تور چین ارزان: گزارش های ضد و نقیض از رد پیشنهاد ملاقات بایدن به وسیله رئیس جمهور چین

به گزارش مجله آراد، رئیس جمهور آمریکا گزارش ها درباره مخالفت همتای چینی با ملاقات دوجانبه را تکذیب نموده اما یک منبع در کاخ سفید می گوید آن گزارش ها صحت داشته اند.

تور چین ارزان: گزارش های ضد و نقیض از رد پیشنهاد ملاقات بایدن به وسیله رئیس جمهور چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از انتشار گزارش هایی مبنی بر مخالفت شی جین پینگ رئیس جمهور چین با پیشنهاد جو بایدن همتای آمریکایی خود برای ملاقات، بایدن این گزارش ها را تکذیب کرد.

بایدن بامداد امروز (چهارشنبه) در گفت وگوهای کوتاهی با خبرنگاران گفت این گزارش که رئیس جمهور چین پیشنهاد هفته قبل وی برای ملاقات را لغو نموده، نادرست است.

نشریه فایننشال تایمز پیش از این به نقل از چند منبع آگاه گزارش داده بود در جریان گفت وگوی تلفنی 90 دقیقه ای هفته گذشته بین رؤسای جمهور آمریکا و چین، شی ضمن نپذیرفتن پیشنهاد بایدن برای ملاقات، تاکید نموده بود واشنگتن ابتدا باید لحن خصمانه علیه پکن را کنار بگذارد.

بامداد امروز بعلاوه جِیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای گفته بود گزارش فایننشال تایمز تصویر دقیقی از آن تماس ارائه ننموده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، با این حال یک منبع که درباره تماس بایدن و شی گزارشی دریافت نموده بود، تایید کرد آنچه در فایننشال تایمز نوشته شده صحیح بود.

سفارتخانه چین در واشنگتن اما هنوز به سوالات رویترز درباره این تایید و تکذیب ها پاسخی نداده است.

روز آدینه بود که کاخ سفید بیان کرد که رؤسای جمهور آمریکا و چین بعد از وقفه ای 7 ماهه، به صورت تلفنی گفت وگو و درباره مسائل مهم منطقه ای و دنیای صحبت کردند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که روابط چین و دولت بایدن از زمان روی کارآمدن وی در کاخ سفید، به علت اختلافات بر سر مسائلی از جمله تایوان، هنگ کنگ و تجارت دنیای، به تنش گرویده است.

نیروی دریایی آمریکا بارها و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب های بین المللی و به قصد حمایت از جدایی طلبان تایوان، کشتی های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است. فقط 15 کشور در دنیا به صورت رسمی با تایوان روابط دیپلماتیک دارند اما بسیار از دولت ها دفتر نمایندگی خود در این کشور را تحت اسم دفاتر تجاری اداره می نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1919

به "تور چین ارزان: گزارش های ضد و نقیض از رد پیشنهاد ملاقات بایدن به وسیله رئیس جمهور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: گزارش های ضد و نقیض از رد پیشنهاد ملاقات بایدن به وسیله رئیس جمهور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید