دهیاری هاظرفیت های مناسبی برای کتابخوانی هستند

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، کمال پاک فطرت ظهر دوشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره روستاها و عشایر کتابخوان استان فارس که در تالار غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار گردید با اعلام اینکه فارس دارای 4 هزار روستاست، اضافه نمود: در برگزاری این جشنواره با توجه به رسالتی که در روستاها داریم در کنار اعضای شورای سیاستگذاری آن هستیم.

دهیاری هاظرفیت های مناسبی برای کتابخوانی هستند

وی ادامه داد: از بدو حضور در این دفتر در کنار موضوع عمرانی و بهسازی روستاها نگاه ویژه ای به توسعه فرهنگی روستاها دارم و برای این بخش تمام توان کوشش دهیاری ها را به کار خواهیم گرفت.

پاک فطرت با بیان اینکه استان فارس در کشور صاحب رتبه و اعتبار به لحاظ کتابخوانی است، توضیح داد: نه تنها این جایگاه را حفظ خواهیم کرد بلکه آنرا رشد خواهیم داد.

وی درباره سرانه اعتبارات روستاها در بخش فرهنگی گفت: بر اساس اعتباراتی که سالیانه از مرکز گرفتن می نمایند 3 درصد از بودجه در راستای کار فرهنگی تعلق می گیرد اما در برخی از روستاها این بودجه تعلق نگرفته است، بنابر این، اولویت ما هم گسترش کتابخانه های عمومی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اضافه کرد: سال گذشته حدود 180 میلیارد تومان واریزی به 2100 دهیاری داشتیم که 3 درصد از 40 میلیارد به بودجه فرهنگی اختصاص یافت؛ روستاهای فارس رتبه بندی دارند و بر اساس جمعیت این بودجه مشخص می گردد.

به گزارش خبرنگاران، آیین پایانی و معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره روستاها و عشایر کتابخوان استان فارس بهمن امسال برگزار می گردد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 4 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 8

به "دهیاری هاظرفیت های مناسبی برای کتابخوانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهیاری هاظرفیت های مناسبی برای کتابخوانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید