رعایت پروتکل های بهداشتی در بوستان ها و مراکزی تفریحی زنجان چگونه است؟

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/زنجان معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز تفریحی و بوستان ها 35 درصد است.

رعایت پروتکل های بهداشتی در بوستان ها و مراکزی تفریحی زنجان چگونه است؟

محمدرضا صائینی عصر امروز (8 تیرماه) در جلسه ستاد کرونا استان زنجان، با اشاره به شرایط رهگیری بیماری کرونا در استان و کشور، اظهار کرد: مقدار میانه رهگیری به ازای هر فرد مثبت در استان، 9 نفر است که در این حوزه نسبت به میانه کشوری، زنجان از شرایط خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت واکسیناسیون بیش از 13 هزار نفر به صورت روزانه در استان وجود دارد که قابلیت افزایش تا 20 هزار نفر را هم داراست، توضیح داد: در استان زنجان 800 هزار نفر باید واکسن دریافت نمایند که در صورت موجود بودن واکسن، ظرف 40 روز می توان این کار را انجام داد.

این مسئول، با اشاره به آخرین شرایط میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان های استان، اسم کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی به طور میانه در شهرستان زنجان 65 درصد، ابهر 68 درصد، خرم دره 67 درصد، خدابنده 70 درصد، سلطانیه 72 درصد، طارم 67، ماهنشان 62 درصد و ایجرود 65 درصد است که این مقدار به طور میانه در کل استان 62 درصد است.

صائنی با یادآوری اینکه براساس آخرین دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا، مراکز تفریحی و بوستان ها در گروه دو جدول فعالیت مشاغل قرار گرفته اند، گفت: در شرایط زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی این مراکز می توانند فعالیت نمایند، اما متاسفانه رعایت پروتکل ها در مراکز تفریحی و بوستان ها 35 درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با یادآور شدن این موضوع که رعایت پروتکل های بهداشتی 90 درصد در کنترل بیماری کرونا موثر است، ادامه داد: 9 درصد هم بحث غربالگری و رهگیری بیماران در مراکز سلامت و یک درصد هم بیمارستان ها در کنترل این بیماری موثر است و اگر رعایت پروتکل ها کم گردد، قطعاً فشار به سایر حوزه ها افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به آمار مجموعه مراجعات هم استانی ها به مراکز درمانی در 4 هفته اخیر، توضیح داد: در هفته دوم خردادماه، 6985 نفر، هفته سوم خرداد 5131 نفر، در هفته چهارم خرداد 6332 نفر و در هفته اول تیر ماه هم 6503 نفر به مراکز 16 ساعته مراجعه نموده اند که ظرف دو هفته اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز 16 ساعته هستیم و اگر میانه pcr استان بیش از 35 درصد گردد، قطعاً بیمارستان ها تحمل مراجعات مردم را نخواهد داشت.

این مسئول با اشاره به افزایش آمار تست های مثبت pcr در بعضی از شهرستان ها مانند ابهر و خرم دره، یادآور شد: شهرستان سلطانیه و طارم شرایط نسبتا خوبی دارند، اما در ماهنشان آمارها رو به بالاست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان این مطلب که افزایش موارد سرپایی در مراکز 16 ساعته مشاهده می گردد اما افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان محسوس نیست، گفت: در صورت تداوم فرایند کنونی افزایش موارد بستری احتمال دارد.

این مسئول با اشاره به چالش های قابل طرح در ستاد مدیریت ویروس کرونا استان، اضافه کرد: تامین خودرو به ازای هر مرکز تزریق واکسن، تامین وسایل سرمایشی، تامین ژنراتور مورد احتیاج در پایگاه های تجمیع واکسیناسیون جهت تامین زنجیره سرما، تقویت و پشتیبانی پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون از لحاظ تامین امکان پذیرایی و رفاهی، تامین نیروی انسانی مورد احتیاج در پایگاه ها، در اختیار بودن پایگاه های تجمعی تا خاتمه واکسیناسیون همگانی و حل مسائل پیش روی پایگاه تجمعی واکسیناسیون در ماهنشان از جمله مواردی است که باید نسبت به حل آنها توجه گردد.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز 16 ساعته از 11 به 32 مرکز رسیده است، یادآور شد: تعداد نمونه تهیه شده در مراکز 16 ساعته تامین اجتماعی کمتر از حد انتظار است.

صائنی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای قرمز کشور به 66 شهر، اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع پیک نو بیماری، باید از هم اکنون نسبت به تهیه اقلام لازم به ویژه کیت های تست سریع اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1860

به "رعایت پروتکل های بهداشتی در بوستان ها و مراکزی تفریحی زنجان چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت پروتکل های بهداشتی در بوستان ها و مراکزی تفریحی زنجان چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید