رشیدی کوچی: رویکرد ما حمایت از تولیدکنندگان واقعی است ، با تحقیق و توسعه، اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم

به گزارش مجله آراد، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: مطمئن هستم اگر یک صدم درصد حمایتی که از خودروسازان صورت گرفته، از دیگر صنایع انجام می شد، اتفاقات بسیار مثبتی رقم می خورد.

رشیدی کوچی: رویکرد ما حمایت از تولیدکنندگان واقعی است ، با تحقیق و توسعه، اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم

جلال رشیدی کوچی، با اشاره به اینکه رویکرد ما باید حمایت از فراوریکنندگان واقعی باشد نه مونتاژکارانی که فقط منابع ملی را می بلعند، اضافه کرد: یک معنای حمایت از فراوری داخل این است که زمینه ارتقای کیفیت را برای فراوریکنندگان واقعی فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: معتقدم ما در کشور کمبود قانون نداریم اما نظارت بر حسن اجرای قوانین را باید در دستور کار قرار دهیم. بسیاری از مسائل از جمله موارد مربوط به گمرک، مسائل مربوط به صادرات، تجهیزات و ... از سوی دولت قابل حل است و فراوریکننده داخلی باید به وسیله برطرف این موانع مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس تأکید کرد: باید اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم و این امر جز با ارتقای کیفیت فراوریات و توجه به موضوع مشتری مداری میسر نمی گردد. بعلاوه ارتباط صنعت و دانشگاه و توجه به موضوع تحقیق و توسعه که در صنایعی مانند لوازم خانگی در قالب یک زنجیره ارزش برای فراوری ملی ایجاد شده است، در ارتقای کیفیت فراوریات و بازگرداندن اعتماد مردم به فراوری داخلی بسیار موثر است.

وی مشتری مداری و اطمینان از کسب رضایت مشتریان را مأموریت ویژه فراوریکنندگان داخلی دانست و گفت: فراوریکننده داخلی باید به حفظ عزت مردم توجه کند. انتقاد جدی که به صنعت خودرو داریم این است که بهبود کیفیت اتفاق نیفتاده و در نهایت به حفظ عزت و کرامت مصرف کننده ایرانی و خریدار توجه نمی گردد اما وقتی فراوریکننده ای شرایطی را فراهم می نماید که اگر مصرف کننده از محصولی راضی نبود بتواند آن را بی قید و شرط برگرداند یعنی برای رضایت مردم اهمیت قائل است و به آنچه فراوری می نماید و به کیفیت محصولات خود اعتماد دارد. ما در فراوری ملی در پی این هستیم.

رشیدی اضافه کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه تحقیق و توسعه فراوری داخل، اتفاق بسیار مهمی است. بعضی فراوریکنندگان لوازم خانگی به این سمت حرکت نموده و یک چرخه کامل فراوری از تحقیق و توسعه تا طراحی، تا فراوری و مشتری مداری را شکل داده اند و مراکز نوآوری را در دانشگاه ها مستقر نموده اند که می تواند الگوی دیگر صنایع باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2390

به "رشیدی کوچی: رویکرد ما حمایت از تولیدکنندگان واقعی است ، با تحقیق و توسعه، اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشیدی کوچی: رویکرد ما حمایت از تولیدکنندگان واقعی است ، با تحقیق و توسعه، اعتماد از دست رفته مردم را برگردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید