سفر مشهد چقدر خرج برمی دارد؟

به گزارش مجله آراد، مشهد با تجهیز مراکز اسکان موقت برای زائران حرم امام رضا (ع) آماده می گردد. پیش بینی شده است سال جاری بیش از 500 هزار زائر پیاده به مشهد سفر نمایند. از سوی دیگر حجم تقاضا برای سفر به این شهر، نمودار قیمتی خدمات به ویژه بلیت پروازهای برگشتی را به شدت بالا کشیده است.

سفر مشهد چقدر خرج برمی دارد؟

به گزارش خبرنگاران، رباط ها و کاروانسرهای تاریخی در راستاهای منتهی به شهر مشهد با همکاری جمعیت خدمتگزار زائران پیاده رضوی برای اسکان موقت زائران پیاده در مناسبت شهادت امام هشتم شیعیان، تجهیز و آماده شده اند. در این راستا مراکز اطلاع رسانی گردشگری نیز ایجاد شده تا زائران را برای دریافت خدمات، راهنمایی کند. بیشتر خدماتی که در اختیار زائران پیاده قرار داده می گردد یا رایگان است و یا ارزان. به تاسی از پیاده روی اربعین، به مناسبت پیاده روی رضوی نیز در راستاهای منتهی به مشهد موکب ها یا چادرهایی برای پذیرایی از زائران پیاده، برپا می گردد.

سوای زائران پیاده، تورهایی به این مناسبت برگزار می گردد که ظرفیت بیشتر آن ها تا روز دهم آبان ماه تکمیل شده است. مسافرانی که انفرادی و خارج از تور برای سفر مشهد اقدام نموده اند نیز بلیت برگشت هواپیما و قطار را به سختی می توانند تهیه نمایند و یا باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازند.

درحال حاضر نرخ تورمشهد برای دو شب اقامت با ارزان ترین پرواز از 560 هزار تومان تا دو میلیون و 570 هزار تومان است. قیمت تورهای ریلی مشهد با دو شب اقامت در هتل 5 ستاره از 450 هزار تومان شروع می گردد تا یک میلیون و 110 هزار تومان. این قیمت ها بسته به تعداد روز اقامت، نوع اقامتگاه و درجه آن، وسیله نقلیه و خدمات جانبی و مبداء مسافر متغیر است.

اما بیشترین تغییر قیمت در مناسبت شهادت امام رضا (ع) در سفرهای هوایی به ویژه در راستاهای برگشت اتفاق افتاده است. درحال حاضر قیمت بلیت پرواز یکطرفه از مبدأ تهران به مقصد مشهد از 269 هزار تومان تا 701 هزار و 300 تومان است اما قیمت همین بلیت ها در راستا برگشت از مشهد به تهران تا 805 هزار تومان رسیده که بیشتر از نرخ مصوب و اعلام شده در جدول نرخ پروازهای داخلی است.

در راستا طولانی مشهد ـ اهواز نیز قیمت این بلیت ها برای راستا رفت حدود 355 هزار تومان و برای راستا برگشت از 410 هزار تا 686 هزار تومان است.

در راستا پرتردد بندرعباس ـ مشهد نیز قیمت رفت و برگشت بلیت هواپیما مجموعا یک میلیون و 680 هزار تومان می گردد.

سفر با قطار به مشهد به نسبت هواپیما مقرون به صرفه تر است، به این شرط که جای خالی پیدا گردد. پایین ترین نرخ بلیت قطار که درحال حاضر پیدا می گردد 64 هزار و 300 تومان و بیشترین آن220هزار تومان برای یک نفر است. نرخ بلیت های برگشتی قطار نیز همانند هواپیما بیشتر از قیمت راستا رفت است. قیمت بلیت قطار برگشتی از مشهد به تهران طبق آنچه در جدول فروش دیده می گردد، از 85 هزار تا 330 هزار تومان است.

در راستا بندرعباس به مشهد نیز قیمت بلیت قطار برای هر نفر حدود 250 هزار تومان تعیین است که بلیت برگشت آن تا خاتمه این هفته نایاب شده است.

در راستا تبریز ـ مشهد نیز قیمت بلیت قطار در هر راستا از 138 تا 195 هزار تومان است.

قیمت بلیت اتوبوس مشهد از مبدأ تهران از 57 هزار تا 97 هزار تومان است. نرخ اتوبوس بسته به بُعد مسافت و شهر مبدأ مسافر نیز متغیر است.

قیمت اقامت در هتل های مشهد برای تعطیلات پیش رو که با شهادت امام رضا (ع) همزمان شده است نیز از 85 هزار تومان برای اتاق یک نفره شروع می گردد تا 4 میلیون و 560 هزار تومان می رسد که نرخ یک سوئیت دوبلکس چهار نفره با خدمات ویژه است.

ظرفیت بیشتر هتل های مشهد برای روزهای ششم و هفتم آبان ماه تقریبا تکمیل شده است. بعضی از هتل ها نیز اعلام نموده اند در مناسبت شهادت امام رضا (ع) رزرو کمتر از چهار شب را نمی پذیرند که معاون گردشگری قبلا متذکر شده: این اقدام هتل ها خلاف ضوابط است.

قیمت اجاره خانه برای اقامت در این شهر نیز از شبی 70 هزار تومان برای یک واحد 4 نفر شروع می گردد و به 735 هزار تومان برای یک واحد دو نفره می رسد. نرخ اجاره روزانه این خانه ها، براساس داده های نرم افزارهای مجاز رزرواسیون اقامتگاه ها اعلام شده و ممکن است در بازار آزاد نرخ ها متفاوت از این ارقام باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 604

به "سفر مشهد چقدر خرج برمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مشهد چقدر خرج برمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید