وزیر خارجه چین چرا و کجا غیبش زده است؟

به گزارش مجله آراد، کین گانگ وزیر امور خارجه نو چین از انظار عمومی ناپدید شده و این موضوع برآورد ها مبنی بر اینکه او با شی جین پینگ رئیس جمهور چین درگیر شده و حتی شایعاتی مبنی رابطه با یک مجری مشهور تلویزیونی را تقویت نموده است.

وزیر خارجه چین چرا و کجا غیبش زده است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از تایمز، کین در ماه دسامبر(آذر) پس از ارتقای بی وقفه در رتبه ها وزیر امور خارجه شد. او یکی از برجسته ترین دیپلمات های ملقب به گرگ جنگجو بود که به شدت با منتقدان غربی سیاست های چین درگیر می شد. با این وجود، او از زمان ملاقات با همتای سریلانکایی اش در تاریخ 25 ژوئن(4 تیر) غیبتی طولانی مدت در مقام یک وزیر خارجه داشته و در انظار عمومی دیده نشده است. وزارت خارجه چین در این باره اظهارنظری نکرده، اما زمانی که کین در نشست انجمن کشور های جنوب شرق آسیا در جاکارتا شرکت نکرد دلایل بهداشتی را عامل این موضوع گفت.

وانگ یی سلف او که اکنون مشاور امور خارجی شی است به جای کین در آن نشست شرکت کرد و با آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا ملاقات نمود.

با این وجود، رسانه های اینترنتی و روزنامه های تایوان و هنگ کنگ شرح دیگری ارائه کردند. رسانه های تایوانی و هنگ کنگی اشاره نمودند که فو شیائوتیان مجری تلویزیونی هنگ کنگ و تحصیلکرده کمبریج به همراه پسر نوزادش در انظار عمومی دیده نشده اند. یکی از کاربران چینی در توئیتر کلیپی ویدئویی از مصاحبه فو با کین در تاریخ 24 مارس(4 فروردین) گذشته زمانی که او در واشنگتن بود را به اشتراک گذاشت. کین در آن مصاحبه نظرات اش را در خصوص تاریخ ایالات متحده به اشتراک گذاشت، اما کاربر اینترنتی اشاره نمود که حالتی عاشقانه و محبت آمیز بین آن دو در جریان بوده است. او اشاره نمود که فو در طول مصاحبه حالتی عشوه گرانه داشته است.

لین شنگلیانگ فعال حقوق بشر چینی اشاره می نماید که کین در سال 2021 میلادی سفیر چین در آمریکا شد و مصاحبه با فو در مارس(فروردین) سال گذشته اجرا شده است. پسر فو در ماه نوامبر(آبان) به دنیا آمد. زمانی که کین ارتقای مقام پیدا کرد فو تصویری از پسرش را در پلتفرم رسانه اجتماعی چینی وِیبو با متن یک افتتاحیه پیروزمندانه به اشتراک گذاشت که باعث شد بعضی حدس بزنند او به کین تبریک گفته است.

فو در اخرین پست عمومی خود در رسانه های اجتماعی سه عکس را به اشتراک گذاشت: یک هواپیمای لوکس، یک اسکرین شات از مصاحبه اش با کیم و یک سلفی از خود و پسرش. فو 40 ساله متولد سرزمین اصلی چین و فارغ التحصیل دانشگاه های پکن و کمبریج است و از سال 2009 برای تلویزیون فونیکس کار می نماید و با مجموعه خود تحت عنوان تبادل نظر با رهبران دنیا شناخته می گردد. ناپدید شدن کین به خودی خود یک اتفاق نادر در دنیای مبهم سیاست حزب کمونیست چین نیست.

پیش تر شی برای هفته ها پیش از برگزاری بیستمین کنگره حزب کمونیست چین در انظار عمومی دیده نشده بود و همین موضوع باعث برآورد هایی درباره وقوع کودتای احتمالی علیه وی در چین شده بود. پس از آن، اما شی دوباره در انظار عمومی ظاهر شد تا سومین دوره ریاست جمهوری بی سابقه اش را تمدید کند. با این وجود، در خصوص کیم به نظر می رسد موضوع جدی تر است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2394

به "وزیر خارجه چین چرا و کجا غیبش زده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین چرا و کجا غیبش زده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید