لاوروف: ترکیه به تعهداتش بر اساس توافق سوچی عمل نکرد

به گزارش مجله آراد، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانس خبری گفت که ترکیه به تعهدات خود بر اساس توافق سوچی عمل نکرده است.

لاوروف: ترکیه به تعهداتش بر اساس توافق سوچی عمل نکرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که ترکیه به تعهدات خود بر اساس توافق سوچی عمل ننموده و باید به این توافق عمل کند.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با همتای تاجیکستانی خود در مسکو صحبت می کرد، افزود:توافقات مربوط به ادلب شامل خارج شدن تسلیحات سنگینی از این شهر بود که بوسیله آن ارتش سوریه هدف قرار می گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: روسیه و ترکیه آماده برگزاری سلسله رایزنی هایی درباره ادلب سوریه می شوند و امیدواریم به وسیله رایزنی های آینده با آنکارا تروریست ها جایگاهی در ادلب نداشته باشند.

لاوروف همچنین افزود: اظهارات مقامات آمریکایی درباره امکان حصول توافق با تروریست ها در سوریه غیر قابل قبول بوده و واشنگتن کوشش دارد تا صفت تروریسم را از گروه تحریر الشام بزداید.

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور ترکیه و روسیه سال گذشته میلادی به توافقی بر سر شمال سوریه دست یافتند که به توافق سوچی معروف شد.

این توافق ده بندی بر تعهد طرفین به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، تضمین امنیت ملی ترکیه، اقدام مشترک درباره گروه های جدایی طلب و مقابله با تروریسم تأکید دارد.

از زمان شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه تروریستها در ادلب و آزادسازی بخشهایی از این منطقه از کنترل شبه نظامیان، ترکیه در چند نوبت نظامیان ویژه خود را به همراه تسلیحات سنگین نظامی به خاک سوریه وارد نموده است، اقدامیکه برخلاف قوانین بین المللی و نقض تمامیت ارضی سوریه محسوب می گردد که در توافق سوچی بر آن تاکید شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 920

به "لاوروف: ترکیه به تعهداتش بر اساس توافق سوچی عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: ترکیه به تعهداتش بر اساس توافق سوچی عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید