دستور البرهان برای معین 15 وزیر در دولت موقت، آمریکا: تا توقف خشونت ها، کمکی به سودان نمی کنیم

به گزارش مجله آراد، رئیس شورای حاکمیتی سودان بعد از دیدار با یک هیئت آمریکایی دستور تعیین 15 وزیر در دولت موقت نو را داد.

دستور البرهان برای معین 15 وزیر در دولت موقت، آمریکا: تا توقف خشونت ها، کمکی به سودان نمی کنیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری الجزیره، براساس دستورات عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان علی الصادق علی به عنوان وزیر خارجه، عبدالله محمود، وزیر انرژی و نفت، عثمان حسین عثمان، وزیر امور کابینه، هیثم محمد ابراهیم، وزیر بهداشت، ضو البیت عبدالرحمان، وزیر منابع آب و گراهام عبدالقادر وزیر فرهنگ و رسانه تعیین شدند.

دیدار با هیات آمریکا

این اقدام بعد از دیدار البرهان با مولی فی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا و دیوید ساترفیلد، فرستاده آمریکا به شاخ آفریقا انجام شد.

دو طرف در این دیدار بر لزوم برگزاری مذاکرات ملی میان تمام گروه های سودانی برای رسیدن به توافق و خروج از بحران کنونی تاکید کردند.

همچنین دو طرف با انجام اصلاحاتی در سند قانون اساسی برای همسو شدن با تحولات کنونی کشور توافق کردند.

هشدار آمریکا

از سوی دیگر سفارت آمریکا اظهار داشت: تا زمانی که خشونت در سودان متوقف شده و یک دولت غیرنظامی روی کار نیامده این کشور هرگز کمک های اقتصادی خود به سودان را از سر نمی گیرد.

کمک های اقتصادی آمریکا به سودان بعد از اقدامات عبدالفتاح البرهان متوقف شده است.

سفارت آمریکا در خرطوم اظهار داشت: آمریکا اقداماتی را برای مجازات کسانی که در فرایند سیاسی سودان کارشکنی می کنند اتخاذ خواهد کرد.

در بیانیه این سفارت آمده است: هیئت آمریکایی در دیدار با البرهان خواهان لغو حالت فوق العاده به عنوان اقدام مهمی برای اعتماد سازی شدند.

ادامه اعتراضات

در همین حال تظاهرات در سودان علیه اقدامات البرهان همچنان ادامه دارد. سودانی ها در تظاهرات میلیونی وفاداری به شهدا در خارطوم و شهرهای دیگر شرکت کردند.

از 25 اکتبر عبدالفتاح البرهان حالت فوق العاده در سودان اعلام و کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرد. بعدا شورای حاکمیتی تازه تشکیل شده و عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده به پست خود بازگشت. گروه های سیاسی سودانی اقدامات البرهان را کودتای نظامی می دانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2144

به "دستور البرهان برای معین 15 وزیر در دولت موقت، آمریکا: تا توقف خشونت ها، کمکی به سودان نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور البرهان برای معین 15 وزیر در دولت موقت، آمریکا: تا توقف خشونت ها، کمکی به سودان نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید