دو دستگاه تولید نیتروژن مایع و آب خالص ساز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شد

به گزارش مجله آراد، مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دو دستگاه تولید نیتروژن مایع و تولید آب خالص ساز در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه نصب و راه اندازی شد.

دو دستگاه تولید نیتروژن مایع و آب خالص ساز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شد

یوسف تمثیلیان، مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دستگاه تولید نیتروژن مایع و دستگاه تولید آب خالص ساز (دیونایزر) به طور همزمان در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نصب و راه اندازی شده است.

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: دستگاه تولید نیتروژن مایع، سال قبل از نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران خریداری و مهرماه امسال به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تحویل داده شد.

تمثیلیان اضافه کرد: ظرفیت تولید دستگاه تولید نیتروژن مایع، 25 لیتر نیتروژن مایع در روز است و راه اندازی این دستگاه علاوه بر کمک به خودکفایی در استفاده از تجهیزاتی مانند رزونانس مغناطیسی هسته (NMR)، میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)، میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و دستگاه اندازه گیری سطح مؤثر ماده (BET)، کاهش هزینه ها در بخش خرید نیتروژن مایع از شرکت های تولیدکننده را هم به دنبال دارد و همچنین این دستگاه آماده خدمات رسانی به سایر آزمایشگاه های سطح دانشگاه است.

وی اظهار کرد: دستگاه تولید آب خالص ساز (دیونایزر) نیز که به علت تحریم ها و تأمین نشدن قطعات مورد نیاز، خدمات رسانی آن بیش از یک سال متوقف شده بود، با پیگیری های فراوان و رایزنی با شرکت های داخلی و خارجی بار دیگر راه اندازی شد و آب RO و آب فوق خالص حاصل از آن برای استفاده در دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته (HPLC) و انجام آزمون ها استفاده می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1392

به "دو دستگاه تولید نیتروژن مایع و آب خالص ساز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو دستگاه تولید نیتروژن مایع و آب خالص ساز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید