صدای دف خاموش شد...

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، کتابفروشی دف، یکی از کتاب فروشی های پُرمخاطب مرکز تعطیل شد، مدیران این کتابفروشی با انتشار متنی در صفحه مجازی این مجموعه نوشته اند؛

صدای دف خاموش شد...

9 سال از روزی که قفسه های کتابفروشی را با شوقی وصف ناپذیر طراحی می کردیم می گذرد.

نُه سال کنار شما خندیدیم و اشک ریختیم، هفته ای دوسه بار دور هم جمع شدیم؛ از آینده، از سیاست و فرهنگ و هنر و اقتصاد سخن گفتیم. مشق مصاحبه کردیم و برترین خاطرات زندگی را با شما رقم زدیم. امروز کتابفروشی نشر در واقع در پل سیدخندان تعطیل شد. از شما درخواست می کنیم که برای رسیدن به فردای بهتر سهم مطالعه را مقدم بشماریم.

البته ما هم برایِ بازگشتن و تلاش و دوباره ناامید نیستیم.

در این زمینه حمیدرضا شعبانی، مدیر کتابفروشی دف در گفت وگو با ایبنا ضمن تایید این خبر، گفت: علت تعطیلی کتاب فروشی تابع عوامل مختلفی بود؛ از جمله مجموع اوضاع و احوال مالی، افزایش اجاره بهای ناگهانی ملک بعلاوه تورم روزافزون که قیمت کتاب را به شدت افزایش داده است. بنابراین موجب شد تصمیم بگیریم مجموعه خود را تعطیل کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت کتاب، هربار که کتابی را فروختیم، مجبور شدیم برای تامین نسخه های چاپ نو و کتاب های نو، از سرمایه کتاب فروشی استفاده کنیم که این مسئله هزینه زیادی را به همراه داشت.

شعبانی بعلاوه به فروش کتاب با تخفیف های غیرمتعارف در فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از عوامل کسادی بازار کتاب فروشان ازجمله کتاب فروشی دف اشاره نمود و یادآور شد: با توجه به قیمت کتاب هایی که در فضای مجازی عرضه می گردد، دیگر کتابفروشی های فیزیکی قدرت رقابت با فضای مجازی را ندارند و همین مساله موجب دشواری کار کتاب فروشان شده است.

وی تاکید نمود: البته فعلا، تعطیل کردیم مگر اینکه شرایط تغییر کند، ثباتی در شرایط مالی ایجاد یا تصمیم گیری های کلان برای بهبود شرایط مالی اتخاذ گردد. امیدوارم شرایط بهبود پیدا کند و بار دیگر دف فعالیت خود را شروع کند.

شعبانی که مدیریت انتشارات دف را نیز به عهده دارد، درباره ادامه روند فعالیت این انتشارات شرح داد: فعالیت نشر را با محدود کردن تولیدات، ادامه خواهیم داد، این محدودیت هم در شمارگان و هم تعداد کتاب هایمان خواهد بود تا بتوانیم چراغ انتشارات را روشن نگه داریم.

به گزارش ایبنا؛ تابستان سال 1399 نیز فعالیت کتاب فروشی دف متوقف شده بود و بهمن ماه همان سال با تغییر مکان، مجدد بازگشایی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2379

به "صدای دف خاموش شد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای دف خاموش شد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید