دو ابرماه همراه با یک ماه آبی در ماه آینده!

به گزارش مجله آراد، یورونیوز نوشت: دوستداران تماشای آسمان در یک رویداد نجومی نادر در ماه اوت این فرصت را دارند تا شاهد 2 ابر ماه همراه با یک ماه آبی باشند.

دو ابرماه همراه با یک ماه آبی در ماه آینده!

نخستین فرصت منحصر به فرد برای تماشای این رویداد نجومی عصر سه شنبه آینده است زیرا ماه کامل در جنوب شرقی طلوع می نماید و کمی روشن تر و بزرگ تر از حد معمول به نظر می رسد. در این زمان، ماه در نزدیک ترین نقطه خود به زمین است که حدود 357 هزار و 530 کیلومتر خواهد بود.

البته در شب 30 اوت فاصله ماه حتی نزدیک تر هم خواهد بود و به 357 هزار و 344 کیلومتر کاهش می یابد. از آنجا که این دومین ماه کامل در همان ماه است، ماه آبی نامیده می گردد.

به گفته فرد اسپناک، فیزیک دان و اخترشناس اهل آمریکا، شب های گرم تابستان زمان مناسبی برای تماشای طلوع ماه کامل در آسمان شرقی در عرض چند دقیقه پس از غروب خورشید است، اتفاقی که دو بار در ماه اوت رخ می دهد.

آخرین باری که دو ابرماه کامل در یک ماه مشاهده شدند، سال 2018 بود. به گفته جیانلوکا ماسی، اخترشناس ایتالیایی، این اتفاق تا سال 2037 تکرار نخواهد شد.

نخستین ابرماه امسال میلادی در ماه ژوئیه ظاهر شد و چهارمین و آخرین ابرماه این دوره در ماه سپتامبر رخ خواهد داد. دو ابرماه در ماه اوت از دو ابرماه دیگر به هم نزدیک تر خواهند بود.

بسیاری از فرهنگ های بومی برای ابرماه ها معنای خاصی در نظر می گیرند. بر اساس سالنامه قدیمی کشاورزان، ماه کامل اوت به نام ماه خاویار شناخته می گردد. این نامگذاری به علت فراوانی ماهی خاویار در دریاچه های بزرگ در ماه اوت و فصل صید آن بوده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2398

به "دو ابرماه همراه با یک ماه آبی در ماه آینده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو ابرماه همراه با یک ماه آبی در ماه آینده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید