آنفلوآنزا جان کودک 12 ساله را در تبریز گرفت

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یک کودک 12ساله در تبریز که مبتلا به آنفلوآنزا بود، به علت تشدید وضعیتش در اثر داشتن بیماری زمینه ای فوت نموده است.

آنفلوآنزا جان کودک 12 ساله را در تبریز گرفت

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد ویروس آنفلوآنزا در استان، اظهار کرد: تا به امروز حدود 1000 نمونه ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در استان مورد آنالیز قرار گرفته که بالغ بر 140 مورد از آن ها مثبت گزارش شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سال جاری سویه غالب این ویروس در کل جهان، از نوع H3N2 است که معمولا نسبت به سویه H1M1 شدت کمتری دارد.

وی ادامه داد: به دلیل وجود این سویه، سال جاری شرایط استان در ابتلا به این بیماری نسبتا قابل کنترل است.

خیاط زاده اظهار داشت: البته به دلیل کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و هم چنین عدم جدی گرفتن این بیماری، سال جاری آنفلوآنزا نه تنها در استان بلکه در کل کشور و حتی جهان شدت بیشتری نسبت به سال گذشته پیدا نموده است.

وی ادامه داد: این بیماری را می توان با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کنترل کرد، از این رو توصیه می گردد که با عمل به پروتکل های بهداشتی در کنار کنترل بیماری کرونا، بتوانیم بیماری آنفلوآنزا را نیز کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2099

به "آنفلوآنزا جان کودک 12 ساله را در تبریز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوآنزا جان کودک 12 ساله را در تبریز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید