شرکت های نو تامین اجتماعی وارد بورس می شوند ، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی امروز در حاشیه افتتاح چهار مرکز نوآوری و توسعه تعاون گفت: ما وعده نموده بودیم بخش تعاون توسعه پیدا کند که در این زمینه دو اقدام در دست اجرا است که یکی اصلاح قانون تعاون که لایحه اصلاح این قانون در کمیسیون مجلس در دست آنالیز بود که گفتیم 45 روز متوقف بماند تا موارد جدیدی مانند پلت فرم های تعاونی های دیجیتال به آن اضافه گردد زیرا این مدل های پیشرفته در جهان اجرا می گردد در حالی که قانون فعلی ظرفیت اجرای آن را ندارد.

شرکت های نو تامین اجتماعی وارد بورس می شوند ، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان

وی اضافه نمود: مسئله بعدی خط اعتباری 2 هزار میلیارد تومانی برای بخش تعاون امروز طی تفاهم نامه ای بین معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون امضا می گردد که 60 درصد از این تسهیلات به نرخ تکلیفی با یارانه ای که معاونت تعاون می پردازد به تعاون گران اعطا می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال 1401 منابع بانکی برای تعاون را بیشتر می کنیم تا توان وام دهی بانک توسعه تعاون افزایش پیدا کند.

وی اضافه نمود: امروز نکات امیدبخشی در نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون به ویژه تعاونی های دانش بنیان در اینجا به نمایش گذاشته شده است بعضی از تعاونی ها دارای نشانی تجاری جهانی برای محصولات خود هستند و باید زیست بوم تعاون دانش بنیان و استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در بخش تعاون را توسعه دهیم.

عبدالملکی بعلاوه در پاسخ به سوالی در خصوص مطالبی که در فضای مجازی برای ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی مطرح می گردد، اسم کرد: طرحی در دولت در دست آنالیز است که هنوز به نتیجه نرسیده و در حال طراحی و زمان بندی نحوه اجرای آن هستیم که هنوز هیچکدام نهایی نشده و در دست آنالیز قرار گرفته است.

وی در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: همان روزهای اول بعداز رأی اعتماد قول دادیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت منظم پرداخت گردد و از دو روز گذشته حقوق بازنشستگان کشوری و از بیست و یکم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: کوشش بر این است با به کار گرفتن مدیریت حرفه ای و جهادی افزایش قابل ملاحظه ای در بازدهی شرکت های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی ایجاد کنیم و پالایش مدیریت در این شرکت ها انجام می گردد و فکر می کنیم می توانیم عایدی بیشتری از این شرکت ها به دست آوریم.

شرکت های نو از تامین اجتماعی وارد بورس می گردد

عبدالملکی در خصوص اینکه آیا شرکت های نوی از زیرمجموعه تامین اجتماعی وارد بورس می گردد، گفت: سیاست ما این است اولا عرضه شرکت های نوی که در بورس نیستند انجام گردد که نیاز دارد سازمان بورس در این زمینه یاری کند. شرکت های زیادی از مجموعه تامین اجتماعی آماده ورود به بازار سرمایه هستند. بعلاوه در مرحله بعدی محصولات و کالاهایی که بورس پذیر هستند در زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی وارد بورس کالا شوند و در بورس عرضه شوند.

وی به عرضه سیمان در بورس کالا اشاره نمود و اسم کرد: در هفته های اول 70 درصد سیمان عرضه شده در بورس کالا از شرکت های فراوری سیمان زیرمجموعه شستا و تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی بوده است و این مسئله را ادامه می دهیم. البته درخواست هایی بود که سیمان را در خارج از بورس به پیمانکاران خاص بدهیم که با این خواسته مخالفت کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رسیدگی به وضع کارگران معدن طبس گفت: بعد از بازدید رئیس جمهور بلافاصله معاون روابط کار و دو مدیرکل مربوطه را اعزام کردیم که مطالبات کارگران را پیگیری نمایند با مسئول تامین اجتماعی استان هم هماهنگی انجام شد و صورتجلسه پنج بندی تدوین شد و قرار شد ظرف 20 روز مسائل حقوقی و بیمه ای کارگران معدن طبس حل گردد و پیشنهاد می کنم خبرنگاران بعد از این مسئله از آنجا گزارش تهیه نمایند.

عبدالملکی در خصوص اینکه سایر کارگران معادن هم مسائلی شبیه زغال سنگ طبس دارند، گفت: به طور کلی محور اصلی روابط کار، حقوق و شرایط کارگر و رفاهیات کارگران مدنظر است که کارگران با ستادهایی قراردادهایی بسته اند و این قراردادها باید پرداخت گردد. مواردی که رئیس جمهور بازدید می نماید مثال هایی از جریان کلی کار و کارگری است و ما به مسائل معین ورود می کنیم و سرنخ این جریان ها معین می گردد که آن را پیگیری می کنیم بنابراین مسئله روابط کار موضوع مهمی است که به زودی گشایش های زیادی در این زمینه ایجاد می گردد.

وی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی هم گفت: آنالیز می کنیم برای بیمه کارگران ساختمانی لایحه ای در مجلس مطرح است و مسئولان اصلی کار و تامین اجتماعی که تازه کارشان آغاز شده است این مسائل را پیگیری می نمایند. دولت مسئول بیمه کارگران تامین اجتماعی است اما این مسئله بار اقتصادی دارد و باید به وسیله دستگاه های مربوطه بار اقتصادی تامین گردد تا مسئله بیمه کارگران قابل حل گردد.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1932

به "شرکت های نو تامین اجتماعی وارد بورس می شوند ، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های نو تامین اجتماعی وارد بورس می شوند ، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید