افتتاح میز توسعه تجارت عمان در اتاق همدان

به گزارش مجله آراد، رئیس اتاق همدان ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب اتاق مشترک ایران و عمان در توسعه روابط تجاری با پادشاهی عمان، گفت: در سال های اخیر ما از بازار عمان غافل بودیم اما پس از سفر تیم تجاری استان به عمان و برگزاری همایش معرفی فرصت های تجاری بازار عمان، حجم مبادلات تجاری استان همدان با کشور عمان رشد قابل توجه چند صد درصدی را تجربه نمود.

افتتاح میز توسعه تجارت عمان در اتاق همدان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

علی اصغر زبردست، در مراسم مجازی افتتاح میز توسعه تجارت با عمان در اتاق همدان، ابراز امیدواری کرد: با فعال کردن میز تجاری عمان، صادرات استان به عمان بیش ازپیش افزایش یابد.

رئیس اتاق همدان اضافه کرد میزان صادرات فعالین مالی استان به کشور عمان در 8 ماه نخست امسال به 72 میلیارد ریال رسیده است و با فعالیت های اجرا شده در جهت معرفی ظرفیت های مالی عمان میزان صادرات استان در سال 98 نیز 190 میلیارد ریال بوده که رشد قابل توجهی را در مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می دهد.

علی اصغر زبردست با اشاره به سابقه دوستی دیرین دو کشور، از عمان به عنوان دوست تجاری مناسبی برای فعالان مالی استان یاد کرد.

در ادامه محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ضمن اشاره به تسهیلات ایجاد شده با هدف توسعه مبادلات تجاری دو کشور اعلام داشت در حال حاضر نگاه دولت و بالأخص معاون اول ریاست جمهوری به اتاق های مشترک حمایتی است.

او به ملاقات هفته جاری روسای اتاق های مشترک با معاون اول رئیس جمهور اشاره داشت و گفت: ایشان با اشاره به نقش پراهمیت اتاق های مشترک بازرگانی ایران در توسعه مبادلات تجاری، اعلام نمود باید برای اتاق های مشترک بازرگانی صندلی ویژه ای قائل شویم.

به عقیده او، حل مسائل پیش روی تجار نیازمند سازمان دهی منسجم است که اتاق های مشترک می توانند نقش معین نماینده ای در تدوین دیپلماسی مالی ایفا نمایند.

ضرابی ادامه داد اگر می خواهیم شاهد رشد صادرات باشیم، باید دولت از تجربه وزیر صمت در زمان استانداری او که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اختیارات تام به شهرستان ها تفویض نموده بود، استفاده کند. با استفاده از این الگو در سطح ملی، ارتباط تجاری هر کشوری را با اختیار تام به یک اتاق مشترک محول کنیم و ضمن برچیده شدن هرگونه موازی کاری در کشور میزبان به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

او حضور رزم حسینی در وزارت صنعت را فرصت طلایی برای بخش خصوصی برشمرد و خاطرنشان کرد: با شناختی که از او دارم قطعاً رشد قابل توجهی در صادرات با حمایت وزیر صنعت خواهیم داشت.

در ادامه، مقرر شد در حوزه معدن، گردشگری، صادرات و صادرات مجدد مواد غذایی به وسیله عمان به بازارهای ثالث توسط دو اتاق برنامه ریزی لازم صورت گیرد گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1466

به "افتتاح میز توسعه تجارت عمان در اتاق همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح میز توسعه تجارت عمان در اتاق همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید