ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکننده برای عرضه کنندگان چه قدر است؟

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/کرمان سرپرست اداره صمت شهرستان رفسنجان گفت: یکی از پروژهای اصلی وزارت صمت درج قیمت تولید کننده بر روی کالا ها بر اساس بند 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روز آمدسازی شیوه های نظارت بر بازار است.

ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکننده برای عرضه کنندگان چه قدر است؟

به گزارش خبرنگاران، علی حاج احمدی عصر امروز 16 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس کلیه واحدهای تولید نماینده و وارد نماینده می بایست نسبت به درج قیمت تولید نماینده و وارد نماینده با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده اقدام نماید و همچنین قیمت مصرف نماینده را که در بر گیرنده مجموع هزینه ها و سود قانونی شرکت پخش و خرده فروش می شود محاسبه و روی کالا تولیدی یا وارداتی درج نمایند.

وی گفت: از مسائل نظام فعلی قیمت گذاری افزایش غیر معمول قیمتها و همچنین ارائه تخفیف های گمراه نماینده فروشگاهها و عدم بهره مندی مصرف نمایندگان از تخفیفات تولید نمایندکان می باشد که با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولید نمایندگان میتوان به مزایای این طرح شامل شفاف سازی قیمتها، ایجاد رقابت و کاهش قیمت، حذف واسطه های غیر ضروری، جلوگیری از گرانفروشی و اجحاف به مصرف نمایندگان و اصلاح نظام توزیع کالا نام برد.

سرپرست اداره صمت شهرستان رفسنجان شرح داد: تا به امروز چهار مرحله از این طرح با همکاری واحدهای تولید نماینده مشمول به مرحله اجرا در آمده و مرحله پنجم آن از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری با شمول گسترده ای از کالا آغاز می شود.

حاج احمدی اظهار امیدواری کرد: در اجرای کامل طرح درج قیمت تولیدنماینده بر روی تمامی کالاهای تولیدی با در نظر گرفتن نحوه محاسبه سود از مرحله تولید تا مصرف با توجه به جداول ذیل امیدواریم شاهد کاهش چشمگیر قیمت کالاهای تولیدی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2174

به "ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکننده برای عرضه کنندگان چه قدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب سود در طرح درج قیمت تولیدکننده برای عرضه کنندگان چه قدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید