ترامپ روز چهارشنبه بعد از ترک کاخ سفید چه خواهد نمود؟

به گزارش مجله آراد، پایگاه خبری wavy نوشت: ترامپ قرار نیست همچون روسای سلف خودش به گوشه ای خزیده و در انزوا روزگار سپری کند. سه نظریه درباره آینده ترامپ مطرح است.

ترامپ روز چهارشنبه بعد از ترک کاخ سفید چه خواهد نمود؟

گروه سیاسی خبرنگاران؛ پایگاه خبری wavy وابسته به شبکه تلویزیونی NBC آمریکا، در گزارشی با عنوان سه کاری که ممکن است ترامپ پس از ترک کاخ سفید در روز چهارشنبه انجام دهد نوشت: فقط چند روز از دوره ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده و جو بایدن مهیّای حضور در کاخ سفید است، با این وجود، امّا همگان متحیر هستند که دونالد ترامپ پس از خروج از کاخ سفید چه خواهد نمود؟

درپی اتفاقات خشونت بار و وحشیانه هفته های اخیر، فهم این موضوع که در آینده چه پیش خواهد آمد، سخت است. با این حال، همه می دانیم که ترامپ قرار نیست همچون روسای سلف خودش به گوشه ای خزیده و در انزوا روزگار سپری کند. در اینجا سه نظریه درباره آینده ترامپ مطرح است:

ادامه مبارزه با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

ظاهر ماجرا این است که با وجود نامیدن واقعه روز چهارشنبه در واشنگتن تحت عناوین شورش یا اجتماع اوباش، هنوز اشتیاق فراوانی در ترامپ و جنبش دزدی [آرا] را متوقف کنید مبنی بر ادامه این فرآیند وجود دارد. ترامپ درحالیکه این واقعیت را پذیرفته که دوره وی رو به اتمام است، مصرّانه بر عباراتی نظیر تقلّب در انتخابات آمریکا پافشاری می نماید. طبق گزارش پولیتیکو، ترامپ به خوبی مطلع است که نتیجه انتخابات را باخته است و مبارزه را جهت جلب توجه اذهان به خود و آنچه مطلوب طرفداران اوست، ادامه می دهد. کارزار مبارزه با نتایج انتخابات مجال خوبی جهت کسب منافع اقتصادی برای ترامپ بوده است. گزارش ها حاکی از آن است که ترامپ از زمان شکست در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 200 میلیون دلار پول جمع نموده است.

شرکت مجدّد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا

بسیاری از طرفداران ترامپ بر این باورند که او دوباره جهت کسب بالاترین مقام ملّی آمریکا در انتخابات شرکت خواهد نمود. مایک مولوانی رئیس کارکنان کاخ سفید دو روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در روز 3 نوامبر/13 آبان گفت: کاملاً انتظار دارم که رئیس جمهور به سیاست ورزی درعرصه آمریکا ادامه دهند و قطعاً ترامپ را در فهرست افرادی قرار می دهم که احتمالاً برای سال 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوند.

این صحبت ها مربوط به نوامبر است. مولوانی پس از واقعه حمله به کنگره در روز چهارشنبه/ششم ژانویه، از سِمت نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایرلند شاقتصادی استعفا کرد. حال این سوال مطرح است که ترامپ از پشتیبانی کافی جهت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری و ورود به کاخ سفید برخوردار است یا خیر.

ترامپ اگر همین راستا را در پیش بگیرد و پیروز انتخابات بعدی گردد، اوّلین فردی نخواهد بود که در 2 دوره مختلف رئیس جمهور شده است. گرور کلیولند بعد از شکست در یک رقابت تنگاتنگ در سال 1888، تصمیم گرفت که چهار سال بعد مجدّداٌ در انتخابات شرکت کند. همین باعث شد که وی تنها رئیس جمهوری گردد که در 2 دوره غیر متوالی بر دولت آمریکا ریاست می نماید.

ایجاد رسانه شخصی

مدتی بود این مطلب به گوش می رسید که ترامپ درصورت عدم راهیابی به به کاخ سفید، بدنبال ایجاد یک بستر رسانه خصوصی تحت عنوان ترامپ تی وی - Trump TV می رود. فی الحال ترامپ در جایگاهی قرار گرفته است که اگر بخواهد می تواند این کار را انجام دهد. همانگونه انتخابات نشان داد، ترامپ میلیون ها طرفدار مشتقاق دارد که احتمالاً مایل به پیگیری اخبار او به وسیله تلویزیون، رادیو و دنیای وب هستند. اظهار نظر پیرامون مقوله ای به نام رسانه های خبری دروغگو قطعاً زمینه را برای او جهت راه اندازی یک رسانه فراهم خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا در روز اوّل بهمن / بیست ژانویه برگزار می گردد.همه 50 ایالت آمریکا در آستانه این مراسم به خاطر احتمال بروز آنچه در روز ششم ژانویه رخ داد، به حال آماده باش درآمده و پنتاگون مجوز استقرار 25 هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن را برای تأمین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن صادر نموده است. امری که برای اوّلین بار در تاریخ آمریکا رخ می دهد و به موجب آن در واشنگتن شرایط حکومت نظامی برقرار شده است.

ترجمه: ایلیا فروزش

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1564

به "ترامپ روز چهارشنبه بعد از ترک کاخ سفید چه خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ روز چهارشنبه بعد از ترک کاخ سفید چه خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید