صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان

به گزارش مجله آراد، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان با سفیر انگلستان در تاشکند دیدار و طرفین مسائل مربوط به مذاکرات صلح را آنالیز کردند.

صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، عصمت الله ایرگاش یف نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان با کریستوفر آلان سفیر انگلستان در تاشکند دیدار و طرفین مسائل مربوط به مذاکرات صلح را آنالیز کردند.

در این دیدار طرفین درباره اوضاع افغانستان، چشم انداز گفت وگوهای صلح و همچنین گسترش همکاری های ازبکستان و انگلستان در این راستا گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار همچنین بر توسعه بیش از پیش روابط همه جانبه ازبکستان و انگلستان در سال های اخیر نیز تاکید نمودند.

علاوه بر این، 2 طرف درباره موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد علاقه طرفین نیز گفتگو کردند.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است که مبادلات بازرگانی این 2 کشور در 9 ماه سال 2017 میلادی در سطح 115 میلیون و 900 هزار دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه گذاری سرمایه گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می نمایند.

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 216

به "صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید