قزوین به عنوان پایلوت روابط ایران با ایتالیا معرفی گردد

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: با توجه به ظرفیت های استان قزوین در زمینه های همکاری با ایتالیا، قزوین می تواند به عنوان پایلوت ارتباطی ایران و ایتالیا قرار گیرد.

قزوین به عنوان پایلوت روابط ایران با ایتالیا معرفی گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از قزوین، احمد پورفلاح ظهر امروز در نشست مشترک سفیر ایتالیا و مدیران استان قزوین که در سالن جلسات شهرداری قزوین برگزار گردید، با اشاره به همکارهای گذشته ایران و ایتالیا، گفت: ایران و ایتالیا از سال های گذشته همکار های بسیار مناسب تجاری و مالی داشته اند، تا جایی که کشور ایتالیا در زمان تحریم ها تنها کشوری بوده که تعامل و همکاری خود را با ایران حفظ نموده است.

وی با بیان این نکته که تعامل و همکاری استان قزوین و ایتالیا می تواند زمین ساز بسیاری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دو کشور گردد، اعلام کرد: استان قزوین و ایتالیا در زمینه ها بسیار گونانگونی می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشد که از جمله آن ها می توان به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اشاره نمود.

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با اشاره به پیشینه روابط تجاری استان قزوین و ایتالیا، توضیح داد: روابط تجاری ایران با ایتالیا از گذشته رونق بسیاری داشته است، تا جایی که فناوری بعضی از صنایع همچون چرم و فولاد از کشور ایتالیا به ایران آورده شده است، در حالی در گذشته که به دلیل بعضی از مسائل این روابط کمی کم رنگ شده است، امروز با توجه به استقبال هر دو طرف برای همکاری زمینه های همکاری فراوانی فراهم شده است.

وی با اشاره به اشتراکات استان قزوین و کشور ایتالیا، مطرح کرد: استان قزوین از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که نشان از فرهنگ و تمدن این شهر کهن دارد به همین دلیل کشور ایتالیا نیز از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است که این امر می تواند در رونق صنعت هردو کشور نقش بسزایی را ایفا نماید.

پورفلاح با بیان این نکته که ایتالیا رتبه نخست گردشگری دنیا را دارد، تاکید نمود: استان قزوین می تواند از ظرفیت های گردشگری ایتالیا در جهت ساماندهی و جذب گردشگران به استان قزوین استفاده کند، به همین دلیل با توجه به ظرفیت های استان قزوین در زمینه های همکاری با ایتالیا، قزوین می تواند به عنوان پایلوت ارتباطی ایران و ایتالیا قرار گیرد.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 555

به "قزوین به عنوان پایلوت روابط ایران با ایتالیا معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزوین به عنوان پایلوت روابط ایران با ایتالیا معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید