لزوم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور

به گزارش مجله آراد، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور تاکید نمود.

لزوم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری طرح تفکیک پسماند ما بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری منطقه2 تهران، برگزار گردید.

محمد تقی نظرپور، در نشست امضای این تفاهم نامه همکاری، با اشاره به بعضی اقدامات دانشگاه ها در زمینه مدیریت پسماند گفت: طرح کاهش مصرف کاغذ در خاتمه نامه های دانشجویی در حوزه ستاد وزارت علوم مطرح شده که این طرح موجب شده فقط یک نسخه خاتمه نامه کاغذی و باقی نسخ به صورت الکترونیکی باشد.

وی اضافه کرد: حذف ظروف یک بار مصرف در دانشگاه ها و سلف سرویس ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اعمال مدیریت سبز در حوزه آموزش عالی محسوب می گردد. در همین زمینه خوشبختانه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان توانسته میزان مصرف ظروف یک بار مصرف خود را به عدد صفر برساند.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور، اعلام کرد: دانشگاه های کشور توجه ویژه ای به حوزه مدیریت سبز نشان داده اند؛ اگرچه در حوزه ستادی وزارت علوم، آنچنان که باید پسماند جدی ای وجود ندارد، اما می توانیم این تفاهم نامه را به دانشگاه ها نیز تسری بدهیم. تفکیک و ذخیره سازی پسماند از مبدا در بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور شروع شده است.

نظرپور، بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور تاکید نمود.

وی به بعضی اقدامات انجام شده در دانشگاه های مختلف کشور در بخش محیط زیست اشاره نمود و گفت: فراوری صنعتی نانوسلولز از کاغذ باطله در دانشگاه سیرجان، بازیافت اوراق امتحانی در دانشگاه صنعتی شریف، فراوری کاشی از زباله شیشه در پارک علم و فناوری خوزستان و استفاده از آهن آلات اسقاطی در بخش های تعمیر و نگهداری دانشگاه بوعلی همدان از جمله اقدامات دانشگاه ها محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1295

به "لزوم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید