برترین آکواریوم های ایران ، سفر به دنیای زیر آب

به گزارش مجله آراد، برترین آکواریوم ایران کدام است؟ می دانید که هیچ چیز با آرامش دریا و اقیانوس قابل مقایسه نیست. تابه حال به دنیای زیر آب فکر نموده اید؟ اگر در پی زمانی برای استراحت، فراغت از آشفتگی های دنیای امروز و رهایی از استرس هستید، چرا به سراغ دنیای شگفت انگیز زیر آب نمی روید؟ شاید با تعجب بگویید که شما یک غواص نیستید یا اینکه حتی از آب می ترسید و از خیس شدن متنفرید. به همین علت قصد داریم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با برترین آکواریوم های ایران آشنا کنیم.

برترین آکواریوم های ایران ، سفر به دنیای زیر آب

مجذوب کنندهترین آکواریوم های ایران

هزاران ماهی و دیگر موجودات آبزی در شکل ها و رنگ های مختلف در آب ها زندگی می نمایند که تنها یک راه برای تماشا آن ها بدون رفتن به دریا و اقیانوس وجود دارد. تماشا از آکواریوم ها، فرصتی منحصربه فرد برای پیاده روی در میان جهانی وسیع موجودات خارق العاده زیر آب در فضایی چشم نواز است. این جاذبه های تماشای در کنار اینکه زمانی شاد و هیجان انگیز در کنار دوستان و خانواده یا زمانی آرام در تنهایی را برای شما می سازند، به حفظ گونه های دریایی هم یاری می نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا برترین و معروفترین آکواریوم های ایران را به شما معرفی کنیم.

آکواریوم بندر انزلی | بزرگترین آکواریوم ایران

اگر قصد گذراندن زمانی خوش با تماشای یک آکواریوم زیبا و تماشای و در کنار آن، تجربه هیجان بازی در یک شهربازی سرپوشیده مجهز، خرید محصولات و سوغاتی های خاص دریایی و خوردن غذایی لذیذ را دارید، مجموعه آکواریوم فانتستیک بندر انزلی همه را با هم در اختیار شما قرار خواهد داد. یکی از برترین آکواریوم ها در ایران آکواریوم بندر انزلی است که متنوع ترین گونه های آبزی در میان سایر آکواریوم ها را دارد. این آکواریوم زیبا، که در سال 1397 در استان گیلان شهرستان بندر انزلی تاسیس شد، بزرگ ترین آکواریوم ایران محسوب می گردد.

این آکواریوم که در یکی از مهمترین شهرهای گردشگری و دارای برجسته ترین مراکز تجاری شمال کشور قرار گرفته است، فانتستیک (Funtastic) نام دارد. موجودات آبزی این آکواریوم در انواع آکواریوم های تونلی، استوانه ای، حوضچه ای و دیواری نگه داری می شوند. شما می توانید اطلاعات تکمیلی در خصوص آن ها را روی نمایشگرهای کنار آکواریوم ها ببینید.

این آکواریوم وسیع و پیشرفته، به این علت جزو برترین آکواریوم های ایران است که دارای 200 گونه ماهی و آبزی از 5 قاره جهان است. آکواریوم بندر انزلی، با 10 هزار متر مربع زیربنا دارای سه بخش اصلی است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

بخش های مختلف آکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی، دارای سه بخش اصلی است که به توضیح زیر هستند:

بخش اول: این بخش، شامل ماهی های آب شیرین منطقه های از جمله رودخانه آمازون و دریاچه مالاوی آفریقا است. شما در این آکواریم ها می توانید به آب های نقاط مختلف جهان سفر و از ماهی های بومی منطقه آمازون مانند سفره ماهی، اسکارماهی و طوطی ماهی تماشا کنید.

بخش دوم: در این بخش، سفر دریایی خود را پس از دوری در جهان به آب های کشور می رسانید و شاهد ماهی های آب شور صخره های مرجانی و دریای خزر مانند خاویار و فیل ماهی خواهید بود.

بخش سوم: بخش سوم، مهم ترین بخش است که می توانید حرکت ماهی ها را در بالای سر خود در یک آکواریوم 40 متری ببینید. آکواریوم تونلی، از پرطرفدارترین آکواریوم ها است و ساخت بسیار مشکل و پیچیده ای دارد. آکواریوم بندر انزلی طولانی ترین آکواریوم تونلی ایران را دارد که به دو قسمت تقسیم می گردد. در 20 متر ابتدایی آن، با تماشا ماهی های گوشت خوار شگفت زده خواهید شد و در 20 متر بعدی، از تماشای ماهی های گیاه خوار لذت می برید. کوسه ها، لاک پشت ها و سفره ماهی ها از جمله زیباترین موجوداتی هستند که در این بخش از لذت تماشای آن ها در فاصله ای کم بهره مند خواهید شد.

معرفی مجموعه آکواریوم بندر انزلی

کل مجموعه ای که آکواریوم در آن واقع شده است، چهار طبقه است و شامل این موارد می گردد:

  • سالن بولینگ با هشت لاین
  • سینمای چند بعدی و واقعیت مجازی
  • فروشگاه برای خرید خوردنی های متنوع و سوغاتی های دریایی
  • سوئیت برای اقامت همراه با تمام امکانات مورد احتیاج
  • شهربازی سرپوشیده گیم لند شامل بازی های مدرن و مهیج
  • کافه و رستوران گرندشف با منظره زیبای دریای خزر
  • باغ پرندگان و خزندگان دارای حیواناتی مثل طوطی ماکائو، مرغ بهشتی، ایگوانا و کروکدیل

غذا دادن به ماهی ها و عکاسی از آن ها از نکات مثبت دیگری است که در یکی از برترین آکواریوم های ایران تجربه خواهید کرد. در بخش آکواریوم های روباز، شما می توانید با غذادادن به کوسه های بامبو و سفره ماهی ها با دست خودتان و دیگر ماهی ها با شیشه شیر، حس متفاوت و دلچسبی را تجربه کنید. فقط هنگام عکاسی باید مراقب فلش دوربین یا تلفن همراه خود باشید تا آسیبی به آن ها نرسد.

بعلاوه در بدو ورود می توانید عکسی خاطره انگیز در مقابل یک پرده سبز با پس زمینه دلخواه خود بگیرید. بخشی هم به نام بخش چاپ وجود دارد که طرح انتخابی شما را روی لیوان، تی شرت، پیکسل و حتی پازل چاپ می نمایند. در آکواریوم می توانید شاهد بخش های متنوع دیگری از قبیل سالن خلیج فارس، بخش آرواره، بخش آمازون، بخش غار دریایی، بخش دریای خزر و بخش زیردریایی باشید. برای تماشا این مجموعه، می توانید با رزرو مقرون به صرفه هتل های بندر انزلی در خبرنگاران ، هنگام سفر خود به این شهر زیبا، به آکواریوم فانتستیک نیز سر بزنید.

اطلاعات اکواریوم فانتستیک بندر انزلی

اطلاعات بازدید از آکواریوم فانتستیک بندر انزلی، از برترین آکواریوم های ایران در استان گیلان به توضیح زیر است:

  • تلفن تماس: 01334438596
  • ساعت بازدید: هر روز هفته از ساعت 12:00 الی 21:00
  • آدرس: گیلان، جاده زیبا کنار، منطقه آزاد انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری
  • هزینه ورودی: افراد بالای 12 سال 170 هزار تومان، افراد بین 3 تا 12 سال 136 هزار تومان، بچه ها زیر 3 سال رایگان
  • آدرس پیج اینستاگرام: anzaliaquarium

آکواریوم اصفهان | نخستین آکواریوم تونلی ایران

برای تماشا جهانی اعماق دریاها و اقیانوس ها به زیر زمین بروید. شاید متعجب شوید، اما این کار شدنی است. یکی از برترین آکواریوم های ایران برای این لذت بردن از جهانی زیر آب، آکواریوم شهر اصفهان به وسعت چهار هزار متر مربع است. یکی از بزرگترین آکواریوم های ایران در پارک ناژوان اصفهان و در عمق 7 متری زیر زمین بنا شده است.

در این آکواریوم، می توانید از تماشای بیش از 300 گونه ماهی و آبزی از آب های شور و شیرین 5 قاره جهان لذتی تکرار نشدنی را تجربه کنید. این آکواریوم که دارای نخستین آکواریوم تونلی ایران است در اسفند سال 1394 تاسیس شد و 100 گونه از ماهی ها و آبزیان آن از نادرترین و عجیب ترین گونه های جهان هستند.

بخش های مختلف آکواریوم اصفهان

در ابتدای ورودی این آکواریوم زیرزمینی، پا در یک راهروی شیب دار می گذارید و وارد بخش آکواریوم های دیواری می شوید. در این بخش، شاهد فضایی کاملا تاریک و آرام خواهید بود. آکواریوم های دیواری، مانند قاب عکس های متحرک با نورهای رنگی خود، شما را شگفت زده خواهند کرد.

در میان این قاب عکس های جادویی، آکواریوم های استوانه ای با ماهی های کوچک و نادر آب شیرین قرار دارند. در بخش های بعدی به ماهی های بزرگ آکواریوم های لمسی مانند اسکار، کوسه و مارماهی و مجذوب کننده ترین قسمت یعنی آکواریوم تونلی 35 متری می رسید. در این بخش، شاهد حرکت 6 نوع کوسه، لاک پشت ها، سفره ماهی ها و بسیاری ماهی های رنگارنگ دیگر در اطراف و بالای سر خود خواهید بود.

امکانات آکواریوم اصفهان

در کنار آکواریوم ها، اطلاعات بیشتری درباره ماهی ها و آبزیان درون آکواریوم ها موجود است. انتهای این مسیر به یک آتلیه عکاسی و یک گیفت شاپ پر از محصولات تماشای و جالب ختم خواهد شد. از دیگر تفریحات این آکواریوم، غذا دادن به ماهی های زیبای کوی در حوضچه ها است که غذای آن ها را می توانید از بوفه ای در همان جا تهیه کنید.

از آن جایی که این آکواریوم درون یک پارک واقع شده است، در کنار بازدید از زیبایی های آن می توانید به سراغ تفریحات دیگری از قبیل دوچرخه سواری، قایق رانی، تله سیژ، کافه و رستوران بروید. بعلاوه تماشا از قسمت های مجذوب کننده دیگر آن از قبیل باغ پرندگان، باغ خزندگان و باغ موزه پروانه ها را هم از دست ندهید. این آکواریوم یکی از جاهای تماشای محبوب اصفهان در میان گردشگران است.

اطلاعات آکواریوم اصفهان

اطلاعات بازدید از آکواریوم اصفهان، یکی از برترین آکواریوم های ایران، در این شهر به توضیح زیر است:

  • تلفن تماس: 03137780013
  • ساعت بازدید: هر روز هفته از ساعت 12:00 الی 21:00
  • آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان
  • هزینه ورودی: برای بچه ها زیر 5 سال رایگان و برای بزرگسالان 68 هزار تومان
  • آدرس پیج اینستاگرام: isfahanaquarium

غار آکواریوم گنج نامه همدان | شگفتی در غرب کشور

یکی از شگفتی های مجموعه تفریحی و گردشگری گنج نامه همدان، برترین آکواریوم ایران در این شهر، یعنی غار آکواریوم گنج نامه همدان است. این جاذبه، با الهام از غار علی صدر همدان در وسعت 1000 متر مربع ساخته شده و همین آن را در گروه برترین آکواریوم های ایران قرار می دهد. کوشش نموده اند تا این مجموعه، شبیه به یک غار طبیعی به نظر برسد و به همین علت دارای راهروهایی با ارتفاع های مختلف است. فضای بارانی و مه مصنوعی ایجاد شده در این مجموعه، بیشتر آن را به یک غار واقعی شبیه می نماید.

کل این مجموعه، در دو طبقه شامل غار آکواریوم در یک طبقه و مجموعه خزندگانی مانند ایگوانا و آفتاب پرست در طبقه دیگر ساخته شده است. غار آکواریوم، دارای سه بخش اصلی با 21 آکواریوم شامل ماهی ها و آبزیان متنوع آب های شور و شیرین و نمایشی از بزرگ ترین دریاچه آب شیرین جهان، یعنی دریاچه مالاوی است.

شما در بزرگ ترین غار مصنوعی ایران، علاوه بر تماشای آکواریوم هایی زیبا، می توانید از تماشا پرندگانی مانند طوطی های ماکائو سخن گو و مرغ های بهشتی با آن چشم های زیبایشان هم لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر، حتما بازدید از آکواریوم گنج نامه را در فهرست جاهای تماشای همدان قرار دهید و سری به آن بزنید.

بخش های مختلف آکواریوم همدان

از دیگر بخش های جالب این آکواریوم به موارد زیر می توان اشاره نمود:

تراریوم ها: در این بخش می توانید از گونه های گیاهی نادر مانند ریشه درختی 150 ساله و یک نوع ارکیده بسیار زیبا تماشا کنید.

پالوداریوم: اگر می خواهید نمونه خیلی کوچک از جنگل های آمازون را ببینید حواستان به این بخش باشد. در این بخش زیست بوم جنگل های آمازون با ترکیب آب و خشکی طراحی شده است.

مجموعه سنگ ها: این بخش شامل سنگ های ارزشمندی از رشته کوه الوند و سنگ نگاره های شبیه سازی شده انسان های اولیه می گردد.

مجموعه پروانه ها: کلکسیونی رنگارنگ از بسیاری پروانه زیبا از منطقه ها استوایی در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

اطلاعات آکواریوم گنج نامه همدان

اطلاعات بازدید از برترین آکواریوم ایران در همدان به توضیح زیر است:

  • تلفن تماس: 08158211644
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9:00 الی 21:30
  • آدرس: همدان، ضلع شرقی میدان گنج نامه، دهکده توریستی گنج نامه
  • هزینه ورودی: برای بچه ها زیر 5 سال رایگان و برای بزرگسالان 77 هزار تومان

آکواریوم شهر دریایی مشهد | بزرگترین نمایشگاه آبزیان آب شور کشور

در یکی از معروف ترین مکان های منطقه تجاری گردشگری سپاد، مرکز خرید الماس شرق مشهد، یکی از برترین آکواریوم های ایران در این شهر با نام آکواریوم شهر دریایی مشهد واقع شده است. این آکواریوم در طبقه چهارم این مرکز خرید واقع شده و به همین علت به آن آکواریوم آب شور الماس شرق هم گفته می گردد.

این آکواریوم، بزرگترین نمایشگاه آبزیان آب شور کشور را دارد و نسبت به سایر گزینه ها در فهرست برترین آکواریوم ها در ایران کوچک تر است. در آکواریوم شهر دریایی، علاوه بر آبزیان آب های شور، گونه های دریایی آب شیرین هم نگه داری می شوند.

شما می توانید در کنار تجربه هیجان تماشای کوسه ماهی ها و مارماهی ها، از تماشای دلقک ماهی های بانمک آب شور و ماهی های مجذوب کننده آب شیرین مثل ماهی اسکار و ماهی کله ماری هم لذت ببرید. از دیگر آبزیانی که در این مجموعه شما را شگفت زده خواهند کرد، می توان به لاک پشت های آبی زیبا، خرچنگ ها و هشت پاها اشاره نمود.

این آکواریوم، دارای امکانات دیگری نیست؛ اما از آن جایی که در یکی از مراکز خرید معروف مشهد قرار گرفته، شما می توانید از امکانات بسیار آن اعم از رستوران، کافه، سرویس بهداشتی، مراکز فروش بهره ببرید.

اطلاعات آکواریوم مشهد

اطلاعات بازدید از آکواریوم مشهد که یکی از برترین آکواریوم های ایران در نگهداری از بزرگ ترین مجموعه آبزیان آب شور کشور محسوب می گردد، به توضیح زیر است:

  • تلفن تماس: 05137113013
  • ساعت بازدید: همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 10:00 الی 23:00
  • آدرس: مشهد، میدان خیام، منطقه تجاری گردشگری سپاد، مرکز خرید الماس شرق، طبقه چهارم

آکواریوم کیش

یکی از جاذبه های جزیره کیش آکواریوم آن است. در این آکواریوم، 70 نوع ماهی در دو بخش اصلی نگهداری می شوند. در یک بخش، با 50 هزار لیتر آب، ماهی های بزرگ و کوسه هایی از آب های خلیج فارس و در بخش دیگر با 20 هزار لیتر آب، گونه های آبزی از دیگر نقاط جهان وجود دارند.

نکته بسیار جالب درباره این آکواریوم، علاوه بر یک لاک پشت 2 متری شگفت آور و آبزیان تاکسیدرمی شده بخش دیرینه شناسی، امکان قواصی برای بازتماشامایندگان درون این آکواریوم ها و در کنار موجودات زیبای آن است. آکواریوم دیگری هم در پارک دلفین های کیش واقع شده است که خانه سفره ماهی های بزرگ الجثه است. در برنامه سفر به کیش بازدید از این آحکواریوم را نباید فراموش کنید. پیشنهاد می کنیم در کنار بازدید سری هم به کشتی آکواریوم ها بزنید و آکواریوم بزرگی را از درون یک کشتی سیاحت کنید.

اطلاعات آکواریوم کیش

اطلاعات بازدید از آکواریوم کیش یکی دیگر از برترین آکواریوم ها در ایران به توضیح زیر است:

  • تلفن تماس: 02172806529
  • ساعت بازدید: هر روز هفته به غیر از آدینه ها از ساعت 8:00 الی 20:00
  • آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش، خیابان فردوسی، در مجاورت پارک آهوان، ساختمان کانون هنر
  • هزینه ورودی: 35 هزار تومان

آکواریوم پارک شهر تهران | مشاهده آبزیان در مرکز ایران

در ضلع جنوب شرقی پارک شهر می توانید یکی از تفریحات و جاذبه های تهران را تجربه کنید. آکواریومی که در زمان جنگ یک پناهگاه بود. پس از جنگ، این پناهگاه به آکواریوم و نمایشگاه ماهی های آب شیرین تغییر کاربری داد. بزرگترین آکواریوم تهران که اولین آکواریوم عمومی این شهر است در سال های اخیر به زیباترین شکل ممکن نوسازی شد.

در این آکواریوم می توانید زمانی خوش را در کافه ای روی آب در کنار ماهی های زیبا در کافه آکواریوم پارک شهر بگذرانید. بعلاوه می توانید از حس خوب تماشای تراریوم زیبای این آکواریوم و لذت مطالعه روی زندگی جانداران آبزی بهره مند شوید.

از دیگر امکانات این آکواریوم می توان به گرفتن عکس در کنار ماهی ها، غذادادن به ماهی ها، اتاق کودک، فیش اسپا و آزمایشگاه مجهز آکواریوم اشاره نمود. این مجموعه، دارای یک مرکز آموزش آکواریوم به نام مرکز آکوزش آکواریوم پارک شهر هم هست. این مرکز باسابقه ترین مرجع رسمی برگزارنماینده دوره های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در کشور است.

اطلاعات آکواریوم پارک شهر تهران

اطلاعات بازدید از برترین آکواریوم ایران در تهران به توضیح زیر است:

  • تلفن تماس: 02155571266
  • ساعت بازدید: همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت 11:00 الی 20:00
  • آدرس: تهران، خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، ضلع جنوب شرقی پارک شهر
  • هزینه ورودی: 30 هزار تومان
  • آدرس پیج اینستاگرام: cityparkaquarium

آکواریوم ها، از زیباترین جاذبه های گردشگری

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در جهان، آکواریوم ها هستند. شما می توانید زمان خوشی را در این آکواریوم ها در کنار موجودات زیبای دریایی بگذرانید. آکواریوم ها، دارای فضایی آرام هستند و انواع آبزیان زیبا در مقدار های مختلف در آن زندگی می نمایند که نمی توانید تجربه بازدید از آن ها را از دست بدهید. ما در این مطلب سعی کردیم، شما را با برترین آکواریوم های ایران در تعدادی از شهرهای کشور آشنا کرد تا گزینه ای دوست داشتنی به فهرست تفریحات شما در سفرها و روزهای تعطیل اضافه کند.

شما به کدامیک از این آکواریوم ها رفته اید؟ به نظر شما کدامیک از موارد معرفی شده برترین آکواریوم ایران از نظر زیبایی و تنوع آبزیان هستند؟ تجربیات خود را ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره آکواریوم های ایران

-آیا آکواریوم شهر قشم هنوز فعال است؟

آکواریوم پروانه طلایی قشم چند سال پیش به طور کامل تعطیل شد و ماهی های این مجموعه به آکواریوم اصفهان انتقال یافت.

-آیا هزینه های ورودی آکواریوم تغییر خواهند کرد؟

احتمال اینکه هزینه ها تغییر نمایند وجود دارد؛ به همین علت برای اطمینان از آن می توانید از قبل با آکواریوم مورد نظر تماس بگیرید.

-آکواریوم های دیگری هم در ایران وجود دارند؟

بله؛ آکواریوم های دیگری هم در مقدار های کوچک تر در کشور وجود دارند که در این مطلب ما فهرستی از برترین آکواریوم های ایران در شهرهای مختلف کشور را همراه با اطلاعات کامل در اختیار شما قرار دادیم.

-آکواریوم تهران کجاست؟

آکواریوم تهران که یکی از برترین آکواریوم های ایران است، در خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، ضلع جنوب شرقی پارک شهر واقع شده است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2370

به "برترین آکواریوم های ایران ، سفر به دنیای زیر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین آکواریوم های ایران ، سفر به دنیای زیر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید