معرفی 14 مورد از سوغاتی های محبوب تایلند

به گزارش مجله آراد، تایلند بهشت علاقه مندان به خرید است. شهرهای آن پر از بازارهای خیابانی، بازارهای شناور، بازارهای محلی آخر هفته و مراکز خرید لوکس است و هر جنسی که فکرش را بکنید از فراوریات ارزان قیمت محلی تا مشهورترین و گران ترین برندهای جهانی در این مراکز فروخته می شوند. واقعیت این است که، تایلند مجموعه ای چشمگیر از محصولات، غذاها، منسوجات، زیور آلات و سایر موارد قابل توجه را (که در جای دیگری پیدا نمی کنید) فراوری می نماید. بازارها، مغازه ها و مراکز خرید پر ازاجناس بدرد بخورد است. اگر به دنبال خرید سوغاتی های تایلند و یادگاری نگهداشتن آن از سفر و یا هدیه دادنش به عزیزانتان هستید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بهترین سوغاتی های تایلند به همراه محل خریدشان را به شما معرفی کنیم.

معرفی 14 مورد از سوغاتی های محبوب تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

سس و ادویه های تایلندی

تایلند به دلیل داشتن غذاهای پر از ادویه جات، سس ها و گیاهان دارویی معروف است. اگر می خواهید به خوردن غذاهای خوشمزه تایلندی پس از بازگشت از سفرتان هم ادامه دهید و از طعم های منحصر به فرد آن در خانه لذت ببرید، داشتن سس و ادویه جات مخصوص لازم است. چند بسته ادویه یا شاید یک سس فلفلی خریداری کنید (اگر به طعم های تند و تیز علاقه دارید)! سس ها و ادویه جات سوغاتی های بسیار خوبی هستند که همه جا پیدا می شوند. اگر نگران ریختنشان هستید می توانید آن ها را از فری شاپ فرودگاه سووارنابومی بانکوک خریداری کنید، بسته بندی های اینجا حسابی برای مسافرت مناسبند.

حتماً کلیه مقررات گمرکی را مرتبط با مواد غذایی از جمله اظهارنامه مناسب را مطالعه و با دقت پر کنید. برای سس ها و ادویه های تایلندی، بهتر است محصولات بسته بندی شده تجاری را خریداری کنید تا هنگام بازگشت به خانه مسئله ای در فرودگاه ایجاد نگردد.

فیل، خوشمزه ترین سوغاتی تایلند

قطعا منظور ما این نیست که یک جانور عظیم الجثه را با خود به خانه ببرید. با این حال ، فیل نمادی از سرزمین لبخندها است و به همین دلیل سوغات یا هدیه ای عالی می باشد. می توانید اجناس زیادی پیدا کنید که یک فیل هم رویشان قرار داده شده است. ما فیل های شکلاتی را پیشنهاد می کنیم، اما همه چیز از زیور آلات، نقاشی ها ، کنده کاری های چوبی یا حتی کیسه های رنگارنگ که تصویر فیل رویشان کشیده شده به فروش می رسند.

هنگام بازگشت به خانه می توانید در فری شاپ تمامی فرودگاه های تایلند شکلات های فیلی بخرید. معمولا این فیل های شکلاتی مقداری فندق استرالیایی هم دارند و بهترین راه برای خرج کردن خورده بات هایی است که ته کیف پولتان مانده اند.

ابریشم تایلندی

تایلند به ابریشمش معروف است، برای علاقه مندان به ابریشم خریدشان واقعا لازم است و اگر می خواهید برای خانمی هدیه بخرید پیشنهادمان این است که شال ابریشمی را انتخاب کنید. از روسری های رنگارنگ گرفته تا کیف و توپ های پارچه، در تایلند انواع و اقسام محصولات ابریشمی فروخته می شوند. مکان های معتبری زیادی برای خرید ابریشم اصل تایلندی وجود دارند که یکی از آنها خانه جیم تامپسون (Jim Thompson House) در بانکوک است. اگر به دنبال یکی از سوغاتی های تایلند هستید سری به این مغازه بزنید.

انواع محصولات سلامتی

سفر به سرزمین لبخندها بدون استفاده از مراکز اسپا و سلامتی تدکمیل نخواهید. می توانید از محصولات مخصوصشان پس از بازگشت به خانه هم بهره ببرید (معمولا افرادی که کمی سنشان بیشتر است از دریافت این سوغاتی بسیار شاد می شوند). مجموعه ای از روغن های نارگیل، شمع های معطر و روغن های گیاهی بومی را برای خرید پیدا خواهید کرد. همچنین صابون های منبت کاری شده زیبا، اسکراب های بدن، صابون های پا، انواع عود و خوشبو نماینده هوا هم خریدهای خوبی هستند. محصولات اسپای تایلندی هدیه های خوبی برای دوستان، همکاران و خانواده اند.

جواهرات دست ساز تایلندی

به دنبال خرید جواهرات زرق و برق دار برای خودتان یا به عنوان سوغاتی و هدیه ای برای شخص مهمی در زندگیتان هستید؟ تایلند مکانی عالی برای یافتن جواهرات منحصر به فرد است. چیانگ مای به دلیل داشتن مغازه های نفیس نقره فروشی شهرت دارد و می توانید از میان گزینه های متنوع شامل حلقه ها، گردنبندها و دستبندها و همچنین فنجان ها و بشقاب های براق هر کدام را دوست دارید انتخاب کنید. حتما قبل از خرید اجناس گران قیمت دقت کنید که سرتان کلاه نگذارند.

توصیه مهم: معمولا راننده های تاکسی یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی در تایلند با این مغازه ها قرار داد می بندند و شما را به همان مغازه ها می برند تا پورسانت خودشان را بگریند. بهتر است برای پیدا کردن مغازه ها به حرف آنان اعتماد نکنید و خودتان جای مناسب را بیابید. برای اطلاع از سایر نکات مهمی در سفر تایلند به کارتان می آید مطلب (40 نکته مهم که قبل از سفر به تایلند باید بدانید!) را مطالعه کنید.

ظرف های سرامیکی و سفالی

تایلند برای سرامیکش مشهور است، چرا که صنعتگران این کشور انواع مختلف و با کیفتی را فراوری می نمایند. دو مورد از مشهورترین آنها چینی بنچارونگ و ظروف سنگی سنگکالوک است. استان Chiang Mai نیز فراوریات متنوعی دارد و اگر گذرتان به آن سمت افتاد سری هم به مغازه های فروش ظرف ها بزنید. محصولات سرامیکی و سفالی را در سراسر پادشاهی در فروشگاه های بزرگ یا فروشگاههای ویژه سرامیک و سفال سراسر کشور پیدا خواهید کرد.

لوازم تزیینی چوبی و کنده کاری شده

اثاثیه یا لوازم منزل چوبی تزئین شده که بیشترشان از چوب ساج درست شده اند، در تایلند هواداران زیادی دارند. اگر به چیانگ مای سفر می کنید بدانید که برای آن لقب پایتخت مبلمان کشور را انتخاب نموده اند! مغازه های بسیاری این محصولات را می فروشند و بیشتران با راه های حمل و نقل بین المللی آشنایی دارند و این کار را خودشان برایتان انجام می دهند.

انواع غذاها و خوراکی های شیرین

در طول سفر به تایلند با بسیاری از شیرینی های خوشمزه تایلندی و طعم های منحصر به فردشان آشنا می شوید. بسیاری از آن ها به عنوان سوغاتی های تایلند هم مناسب هستند، فقط باید حواستان را جمع کنید که در برگه فرودگاه تیک داشتنش در چمدان را بزنید تا بعد برایتان دردسر ساز نگردد. شیرینی های نارگیلی، ماش له شده، رب کاری یا مربای رامبوتان، انواع جذاب و بی نظیری از چیزهای بی نظیر تایلندی وجود دارد که می توانید با خود به خانه بیاورید. آب نبات ارزان است و سوغاتی های مناسب برای دوستان و همکاران خود پیدا می نماید. فیل های شکلاتی را که یادتان هست؟ انواع شکلات با شکل های مختلف و مخصوص مثل توک توک هم انتخاب های خوبی هستند.

اگر دوست دارید در خانه مزه میوه عجیب و غریب دوریان را بچشید (برای آشنایی با دوریان مطلب میوه دوریان بدبوترین میوه دنیا را ببینید)، میوه خشک و بسته بندی شده آن را در مغازه های فری شاپ فرودگاه خریداری کنید. ممکن است آن را دوست داشته باشید یا حالتان را بهم بزنید در هر صورت خوردنش تجربه جالبی است. دوریان خشک شده یکی از بیادماندنی ترین سوغاتی های تایلند است.

عتیقه جات

علاقه مندان به عتیقه جات هنگام انتخاب در تایلند حسابی گیج می شوند. لوازم بسیار زیبایی برای تماشا و آنالیز می بینید، از جمله انواع سفال، ظروف نقره و چوبی حکاکی شده. اگر جنس را با نام عتیقه می خرید بهتر است آن را از بازارهای خیابانی و دست فروشان نگیرید و به سراغ مغازه های معروف بروید تا مطمئن شوید واقعا قدیمی است.

محصولات حصیری

انواع محصولات حصیری را می توان در تایلند خریداری کرد. از مبلمان و کلاه گرفته تا لوازم ساحلی و حتی قاب عکس حصیری در این کشور فراوری می گردد. سازندگان لوازم حصیری از گیاهان محلی مختلفی مانند بامبو، نی و چوب خیزران استفاده می نمایند. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصول حصیری این کشور که از تاک سرخس جنوبی درست می گردد، یان لیپائو (Yan Lipao) نام دارد و یک جوری کیف دستی زنانه است. محصولات حصیری را در مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ شهرهای بزرگ سراسر کشور تهیه کنید.

لباس های چرمی

کارهای چرمی با کیفیت بالا و خوش ساخت در سراسر کشور فروخته می شوند. این شامل مراکز خرید ، فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های مخصوص چرم می گردد. بسیاری از کالاها با قیمت بسیار مناسبی برای فروش گذاشته شده اند و اصلا جای تعجب ندارد چرا که تایلند صادر نماینده بزرگ محصولات چرمی ظریف است.

کاسه های نقاشی شده پوست نارگیل

این کاسه های پوست نارگیل را می توان در بسیاری از بازارهای تایلند از جمله در جاده معروف خائو سان پیدا کرد. بازار یکشنبه در چیانگ مای نیز پر از کاسه های نارگیلی زیبا است که با قیمت هایی در حدود 150 بات برای فروش گذاشته شده اند. اگر به چیانگ مای هم می روید بهتر است کاسه ها را در آن شهر خریداری کنید. در بانگکوک و سایر شهرهای بزرگ هم پیدا می شوند اما قیمتشان خیلی بیشتر است. هنگام خرید قشنگ داخل را آنالیز کنید که کاملا صاف شده باشد و تکه های چوب بیرون نزده باشد.

می توانید از آن ها برای قشنگی یا حتی کاسه بهره ببرید فقط نباید چیز داغی داخلشان بریزید وگرنه همه طرح هایشان خراب می شوند.

مدل سوار بر قایق های شناور تایلندی

یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی کشور تایلند بازارهای محلی، بازارهای شناور و بازارهای شبانه هستند. مراکزی رنگارنگ و سرزنده که هر کسی را وادار به خرید کردن می نمایند و رفتن به آن ها حتی برای کسانی که قصد خرید ندارند هم سرگرم نماینده است. خرید مدلی سوار بر قایق (دقیقا شبیه به فروشندگان بازارهای شناور) انتخاب مناسبی است. نگاه کردن به آن همواره شما را به حال و هوای زمانی می برد که سوار بر قایق و در حال عبور از میان جمعیت خرید می کردید و همان شور و هیجان را برای لحظه ای در ذهنتان تداعی می نماید. یکی از سوغاتی های ارزان و به یادماندنی جنوب شرقی آسیا.

روغن نارگیل تایلندی

روغن نارگیل در سراسر تایلند موجود است، هر جا که گردشگر باشد بطری های فروشی را با برچسب های انگلیسی پیدا خواهید کرد. همین که از هتل خود خارج شوید روغن نارگیل را خواهید دید. این روزها استفاده از آن در آشپزی و رژیم های غذایی سالم رایج شده و پس از بازگشت در خانه می توانید هنگام غذا پختن یا درست کردن غذاهای مخصوص تایلندی آن را بهره ببرید. روغن نارگیل برای استفاده روی پوست و خواص درمانی هم کاربرد دارد.

بسته بندی های مختلف آن در سراسر کشور فروش می رود و معمولا رویشان به زبان انگلیسی نوشته شده که برای آشپزی مناسب هستند یا فقط مصارف خارجی دارند.

در این مطلب انواع سوغاتی های تایلندی را معرفی کردیم که تا مدت ها بعد از سفر یادآور خاطرات خوش سفر به سرزمین های زیبا و آفتابی جنوب شرقی آسیا برای شما هستند. هر سوغاتی بسته به سلیقه شما برای گروه متفاوتی از افراد مناسب است و البته قیمتشان بسته به کیفیت و محلی که آن ها را تهیه می کنید بسیار متفاوت است. اگر قصد سفر به تایلند را دارید می توانید از خدمات تور تایلند خبرنگاران بهره ببرید و از مزایای آن بهره مند شوید.

  • خوشمزه ترین سوغاتی های تایلند کدامند؟

فیل های شکلاتی یکی از خوشمزه ترین ها هستند اما اگر اهل غذای تند باشید انواع ادویه و سس های فلفلی هم انتخاب خوبی هستند.

  • هنگام خرید باید به چه نکاتی دقت کرد؟

اگر قصد خرید محصولات خوراکی را دارید حتما هنگام برگشت در برگه محتویات چمدان آن را ذکر کنید تا دردسر ساز نگردد، یا آن ها را از خود فری شاپ بخرید. اگر قصد خرید اجناس گران قیمت را دارید به مراکز معتبر و شناخته شده بروید.

  • هیجان انگیزترین سوغاتی تایلند چیست؟

برای کسانی که اهل تجربه های جدید هستند دوریان خشک و بسته بندی شده یکی از عجیب ترین و هیجان انگیزترین سوغاتی های تایلند است.

اگر تجربه خرید سوغاتی در کشور تایلند را دارید پیشنهادات و نظرات خود را در بخش نظرات به ما بگویید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 269

به "معرفی 14 مورد از سوغاتی های محبوب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 14 مورد از سوغاتی های محبوب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید