راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی ، شهری مدرن با بافت سنتی

به گزارش مجله آراد، در این مطلب از راهنمای سفر به کوالالامپور برایتان می گوییم. کوالالامپور پایتخت و کلان شهر پیشرفته کشور مالزی (کشوری در جنوب شرق آسیا) است که شما می توانید در آن ترکیبی از فروشگاه ها، آسمان خراش ها، عمارت های سحرآمیز دوره استعمار و رستوران های عجیب و غریب و پرزرق وبرق را در آن شاهد باشید. پس برای آشنایی با این شهر با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی ، شهری مدرن با بافت سنتی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

راهنمای سفر به کوالالامپور | چرا باید به کوالالامپور برویم؟

این شهر مدرن آسیایی پیشرفت چشمگیر خود را در کنار بافت سنتی مالزیایی حفظ نموده است. شما در محله چینی این شهر قدم می زنید و نظرتان به فروشنده مرغی جذب می شود که پشت تلفن با بازاریاب صحبت می نماید. درحالیکه بانکدارها هنوز هم در معاملات دنیای خود از فنگ شویی یاری می گیرند. کوالالامپور قلب اقتصاد، سیاست، هنر، مد و صنعت غذایی مالزی است. این شهر مملو است از عمارت های استعماری باشکوه که توسط آسمان خراش های سربه فلک کشیده احاطه شده اند. به علاوه نمی توان از فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ های شگفت انگیز این شهر چشم پوشی کرد.

چه کاری باید انجام داد؟

مطمئنا مهم ترین قسمت راهنمای سفر به کوالالامپور گفتن از جاهای دیدنی است. تور گشتی خودتان را از برج های دوقلو پتروناس شروع کنید. با 452 مترارتفاع این 2 برج یکی از بلند ترین برج های مسکونی دنیا هستند. شما می توانید بر روی پلی که در میان این 2 برج واقع شده است قدم بزنید اما صبح زود حدود ساعت 8:30 دقیقه اگر به این 2 برج سری بزنید ممکن است بلیط رایگان بازدید از این برج ها نصیب شما شود. قدیمی ترین مسجد باقی مانده درست در مرکز شهر واقع است. دریاچه Gardens در سال 1888 تاسیس شده است. در کنار این دریاچه پارکی از دوران استعمار مالزی واقع شده است که از پیاده روهای سایه دار و باغ های ارکیده مملو می باشد.این دریاچه قابلیت قایق سواری نیز دارد. برای دیدن آثار هنری مالزیایی باید به بازار مرکزی هنر در جالان بنتنگ (Jalan Benteng) و ابوه پسار بسار (Lebuh Pasar Besar) سری بزنید. در آنجا می توانید بهترین صنایع دستی موجود در کشور را تهیه کنید. همچنین در آن منطقه نمایشگاه های هنری و تئاترهای خیابانی نیز برگزار می شود. در قسمت شرقی شهر محله چینی ها واقع شده است. شما می توانید در آنجا چیزهای عجیبی که در عطاری هایی که داروهای گیاهی در گلدان های طلا می فروشند، سبدبافان، فروشگاه های حیوانات خانگی و لوازم آرایشی پیدا کنید. در سفری کوتاه در خارج از شهردر جهت اتوبان سلایانگ کپونگ (Selayang- Kepong)، انستیتو تحقیقاتی جنگل واقع شده است که باران های موسمی در دسترس و قابل تجربه می باشند. این انستیتو واقعا حس واقعی جنگل را القا می نماید. همچنین در این مرکز یک سطح پیاده روی مسقف نیز دارد که 30 متر بالاتر از سطح جنگل واقع شده است. مردم مالزی چشمه های آبگرم را دوست دارند. شما می توانید با یک ماساژ در آبگرم از شر لایه های مرده پوستی خود خلاص شوید.

کجا بمانیم؟

هتل Smile در منطقه Jalan Chow Kit اتاق های مدرن و اینترنت رایگان عرضه می نماید. هتل Chic Piccolo اتاق هایی با تخت های بزرگ و روشنایی ملایم دارد که از طریق اثارهنری بزرگی تزیین شده است.

کجا را برای خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم؟

در این راهنمای سفر به کوالالامپور هیچ چیزی از سبک زندگی استعماری را پیشنهاد نمی کنیم مگر مگر صرف چای عصرانه، لذت بردن از ساندویچ های انگشتی، دارجیلینگ های خوب و شیرینی های محلی در Carcosa seri Negra جایی که شما را به دوران باشکوه قرن 19 میلادی بازمی گرداند. غذاهای محلی و سنتی مالزیایی شامل ساتای (نوعی کباب)، اوتاک اوتاک، کباب گوشت گاو و باقی ماهی ها و غذاهای دریایی دیگر را می توان در Gulai Hotel پیدا کرد. برای دسر نیز می توانید زردآلوی آمیخته به عسل به همراه خامه نارگیل سفارش دهید. بعد از یک روز گشت زنی در شهر می توانید برای خودتان یک رستوران سیار پیدا نموده و برروی یک جایگاه پلاستیکی نشسته و حسابی مشغول شوید. همچنین می توانید انواع نودل و غذاهایی که از گوشت خوک تهیه می شود را در هر رستورانی سفارش دهید. رستوران های سیار خیابان Jalan Petaling دامپلینگ بخارپز، نودل ماهی، اردک یا مرغ سوخاری را به بهترین نحو برایتان آماده می نمایند. برای داشتن یک عصر آرام، به بانگسار بروید.

زمان بازگشت است؟

نمی شود که از سوغات نگفت و راهنمای سفر به کوالالامپور را به سر آورد. بنابراین باید بگوییم که کارخانه جادی باتک باتیک فراوری و به فروش می رساند. باتیک هنر تزیینی مالزیایی است. باتیک بهترین سوغات برای دوستان وآشنایان است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 325

به "راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی ، شهری مدرن با بافت سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی ، شهری مدرن با بافت سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید