ترودو: پاپ باید در خاک کانادا بابت رفتار کلیسا با بچه ها بومی عذرخواهی کند

به گزارش مجله آراد، در پی کشف حدود 1000 جسد از دو قبر بی نشان، نخست وزیر کانادا گفت که از پاپ خواسته تا شخصا در خاک این کشور بابت نقش کلیسای کاتولیک در مدیریت مدارسی برای بچه ها بومی عذرخواهی کند.

ترودو: پاپ باید در خاک کانادا بابت رفتار کلیسا با بچه ها بومی عذرخواهی کند

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه بومی به تازگی خبر داد که بقایای 751 تن که عمدتا از بچه ها بومی کانادا بودند، در محوطه یک مدرسه سابق در استان ساسکاچوان کشف شده است.

این خبر کمتر از یک ماه پس از آنکه بقایای حدود 215 کودک در محوطه یک مدرسه سابق دیگر در استان بریتیش کلمبیا کشف شد، منتشر میشود.

حدود 150 هزار کودک بومی در حدود 150 مدرسه مسکونی در کانادا که تا 1979 به دست کلیسای کاتولیک اداره میشد، جذب شدند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان گفت از این تحولات غمگین شده اما عذرخواهی نکرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در اتاوا به خبرنگاران گفت: من شخصا به صورت مستقیم با پاپ فرانسیس صحبت کردم تا تاکید کنم نه تنها عذرخواهی او حائز اهمیت است، بلکه او باید در خاک کانادا از بومیان کانادایی عذرخواهی کند. میدانم که رهبری کلیسای کاتولیک در حال بررسی است و بسیار فعالانه درباره آنچه گام های بعدی میتواند باشد، مشارکت دارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1854

به "ترودو: پاپ باید در خاک کانادا بابت رفتار کلیسا با بچه ها بومی عذرخواهی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترودو: پاپ باید در خاک کانادا بابت رفتار کلیسا با بچه ها بومی عذرخواهی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید