سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، مردم از مراجعه به بیمارستان ها بپرهیزند

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروی استان کهگیلویه و بویراحمد به 169 نفر خبر داد.

سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، مردم از مراجعه به بیمارستان ها بپرهیزند

پرویز یزدان پناه اضافه کرد: هم اکنون 315 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 129 بیمار کرونایی قطعی بوده و 25 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی شرح داد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 9105 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهارکرد: از 228 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های گچساران(47 درصد)، بهمئی(17 درصد)، بویراحمد(13 درصد) و دنا (11 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان بود.

یزدان پناه گفت: استان طی روزهای اخیر فرایند افزایشی را در ابتلای به کروناویروس تجربه کرده و میزان مرگ و میر ناشی از آن نیز نسبت به ماه قبل در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه کلید موفقیت گذر از این شرایط، همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است، ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم افزایش یابد تا بتوان با صدمات کمتر از این مرحله عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خواستار استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی(حداقل 2 متر) و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی توسط همه مردم شد و مطرح نمود: در صورتی که پروتکل های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود تعداد مبتلایان و فوتی های استان کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگاران به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ یزدان پناه بیان نمود: همچنین لازم است که مردم بجز در موارد ضروری از رفت و آمد به بیمارستان ها، کلینیک ها، مطب ها، بانک ها، پاساژها و سایر مراکز پرخطر اجتناب کنند و توجه به این موضوع داشته باشند که در شرایط کنونی بیشترین راه مبتلا شدن از طریق خانوادگی انجام می شود. بنابراین لازم است در رفت و آمدهای خانوادگی، ضمن استفاده از ماسک، حتما فاصله فیزیکی را با سایر اعضا خانواده رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1376

به "سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، مردم از مراجعه به بیمارستان ها بپرهیزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، مردم از مراجعه به بیمارستان ها بپرهیزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید