سیل لرستان 7 هزار تن ماهی را با خود برد

به گزارش مجله آراد، رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در اثر بارش های اخیر و سیل بی سابقه در استان، بسیاری از زیرساخت های پرورش ماهی در لرستان آسیب های جدی دیده است.

سیل لرستان 7 هزار تن ماهی را با خود برد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نبی اله خون میرزایی در جریان بازدید از مناطق و مزارع پرورش ماهی سیل زده شهرستان های استان لرستان، گفت: با توجه به اینکه لرستان قطب فراوری ماهیان سردآبی در کشور است، حلقه های پیش و پس از فراوری زنجیره فراوری ماهیان به خصوص ماهیان سردآبی در استان بسیار قدرتمند هستند ولی متاسفانه در اثر بارش های اخیر و سیل بی سابقه، بسیاری از زیرساخت های پرورش ماهی در لرستان آسیب های جدی دیده است.

وی اضافه کرد: به علت آسیب های جدی و بسیار فراوان به زیرساخت های شیلاتی و آبزی پروری استان و تداوم آسیب های سیل اخیر در حوزه کشاورزی و شیلاتی، برآورد آسیب سیل اخیر در حوزه شیلات و تمامی زیر بخش های کشاورزی رو به افزایش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر و با خروج وضعیت استان از حالت بحرانی و رسیدن به آرامش نسبی، بازدیدهای گسترده در آینده بسیار نزدیک صورت می گیرد و پس از ارزیابی میدانی، خسارات وارده به مزارع شیلاتی استان برآورد می گردد.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت وزیران و آنالیز موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و صحن علنی مجلس، گفت: با توجه به اینکه خسارات در فراوری و زیرساخت های استان بسیار بالا است هدف مجموعه دولت این است که فراوریکنندگان دوباره توانمند شوند و همچون گذشته فعالیت های فراوریی خود را با آرامش و جدیت ادامه بدهند.

وی همچنین بعد از مزاع پروش ماهی آسیب دیده در جمع خبرنگاران اعلام نموده است که 412 مزرعه پرورش ماهی در لرستان بر اثر سیل اخیر خسارت دید و سیل 7 هزارتن ماهی را با خود برد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 192

به "سیل لرستان 7 هزار تن ماهی را با خود برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل لرستان 7 هزار تن ماهی را با خود برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید