دوترته: اگر آمریکا می خواهد نیروهایش را در فیلیپین نگه دارد، باید هزینه پرداخت کند

به گزارش مجله آراد، رئیس جمهوری فیلیپین گفت: آمریکا باید برای حفظ توافق استقرار نیروهایش در کشور ما هزینه پرداخت کند.

دوترته: اگر آمریکا می خواهد نیروهایش را در فیلیپین نگه دارد، باید هزینه پرداخت کند

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور ارزان فیلیپین همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در حالی این اظهارنظر را مطرح نموده که توافق استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور آسیایی به دو دهه پیش بر می گردد و برای استراتژی آمریکا در آسیا نقش محوری دارد.

دوترته که یک ملی گرای ناراضی از ائتلاف بلند مدت نظامی با آمریکاست، به صورت یکجانبه توافق نیروهای بازدیدنماینده را سال گذشته میلادی و به خاطر عصبانیت از عدم صدور ویزای آمریکا برای بعضی از مقام ها و مسئولان فیلیپینی لغو کرد.

رئیس جمهوری فیلیپین در سخنرانی برای سربازان کشورش گفت: باید به آمریکایی ها بگویم اگر می خواهید توافق نیروهای بازدید نماینده پابرجا بماند، باید هزینه اش را بپردازید.

وی با اشاره به افزایش فعالیت های نظامی چین و آمریکا در دریای چین جنوبی گفت: این یک مسئولیت مشترک است اما مسئولیت مشترک هم بدون هزینه نمی گردد. باید هزینه آن پرداخت گردد.

دوترته در این سخنرانی به این مساله اشاره نکرد که آمریکا چقدر باید هزینه پرداخت کند.

وزیر دفاع فیلیپین گفته است، نهادهای دفاعی فیلیپین می خواهند توافق نیروهای بازدید نماینده را حفظ نمایند چون به وسیله ده ها تمرین مشترک سالانه برای تقویت توانایی های نیروهای کم توان فیلیپین این توافق بسیار مهم است.

رئیس جمهوری فیلیپین همچنین گفت: آمریکا در خاک ما آزادانه نیروهایش را تقویت می نماید ما به این مساله راضی نیستیم چون می خواهیم بی طرف باشیم. اما حضور آنها در اینجا به شرایط خاصی احتیاج دارد و من با آن مسئله ای ندارم.

روابط بین دو کشور از زمان روی کار آمدن دوترته در سال 2016 و اظهارات مکرر او در انتقاد از سیاست خارجی آمریکا مخدوش شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1560

به "دوترته: اگر آمریکا می خواهد نیروهایش را در فیلیپین نگه دارد، باید هزینه پرداخت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوترته: اگر آمریکا می خواهد نیروهایش را در فیلیپین نگه دارد، باید هزینه پرداخت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید