عادات بهداشتی مناسب مهم ترین راه پیشگیری از آنفلوانزاست

به گزارش مجله آراد، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد که عادات بهداشتی و تنفسی مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در این استان است.

عادات بهداشتی مناسب مهم ترین راه پیشگیری از آنفلوانزاست

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حجت اله براتی با اشاره به فصل فعال شدن ویروس آنفلوآنزا در کشور گفت: با رعایت اصول بهداشتی مانند شست و شوی دست با آب و صابون می توان از سرایت این بیماری به دیگر افراد جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری نمایند و هنگام عطسه و سرفه می بایست با یک دستمال جلوی انتشار ویروس را بگیرند، این افراد باید تا زمان بهبودی کامل در منزل استراحت نمایند.

براتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت واکسیناسیون آنفلوآنزا گفت: سازمان جهانی انجام این امر را برای گروه های پرخطر مانند بچه ها، افراد مسن و زنان باردار توصیه می نماید و افرادی که بیماری زمینه ای دارند باید قبل از فصول سرد سال واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند.

براتی گفت: اکنون در استان البرز به لحاظ درمان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مسئله ای وجود ندارد و برای افراد پرخطر نیز دارو به انداز کافی در دسترس واقع شده است.

وی تاکید نمود که کادر پزشکی و مراکز درمانی نیز آماده ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا هستند.

این مسئول مدت زمان ابتلا تا بهبود بیماری آنفلوآنزا در افراد را هفت روز اظهار داشت و گفت: البته در بعضی افراد بستگی به شدت بیماری و شرایط جسمی آنان، زمان بهبودی افزایش می یابد.

وی گفت: ویروس بیماری آنفلوآنزا شامل A. B. c است که اکنون آنفلوآنزای نوع A در بین مردم شیوع دارد، دوره نهفتگی نوع A بین 2 تا سه روز است که پس از ابتلا به بیماری علائمی مانند مسائل تنفسی، تب، گلودرد، بی حالی و بی اشتهایی درپی دارد.

براتی تاکید نمود: افرادی که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می شوند تا درمان کامل در منزل استراحت نموده و هر 2 ساعت یک بار در و پنجره ها را بازنگه دارند تا این ویروس به دیگران سرایت نکند.

وی اظهارداشت: در صورتی که تشدید بیماری و علائم زمینه ای را مشاهده کردند بلافاصله با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 671

به "عادات بهداشتی مناسب مهم ترین راه پیشگیری از آنفلوانزاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادات بهداشتی مناسب مهم ترین راه پیشگیری از آنفلوانزاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید