تور روسیه: رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر جنگ با روسیه زیاد است

به گزارش مجله آراد، ژنرال نیک کارتر، رئیس ستاد ارتش انگلیس استدلال کرد که به علت تشدید تنش ها بین غرب و روسیه، خطر وقوع تصادفی جنگ به بالاترین مقدار خود در دهه های اخیر رسیده است.

تور روسیه: رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر جنگ با روسیه زیاد است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ژنرال نیک کارتر در مصاحبه ای با رادیو تایمز اظهار کرد که انگلیس و سایر دنیا در دنیایی رقابتی تر به نسبت 10 یا 15 سال پیش قرار دارند.

وی اضافه نمود: و من فکر می کنم که ماهیت و ذات رقابت بین کشورها و ابرقدرت ها منجر به تنش های بزرگ تری می گردد. باید احتیاط به خرج دهیم که مردم درگیر این مساله نشوند که ماهیت جنگ طلبانه بعضی از سیاست های ما به وضعیتی ختم گردد که در آن تنش ها به اشتباه محاسباتی برسند.

این فرمانده ارشد انگلیسی اعلام نمود: خیلی از مکانسیم ها و ساز و کارهای دیپلماتیک سنتی به دوره جنگ سرد مربوط می گردد که امروزه وجود ندارند و بدون آن مکانیسم ها، خطر بزرگتری وجود دارد. این چالش واقعی است که ما با آن رو به رو شدیم.

سپس، کارتر با اشاره به موضوع هایی دیگر اضافه نمود که روسیه آماده است تا برترین خود را برای تضعیف آمریکا و اروپای غربی، به وسیله مهاجرت گسترده و اخلال در تامین گاز اروپا انجام دهد.

وقتی از ژنرال کارتر پرسش شد که آیا تنش بین روسیه و غرب و خطر جنگ در بالاترین حد خود واقع شده است، او پاسخ داد: بله، وقتی من و شما در حال رشد و نمو بودیم، دنیا دوقطبی بود. دو کشور شوروی و غرب وجود داشت. اکنون در دوره ای هستیم که دنیا بیشتر چند قطبی است.

رئیس ستاد ارتش انگلیس بعلاوه درباره تنش های مرزی بلاروس - لهستان که هزاران مهاجر بدون اوراق هویتی از خاورمیانه و دیگر منطقه ها بحران زده، پس از ناکامی در عبور از این مرز و ورود به اتحادیه اروپا آنجا مانده اند، گفت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2014

به "تور روسیه: رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر جنگ با روسیه زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر جنگ با روسیه زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید