مسکو به آنکارا هشدار داد

به گزارش مجله آراد، فارس نوشت: سخنگوی کرملین در بیانیه ای در واکنش به تصمیم ترکیه برای شروع عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه توضیح داد که آنکارا باید تحت هر شرایطی به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

مسکو به آنکارا هشدار داد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پی آماده شدن ترکیه برای عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه تأکید کرد که تمامیت ارضی سوریه باید تحت هر شرایطی حفظ گردد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در آنکارا تأکید کرد عملیات ارتش این کشور علیه نمودهای سوریه ممکن است هر لحظه شروع گردد.

خبرگزاری روسی اینترفکس در این خصوص گزارش کرد، پسکوف با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ترکیه توضیح داد: بسیار حائز اهمیت است که از اقداماتی که مانع توافقات در سوریه می گردد، خودداری گردد.

وی ضمن تأکید بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد طرح های ترکیه برای اقدام نظامی در سوریه گفت وگویی با اردوغان نداشته، ادامه داد: امیدواریم که آنکارا تحت هر شرایطی به تمامیت ارضی و سیاست سوریه احترام بگذارد.

کاخ سفید روز گذشته با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که نه تنها از عملیات نظامی ترکیه در سوریه حمایت نخواهد کرد بلکه در آن مشارکت هم نمی نماید و پس از آن نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) از شروع عقب نشینی نظامیان آمریکایی از مرز سوریه خبر دادند.

پس از صدور بیانیه کاخ سفید، اردوغان خطاب به آمریکا گفت: آقای [دونالد] ترامپ [رئیس جمهور آمریکا] بعد از صحبت های عصر روز گذشته [من با او] اعلام نموده است که فرآیند عقب نشینی [نیروهای آمریکایی از شمال سوریه] شروع شده است.

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت با هدف پاکسازی مرز سوریه از حضور نمودها، ارتش ترکیه به زودی عملیاتی در این منطقه شروع می نماید. آنکارا برای این کار، لزوم ایجاد یک منطقه امن با هدف اسکان آوارگان سوری را بهانه نموده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 528

به "مسکو به آنکارا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو به آنکارا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید