روند ثبت اختراع با ایجاد 57 دفتر مالکیت فکری تسهیل شد

به گزارش مجله آراد، کانون پتنت در اقدامی به فعال سازی57 دفتر مالکیت فکری در دانشگاه های سراسر کشور یاری کرد تا روند ثبت بین المللی اختراع پژوهشگران ایرانی سرعت گیرد.

روند ثبت اختراع با ایجاد 57 دفتر مالکیت فکری تسهیل شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون پتنت تمام تلاش خود را برای حمایت از ثبت بین المللی اختراع انجام می دهد. علاوه بر حمایت 90 درصدی از ثبت اختراع در دفاتر مالکیت فکری اروپا، امریکا، چین و سایر کشورها کانون برای تسهیل حرکت در این راستا اقدامات دیگری نیز انجام داده است.

بنابراین کانون در اقدامی یاری به فعال سازی دفاتر مالکیت فکری در دانشگاه ها نموده است. این دفاتر با برگزاری کارگاه های تخصصی در این حوزه و اطلاع رسانی روند فعالیت مخترعان را بهبود می بخشند. تا کنون 57 دفتر در دانشگاه های سراسر کشور راه اندازی شده است. دانشگاه هایی همچون تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، پارک علم و فناوری یزد، پارک علم و فناوری استان فارس و تبریز با تاسیس این دفاتر در حوزه ثبت بین المللی اختراع مشغول فعالیت هستند.

البته وجود این دفاتر در دانشگاه ها نوعی فعالیت ترویجی نیز محسوب می گردد و فرهنگسازی در این حوزه را به دنبال دارد. پژوهشگران در این دفاتر با فعالیت های کانون آشنا می شوند تا برای ثبت بین المللی اختراع خود اقدام نمایند. بنابراین شناسایی پتانسیل ها و مخترعان و یاری به پر کردن و نگارش درخواست با حضور این دفاتر در دانشگاه ها سرعت می گیرد. یک اقدام دیگر کانون راه اندازی دفاتر تجاری سازی است که تا کنون در دانشگاه های شریف و امیرکبیر این اتفاق اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 170

به "روند ثبت اختراع با ایجاد 57 دفتر مالکیت فکری تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند ثبت اختراع با ایجاد 57 دفتر مالکیت فکری تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید