راه اندازی 250 روستا بازار تا انتها سال جاری

به گزارش مجله آراد، تهران (پانا) - معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از راه اندازی 145 روستا بازار در کشور اطلاع داد و اضافه کرد این تعداد تا خاتمه امسال به 250 روستا بازار افزایش خواهد یافت.

راه اندازی 250 روستا بازار تا انتها سال جاری

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی معتمد گفت: ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاست های حمایتی و اجرایی سازمان قرار گیرد تا با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی و حذف واسطه های غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح گردد.

وی اضافه کرد: در راستای اهداف و وظایف قانونی سازمان تعاون روستایی که با نظارت، راهنمایی و حمایت سازمانی به وسیله تعاونی های تحت پوشش محقق می گردد، فروشگاه های مصرف و مراکز عرضه محصولات کشاورزی در شرکت ها و اتحادیه های تعاونی روستایی همیشه سعی در خدمت رسانی و توزیع محصولات کشاورزی و کالاهای مصرفی مورد احتیاج اعضا دارند.

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: نحوه و نوع این خدمات در مقاطع مختلف و بسته به شرایط جامعه دچار تغییراتی شد که در این راستا سازمان تعاون روستایی همیشه در جهت بهینه سازی این خدمات کوشش می نماید.

معتمد توضیح داد: این فروشگاه ها و مراکز عرضه، همچون پلی میان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مصرف کنندگان بوده که در شرایط حساس و بحرانی اقدام به توزیع محصولات کشاورزی و مایحتاج ضروری مردم می کنند و در این راستا می توان این فروشگاه ها و مراکز عرضه را بازوی توانمند و کمکی در زمینه اجرای سیاست های کنترلی دولت و وزارت متبوع معرفی کرد.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن ارزیابی شرایط موجود بیان داشت: در فرآیند انتقال محصولات کشاورزی از تولیدکننده تا مصرف کننده نهایی لایه های مختلفی از واسطه ها در زنجیره عرضه محصولات کشاورزی وجود دارند که بسیاری از این واسطه ها بدون خلق ارزش یا ارائه خدمات مالی مؤثر با افزایش قیمت نهایی به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمل می کنند، لذا ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاست های حمایتی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گیرد تا با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی و حذف واسطه های غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح گردد.

این مقام مسئول بعلاوه اسم کرد: این مهم با ایجاد روستا بازارها در کنار فروشگاه های مصرف که در آن کشاورزان و تشکل های بخش کشاورزی بتوانند محصولات خود را با حذف واسطه های غیر ضرور به دست مصرف کنندگان نهایی برسانند محقق خواهد شد.

وی ضمن اشاره به فروشگاه های مصرف در حال فعالیت خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجموعاً یک هزار و 738 فروشگاه مصرف فعال در امر تهیه و توزیع کالاهای اساسی و مصرفی مورد احتیاج روستاییان فعالیت می کنند.

معتمد در ادامه بر اهمیت روستا بازارها تاکید و اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در راستای خرید محصولات کشاورزی تولیدی به وسیله کشاورزان، 145 روستا بازار را راه اندازی نموده که این تعداد تا انتها سال به 250 روستا بازار ارتقا خواهد یافت که ایجاد 524 روستا بازار هم در آینده نزدیک در دستور کار این سازمان واقع شده است.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن بیان برنامه های سازمان در ارتقا سطح فروشگاه ها و مراکز عرضه محصولات کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی بنا دارد در جهت نیل به اهداف و چشم اندازهای سازمان، در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر به اعضا و جامعه روستایی کشور و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، با اتکا به زیرساخت های موجود و در اختیار داشتن 30 برند محصولات تولیدی شبکه به همراه کارخانجات و کارگاه های متعدد صنایع تبدیلی و تکمیلی، اقدام به راه اندازی مراکز خرید، نگهداری و عرضه محصولات و شبکه حمل و نقل متعلق به تعاونی ها به منظور تأمین احتیاج مصرف کنندگان با اولویت کشاورزان تحت پوشش شبکه نماید.

معتمد در انتها یادآور شد: در جهت دستیابی به این هدف، ایجاد و توسعه مراکز خرید و جمع آوری محصولات کشاورزی به منظور تحقق تجارت بین شبکه ای و تأمین کالاهای مورد احتیاج در فروشگاه ها و روستا بازارها به طور جدی در دستور کار این سازمان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1861

به "راه اندازی 250 روستا بازار تا انتها سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 250 روستا بازار تا انتها سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید