جاذبه های گردشگری بانکوک

به گزارش مجله آراد، جاذبه های دیدنی شهر بانکوک در تایلند | بانکوک City Attractions in Thailand

بانکوک پایتخت تایلند یکی از مهمترین مقاصد توریستی جهان می باشد. این شهر 5 سال پی در پی است که توسط مجله معتبر سفر و فراغت به عنوان بهترین شهر جهان معرفی می گردد. در سال 2013 بیش از 16 میلیون نفر از این شهر بازدید کردند. هر ساله حجم زیادی از گردشگران ایرانی تور بانکوک را برای گذراندن تعطیلات و فراغت خود انتخاب می نمایند.

جاذبه های گردشگری بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بازارهای خرید بزرگ، معابد مرموز و بازارهای شلوغ، رستوران ها و شور هیجان حاکم در شهر از جاذبه های بانکوک می باشد. پادشاه RAMA I شهر را از روی Ayutthaya و از روی کانال های آن که از میان شهر عبور می کردند و معابد شگفت انگیز آن الگو برداری نموده بود. با وجود جا به جا شدن قسمت های قدیمی شهر با شهر شلوغ؛ اما هنوز معابد زیبا و قصرها، ساختمان های تاریخی و سرگرمی های متنوع باقی مانده است.

پرسه زنی بدون هدف در بانکوک نتیجه ای نخواهد داشت زیرا مسافت های طولانی و گرما، بانکوک را به یکی از شهرهای مشکل برای پیاده روی تبدیل نموده است. گزینه های مناسب برای این کار، تاکسی TUK-TUK (یک وسیله موتوری سه چرخه) یا یک راهنمای تور که در هر هتلی قابل یافتن می باشد. هم چنین مترو و ترن دو وسیله نقلیه عمومی می باشد و شما را قادر می سازد تا شهر را در وسیله ای با تهویه هوا بگردید.

هر دوی این وسایل بین نقاط کلیدی شهر از قبیل جاده Silom ، Hualamphong ، جاده Sukhimvit و هتل های اطراف رودخانه در حال حرکت هستند.

شش بنای تاریخی بزرگ

از بناهای تاریخی بزرگ بانکوک به عنوان یکی از بزرگترین عجایب معماری دیدن کنید اما توجه داشته باشید که زمان کافی برای این کار در اختیار داشته باشید زیرا زمان جهت طی شده بین این معابد قابل توجه هستند.

یکی از بهترین نشانه های اختصاصی تایلندی Arun می باشد که در ساحل رو به روی رودخانه Choo Pharya قرار گرفته است.

بازدید از یکی از زیباترین مجسمه های بودا را از دست ندهید. در بیرون اسبان برنزی در 4 گوشه ساختمان قرار داده شده است.

Golden Mount که بر روی تپه ای در بانکوک قرارداد

مجسمه بودا در Wat Traimit که می توانست برای همواره پنهان بماند در هنگام کار کارگران در بندر بانکوک از داخل جرثقیل سقوط کرد . این اثر که بزرگترین اثر ساخته شده از طلای تایلندی ایت احتمالا برای در امان ماندن از غارت نیروهای مهاجم برمه پنهان شده بود.

موزه ها و کاخ های تایلند

موزه ملی که مجموعه ای از بهترین آثار عتیقه، مجسمه ها، سرامیک و جواهرات است که می تواند دید خوبی در خصوص جزئیات مختلف فرهنگی کشور به بازدید نمایندگان بدهد.

بهتر است برای حضور در این موزه با یک تور لیدر همراه شوید تا با بزرگی و عظمت موزه گیج نشوید. نمایشگاه، فرهنگ تایلندی را به چندین دوره تاریخی تقسیم می نماید و اتاق ها به ترتیب وقایع تاریخی مرتب شده اند و شما می توانید تغییرات زندگی بودا و موضوعات مهم تاریخ هنر تایلند را در هنگام حرکت در داخل موزه ببینید.

نوعی دیگر از موزه درJim Thampsons House قرار گرفته است که در شرق شهر واقع شده است. با ورود به این خانه حتی در شلوغ ترین روزها حس آرامش به شما القا می گردد. اتاق های این موزه از چوب ساخته شده است.

قصر بزرگ Vimanmek از لحاظ اندازه بزرگترین خانه چوبی دنیا است. آخرین بنایی که نباید از تماشای آن غافل شوید قصر Suan Pakkad است که بوسیله باغ های پر از درخت احاطه شده است.

باغ گل رز

در 30 کیلومتری بانکوک یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر، رز گاردن (باغ رز) در کنار دریاچه زیبایی قرار گرفته است. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، پایکوبی سنتی این کشور، مراسم عروسی تایلندی، شمشیر بازی و نمایش فیل ها می گردد. مساحت باغ رزگاردن حدود 750 کیلومتر مربع بوده و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

بانکوک شناور

عمومی ترین وسیله گردش در بانکوک Khlong به معنای کانال است و به عنوان یکی از شاخصه های بانکوک به شمار می رود. شما می توانید در کانال ها از طریق قایق های محلی BangYao گردش نمایید. این قایق های بلند و نازک بوسیله موتورهایی پر سر و صدا که در انتهای قایق قرار گرفته است به جلو رانده می شوند. هر چیزی در این بازارهای شناور می توانید تهیه کنید. این محل مجموعه ای گسترده و هیجان انگیز از دکه ها و فروشندگانی است که شما می توانید از آنها خرید کنید.

بازار شناور

در بازار شناور زنان با کلاه های لبه دار در طول کانال کم عرض پارو زنی می نمایند و سعی می نمایند یک بسته ماهی سرخ را به همراه ادویه بفروشند. در بازار شناور قایق ها پر از محصولات آماده فروش هستند.

در دیگر بازارهای شناور شما می توانید فرش های برمه ای، خراطی های چوبی و دیگر چیزها را بخرید. اگرچه برخی از اشیا گران بها هستند اما اشیا مشابه در مغازه های بانکوک و یا بازار گرانتر است.

کانچانابوری

با وجود اینکه منطبه کانچانابوری به ظاهر آرام و محلی است و در کنار رودخانه قرار گرفته است، اما بر خلاف ظاهر فعلی خود دارای تاریخچه متفاوتی است.

برای رسیدن به این منطقه شما می توانید از خلال پل عبور کنید یا از فراز آن قایق های بلند و نازک که در داخل رودخانه با برخورد امواج، بالا و پایین می شوند را ببینید.

برای اینکه بتوانید حس ترس را هر چه بیشتر حس کنید می توانید از دو گورستان که یکی 8000 قبر و دیگری 100000 قبر است عبور کنید، که در آن ها اجسادی است که در خلال ساخت پل راه آهن جان داده اند.

بعد از آن می توانید به موزه Jeathwar که در ساحل رودخانه است بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 322

به "جاذبه های گردشگری بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید