صدور بیمه نامه برای خودروهایی که تحویل داده نشده!

به گزارش مجله آراد، چند سالی است که خودروسازان روش پیش فروش خودرو را برای فروش محصولات خود انتخاب نموده اند، در این روش خریداران چند ماه قبل از خرید خودرو، ودیعه ای پرداخت و برای تحویل خودرو در موعد مقرر ثبت نام می نمایند.

صدور بیمه نامه برای خودروهایی که تحویل داده نشده!

خرید خودرو به روش پیش فروش به روشی متدوال تبدیل شده اما گره کار در آنجاست که خودروسازان به وعده خود عمل نمی نمایند تا جایی گاهی داد خریداران بلند می گردد.

براساس اظهارات بعضی مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو که اسفند ماه سال گذشته اقدام به خرید خودروهای پژو پارس با موعد تحویل مهرماه امسال نموده اند، بیمه نامه های خودروها از آبان ماه امسال فعال شده اما هنوز خودرویی تحویل داده نشده است؛ این در حالی است که وجه خودرو تسویه شده، اما زمان تحویل خودرو تعیین نیست.

ماجرا به همین تاخیرها ختم نمی گردد، بلکه یکی از چالش های خریداران افزایش قیمت نجومی خودرو در زمان تحویل است و خریداران گلایه دارند که اگر سر موعد مقرر خودرو خود را تحویل گرفته بودند می توانستند با هزینه کمتری صاحب خودرو شوند، بعضی ها هم دیگر از نظر اقتصادی توان پرداخت هزینه بیشتر و تحویل خودرو خود را ندارند و گاهی عطایش را به لقایش میبخشند.

به گفته یکی از این مشتریان، ثبت نام برای این خودروها اسفند ماه سال گذشته با پرداخت 39 میلیون تومان انجام شده است. در حالی که موعد تحویل خودروها مهرماه 1399 بوده است، پس از گذشت نزدیک به دو ماه از قرار تحویل، خبری از تحویل خودرو نیست.

بیشتر بخوانید: خروج خودروهای هم کلاس از قیمت گذاری دستوری

این در حالی است که چندی پیش، نمایندگی ایران خودرو با این مشتریان تماس گرفته و درخواست مراجعه به نمایندگی برای تکمیل وجه داشته است. پس از مراجعه، مشتریان و پرداخت 53 میلیون و 100 هزار تومان به وسیله آن ها، گویا خودرو تکمیل وجه شده و پس از واریز وجه، بیمه نامه خودرو به صاحبان آن ها تحویل داده شده است. جالب اینجاست که بیمه نامه برای خودرویی صادر و فعال شده که هنوز خودرویی در کار نیست. این مشتریان ادعا می نمایند که حتی نمی دانیم خودرو اصلا فراوری شده است یا خیر؟

بیشتر بخوانید: طرح تبدیل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آذر 99

نمایندگی ایران خودرو در پاسخ به مشتریان از بابت زمان تحویل خودروها گفته: اطلاعی از زمان دقیق خودرو نداریم اما هر زمان که خودروها از ایران خودرو خراسان به نمایندگی های تهران تحویل داده گردد، خودرو بلافاصله به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

به نظر می رسد تاخیر در تحویل خودرو به یک ماجرای تکراری تبدیل شده است تا جایی که مردم در زمان ثبت نام خودرو، همواره چند ماهی بعد از زمان وعده داده شده را برای تحویل در نظر می گیرند.

البته به مشتریان گفته شده که برای پیگیری خودروهای خود می توانند به نمایندگی ایران خودرو خراسان مراجعه و در صورت موجودی خودرو، آن را تحویل بگیرند؛ البته که در این صورت هزینه حمل خودرو از خراسان به تهران، برعهده خود مشتری خواهد بود.

شما می توانید برای گرفتن أخرین قیمت خرید و فروش پژو پارس به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2229

به "صدور بیمه نامه برای خودروهایی که تحویل داده نشده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور بیمه نامه برای خودروهایی که تحویل داده نشده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید