روزانه چند میلیون ماسک در ایران تولید می شود

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران : رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تولید روزانه 22 تا 23 میلیون ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور و انتظار کاهش قیمت مواد ضدعفونی کننده گفت: قیمت مصوب ماسک به داروخانه های سراسر کشور ابلاغ شد.

روزانه چند میلیون ماسک در ایران تولید می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عباس تابش در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: با توجه به تامین نیاز، تمامی داروخانه ها مکلف به فروش هر عدد ماسک حداکثر به قیمت 1300 تومان هستند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه 124 گزارش کنند.

وی ادامه داد: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک های پارچه ای قیمت ماسک برای مردم ارزان تر نیز تمام می شود و قیمت ماسک به 500 تومان کاهش خواهد یافت. در اوایل شیوع کرونا 200 هزار عدد ماسک در روز تولید می کردیم و امروز حدود 22 تا 23 میلیون عدد ماسک روزانه در کشور تولید می کنیم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه دو نوع قیمت ماسک داشته ایم، گفت: ماسک های کارگاهی 1500 تومان و ماسک های سه لایه جراحی 1300 تومان بوده اند که ظرف دو هفته گذشته قیمت مصوب هر دو نوع ماسک را 1300 تومان تصویب کردیم.

به گفته تابش همه داروخانه ها مکلف هستند که ماسک را حداکثر 1300 تومان به فروش برسانند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه 124 گزارش کنند.

ارسال نمونه ماسک پارچه ای به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تایید استانداردهای لازم

وی در خصوص موضوع ترویج و تولید ماسک های پارچه ای نیز شرح داد: مقدمات کار انجام شده و نمونه های ماسک پارچه ای تولید و به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تایید استانداردهای لازم ارسال شده است.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه موضوع تجاری سازی ماسک های پارچه ای را در دستور کار داریم، اظهار کرد: ماسک های پارچه ای با دوام و قابل شست وشو هستند و با تعویض فیلتر ملت بلون ماه ها قابل استفاده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1403

به "روزانه چند میلیون ماسک در ایران تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه چند میلیون ماسک در ایران تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید