معرفی بانکوک و جاذبه های گردشگری آن

به گزارش مجله آراد، بانکوک که معنی آن شهر فرشته هاست در سال 1782 به دستور شاه رامای اول به عنوان پایتخت بنا شد و اکنون با گذشت بیش از دو قرن، به کلان شهری بزرگ تبدیل شده است. بانکوک نظیر سایر شهرهای بزرگ و مدرن جهان به داشتن ساختمان های عظیم، هتل های بسیار مجلل، مراکز خرید و نیز فرودگاهی مدرن و بین المللی افتخار می نماید، ضمن آنکه زیبایی بافت و رسوم سنتی خود را حفظ نموده است.

معرفی بانکوک و جاذبه های گردشگری آن

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

این شهر ترکیبی از جلوه های غربی، شرقی و نیز مدرن و باستانی است. رونمای آن چهره امروزی به خود گرفته است در حالی که سنت های دیرین، همچنان در زندگی روزمره مردم تجلی می نمایند. بنابراین صرف نظر از مدرن شدن آن هنوز امتیاز و ارزش خود را جهت نگاهی گذرا به هنرهای سنتی، معماری، مذهبی و سایر جنبه های فرهنگی مردم تایلند، آن هم در بهترین شرایط حفظ نموده است. در اولین مواجهه با این شهر با گرمای شدید، آلودگی و لبخندی چون ضمیمه ای محوناشدنی بر چهره تایلندی ها روبرو خواهید شد بانکوک پرجمعیت ترین شهر تایلند با جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر (شهر و حومه آن) نیز است.

باغ رز بانکوک - تایلند

در 30 کیلومتری بانکوک یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر، رزگاردن (باغ رز) درکنار دریاچه زیبایی واقع شده است. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، پایکوبی سنتی این کشور، مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رز حدود 750 کیلومترمربع بوده و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

بازار روی آب بانکوک - تایلند

بازار روی آب این شهر در 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک، واقع شده است. این بازار همواره مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند و در آن زنان محلی میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند. شلوغ ترین ساعات کار بازار 6 تا 11 صبح است و از این رو بهتر است که گردشگران از این شیوه سنتی خرید و فروش کالا در ساعات اولیه صبح بازدید نمایند. این کانال آب که در سال 1868 به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است، محلی بسیار جذاب برای گردشگران است و آن ها می توانند با کرایه قایق از این مکان کم نظیر دیدن نمایند.

دریم ورلد بانکوک - تایلند

شهربازی بانکوک با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای بچه ها فراهم می نماید:شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران تبدیل نموده است! رویاهای بچه ها در سرزمین رویاها، به حقیقت می پیوندند.

مزرعه تمساح ها دربانکوک - تایلند

در 25 کیلومتری جنوب بانکوک، بزرگترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل ها در جهان واقع شده است که بیش از 30 هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آب های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش های متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدنمایندگان اجرا می شود که محبوب ترین آن ها فیل سواری است. تمساح های این مرکز که بیش از 30 سال است در محوطه ای وسیع و کاملا امن نگهداری می شوند، در اندازه های مختلف از چند سانت تا 6 متر وجود دارند. محل پرورش تمساح ها در سال 1950 به منظور حفظ و تغذیه این حیوان که در خطر انقراض قرار داشت، ایجاد شد و در طول سالیان بعد به مکانی برای استفاده از گوشت و پوست این خزندگان خطرناک تغییر یافت. اکنون در این محل، محصولاتی ساخته شده از چرم یا پوست تمساح از قبیل کیف و کفش، عرضه می شوند.

شام در کشتی بانکوک - تایلند

سفر با کشتی بر روی رودخانه چائوپرایا در بانکوک، شیوه خوبی برای تماشای جاذبه های ونیز شرق است. این عنوانی است که اروپاییان در خصوص بانکوک به کار می برند زیرا علاوه بر جریان داشتن رودخانه چائوپرایا Chao Phraya در این شهر، کانال های بسیاری نیز در آن وجود دارند. صرف شام بر روی کشتی گراند پیرل Grand Pearl در فضای آرام این رودخانه و به دور از هیاهو و شلوغی بانکوک، تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران است. این کشتی شامگاه از لنگرگاه ریورسیتی River City حرکت نموده و پس از صرف شام در نور شمع و همراه با مناظر زیبا، از زیر پل رامای هشتم دور زده و به لنگرگاه باز می شود.

باغ وحش بانکوک - تایلند

بزرگترین باغ وحش آزاد تایلند با مساحت 2000 کیلومترمربع در خارج از شهر بانکوک واقع شده است. این مکان دارای دو بخش اصلی است: یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی در آن وجود دارند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به جهانی حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند. اصلی ترین جاذبه این باغ وحش، محوطه ای است که در سال 1988 ایجاد شده و در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. جهت بازدید از این محل 8 کیلومتر بوده و 45 دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیز ترین بخش بازدید از جهانی وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرجهتی می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آن ها هستند.

مبارزه بوکس اورانگوتان ها بانکوک - تایلند

در بخش دیگری از این پارک نمایش بوکس اورانگوتان ها اجرا می شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ وحش نیز، دلفین ها که باهوشترین حیوانات دریایی خوانده می شوند، نمایش هایی را با توپ اجرا نموده، آواز خوانده، گردشگران را بوسیده یا با آنها دست می دهند.

کاخ پادشاهی بانکوک - تایلند

یکی از مکان هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می نماید، کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین است. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن 18 تا نیمه های قرن 20 محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند. ساخت این کاخ با چوب در سال 1782 شروع شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به خاتمه رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به عمارتی مستحکم تر کرد. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده، ابتدا مساحت آن حدود 510 کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی 600 کیلومترمربع رسیده است. ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده اما پادشاهان بعدی بخش هایی ازآن را تغییر داده، نوسازی نموده یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب نموده اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول 1900 متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی واقع شده است که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.

بودای زمردی بانکوک - تایلند

بودای زمردین مقدس ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک واقع شده است. این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته و با لباسی زرین پوشیده شده، 45 سانت بلندی دارد. بودای زمردین از تاریخچه ای طولانی برخوردار است.بر اساس افسانه ها، این بودا سال 43 قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از 300 سال برای در امان ماندن ازجنگ داخلی به سریلانکا برده شد. پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار توفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال های بعد پس از گذر از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید.

در آن موقع حکمران چیانگ رای آن را مخفی کرد ولی در سال 1434 به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس به شهر چیانگ مای برده شد و تا سال 1552 در آنجا ماند. انتها در قرن 18، رامای اول که در آن موقع فرمانده بود، با تصرف بودای زمردین، آن را به ایالت خود آورد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال 1784 به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد. این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند.

شهر سوخته آیوتایا بانکوک - تایلند

شهر تاریخی آیوتایا که به مدت 417 سال پایتخت تایلند به شمار می رفته، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگترین شهرهای جهان و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است. پادشاهی آیوتایا که در سال 1350 ایجاد شده بود و در واقع دومین پایتخت سیام پس از سوخوتای Sukhotai به شمار می رفت، در قرن 16 به اوج قدرت، ثروت و فرهنگ رسید و قلمرو آن فراتر از لائوس، کامبوج و برمه کنونی گسترش یافته و حتی با فرانسه زمان لویی چهاردهم رابطه داشت.

آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که بسیاری در قرن 17 آن را از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال 1991 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است. آیوتایا تا سال 1767 محل حکومت 33 تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن 18برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند. از این شهر که زمانی بیش از 400 معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است.

معبد وات رونگ خون ، تایلند

معبد وات رونگ خون (Wat Rong Khun) که در چیانگ رای واقع شده است با هر معبد دیگری در تایلند فرق دارد به طوری که ساختمان اصلی به رنگ سفید است و برخی از اشیای به کار رفته در آن نیز شیشه سفید هستند. رنگ سفید نزد بودایی ها نماد پاکی است و خردمندی است. سال 2010 سیزدهمین سالی است که این مجموعه در حال ساخت است و هنوز تمام نشده است اما با این حال یکی از مناطق جذب گردشگر در تایلند است.

عکسهایی از دیدنیهای تایلند

ورود به صفحه راهنمای گردشگری بانکوک

منبع: لست سکند
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 560

به "معرفی بانکوک و جاذبه های گردشگری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بانکوک و جاذبه های گردشگری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید