بچه ها بیشتر به کدام سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش مجله آراد، رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آمار ابتلای بچه ها به سرطان 2.5 درصد است و خوشبختانه درمان پذیری سرطان های بچه ها هم تقریبا 80 درصد است.

بچه ها بیشتر به کدام سرطان مبتلا می شوند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر محمداسماعیل اکبری با بیان اینکه سهم سرطان های بچه ها در کشورهای مختلف بین یک تا 3 درصد سرطان هاست، گفت: این آمار در کشور ما حدود 2.5 درصد است و سرطان های بزرگسالان سهم 97.5 درصدی دارد.

وی در ادامه در خصوص شایع ترین سرطان های بچه ها اظهار کرد: از شایع ترین سرطان هایی که بچه ها به آن مبتلا می شوند، سرطان های خونی و لنفوم ها است که با نام لوکمیا شناخته می شود. لوکمیا دارای شکل های مختلفی است که تقریبا 80 درصد درمان پذیر است. سرطان های توموری یا غده ای هم در بچه ها بسیار کم است.

مشاور وزیر با تاکید بر اینکه سرطان های بچه ها برخلاف سرطان های بزرگسالان با درصد بهبودی بالاتری روبرو هستند، بیان کرد: سال به سال این شاخص بهبودی در ایران افزایش می یابد که مایه خرسندی است.

وی با اشاره به اینکه هر سال حدود 110 هزار سرطان جدید در کشور شناسایی می شود، گفت: وقتی می گوییم آمار ابتلای بچه ها 2.5 درصد است، یعنی حدود 20 هزار کودک در سال که تقریبا رقم پایینی است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص روش های درمان سرطان های کوکان هم گفت: همان طور که گفته شد بیشترین سرطان در بین بچه ها سرطان های خونی است که با شیمی درمانی درمان می شوند.

اکبری با اشاره به اینکه یک فرد از بدو تولد می تواند مستعد ابتلا به سرطان ها باشد، اظهار کرد: بیشتر سرطان های چشمی با تولد فرد در او بروز می یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 869

به "بچه ها بیشتر به کدام سرطان مبتلا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها بیشتر به کدام سرطان مبتلا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید