قطر: صلح با کشورهای عربی ضامن امنیت منطقه است

به گزارش مجله آراد، وزارت خارجه قطر از توافق احتمالی صلح با چهار کشور عربی متخاصم به عنوان تضمینی برای برقراری امنیت در منطقه یاد کرد.

قطر: صلح با کشورهای عربی ضامن امنیت منطقه است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه قطر از احتمال برقراری صلح با چهار کشور عربی استقبال کرد.

لولوه الخاطر در مصاحبه با شبکه آناتولی صلح میان قطر و کشورهای منطقه را پیروزی برای همگان توصیف کرد و گفت حل بحران میان قطر با عربستان، بحرین، امارات و مصر به مثابه بردی همگانی خواهد بود. این دیپلمات ارشد قطر اضافه کرد توافق صلح میان کشورهای عربی، ضامن وحدت ملت ها، امنیت منطقه و حفظ حق حاکمیت هر کشوری خواهد بود.

بامداد شنبه خبرگزاری آلمان به نقل از خالد الجارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت گزارش داد که بحران کشور های حاشیه خلیج انتها یافته و توافق نهایی حاصل شده است. پیش از این نیز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در بیانیه ای از پیشرفت رایزنی ها در حل بحران خلیج فارس اطلاع داد.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور شروع شد. این کشورها از پنج ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نموده اند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده اند. آن ها همچنین این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند. دوحه با رد این اتهامات، همسایگان عرب خود را به کوشش برای دست اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم نموده است.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1453

به "قطر: صلح با کشورهای عربی ضامن امنیت منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر: صلح با کشورهای عربی ضامن امنیت منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید