ترین معابد در جهان محسوب می گردد. این معبد در میانه قرن پنجم پیش از میلاد ساخته شده است. این معبد به الهه جنگ و خرد یعنی آتنا اختصاص داشته است. این معبد بخشی از مجموعه سازه های باستانی است که در بالای تپه ای صخره ای قرار دارند و مشرف به شهر هستند.

معبد طلایی، آرمیتسار، هند

The Golden Temple, Amritsar, India

معبد طلایی، همانطور که از نامش پیدا است، دارای نمایی طلاکاری شده است. این معبد در شهر آرمیتسار کشور هندوستان واقع شده است. معبد طلایی بین قرن ششم و هفتم میلادی ساخته شده و مرکز اصلی عبادت سیک ها بوده است. این معبد دارای تاریخی پر آشوب است. معبد طلایی چندین مرتبه به وسیله مهاجمان افغانی نابود شده تا اینکه در نهایت در اوایل قرن نوزدهم میلادی به طور کامل بازسازی شده است.

شری سوامینارایان ماندیر، تورنتو، کانادا

Shri Swaminarayan Mandir, Toronto, Canada

این معبد بزرگ در شهر تورنتوی کشور کانادا، در سال 2007 میلادی افتتاح شده است. معبد مشابه این در شهر لندن در سال 1997 میلادی ساخته شده است. این معبد عمدتا با یاری بیش از هزار و هشتصد صنعتگر ساخته شده است که بیشتر آن ها داوطلبانی از سازمانی هیندو بوده اند. بیش از بیست و چهار هزار سنگ حکاکی شده با دست برای ساخت این معبد مورد استفاده قرار گرفته است. حدود هیجده ماه ساخت آن به طول انجامیده است. امروزه این مکان، محل عبادت و پناهگاهی برای مهاجران هندی در شهر تورنتو است.

وات فرا تات دوی سوثپ، چیانگ مای، تایلند

Wat Phra That Doi Suthep, Chiang Mai Province, Thailand

این معبد طلایی، یکی از مقدس ترین مکان ها در شمال تایلند محسوب می گردد. این معبد در بالای کوهستانی مشرف به شهر چیانگ مای قرار گرفته است. در افسانه ها آمده است که یک راهب یک استخوان از خود بودا پیدا نموده و آن را به شاه رامکامهینگ تقدیم نموده است. گفته شده که این استخوان بر پشت فیلی به بالای این کوه آورده شده است و سپس فیل از جهان رفته است. این معبد در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2243

به "زیباترین معابد دنیا ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین معابد دنیا ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید