جهش کم سابقه دلار کانادا

به گزارش مجله آراد، دلار کانادا به بالاترین سطح 14 ماه اخیر خود رسید.

جهش کم سابقه دلار کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی سی کانادا، با افزایش تنش ها در خاورمیانه که باعث بالاتر رفتن قیمت نفت شد، قیمت دلار کانادا نیز رو به افزایش رفته است. در آخرین دور از معاملات بازارهای ارزی، هر دلار آمریکا به 1.2966دلار کانادا کاهش یافت تا بالاترین سطح ثبت شده دلار کانادا در طول چهارده ماه اخیر ثبت گردد. شاخص تی اس ایکس بورس تورنتو نیز با افزایش 0.4 درصدی به 17 هزار و 105.47 واحد رسید.

شان اوزبورن، استراتژیست ارشد ارزی در بانک اسکوشیا گفت: به نظرم دلار آمریکا در بازار کانادا دچار نوساناتی شده است و در حال حاضر با توجه به تنش هایی که آمریکا در روابط خود با بعضی کشورها دارد تقاضا برای خرید اسکناس سبز چندان نیرومند نیست. از سوی دیگر کاهش اختلاف نرخ بهره بین کانادا و آمریکا و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز دلار کانادا را رو به جلو حرکت داده اند.

در برابر دیگرارزها نیز دلار کانادا در برابر یورو پوند صعودی و در برابر فرانک و ین نزولی بود تا جایی که هر پوند به ازای 1.7058 دلار کانادا، هر یورو به ازای 1.4501 دلار کانادا، هر فرانک سوئیس به ازای 1.3371 دلار کانادا و هم چنین هر دلار کانادا به ازای 83.5817 ین ژاپن معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیل گر بازار در موسسه اواندا نیز گفت: دلار هنوز نتوانسته است موقعیت خود را در برابر ارزهای امن مستحکم کند اما اگر تنش ها بیش از این افزایش پیدا نمایند، کار برای دلار آمریکا از این هم سخت تر خواهد شد.

انتظار می رود در ماه دسامبر اقتصاد کانادا توانسته باشد از رشد منفی ماه قبل که ضعیف ترین رشد هشت ماه اخیر این کشور نیز محسوب می گردد فاصله بگیرد هر چند که احتمالا این رشد در سطح بالایی برای حمایت بیشتر از بازارهای ارز و سهام این کشور قرار نخواهد داشت.

منبع: خبر فوری
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1001

به "جهش کم سابقه دلار کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش کم سابقه دلار کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید