به کلمبو، پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید!

به گزارش مجله آراد، کمی غیر منصفانه است اگر کلمبو را فقط و فقط دروازه ورود به کشور سریلانکا بدانیم! این شهر زیبا، غنی ترین میراث تاریخی سریلانکا را در خود دارد، کافی ست چشم دل باز کنید، آنوقت نه تنها سفری اعجاب انگیز خواهید داشت، بلکه دلتان برای این شهر شلوغ و پرجنب وجوش تنگ خواهد شد.

به کلمبو، پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید!

از سفر با تور سریلانکا لذت ببرید.

کلمبو، پایتخت سریلانکا شهری شلوغ است که سفری پر هیجان و ماجراجویانه را برایتان رقم خواهد زد. درست است که سریلانکا بیشتر به داشتن طبیعت بی نظیر و مزارع برنج معروف است اما سفر به این کشور بدون دیدن معماری های شگفت انگیز، معابد بودا و گشت وگذار در مراکز خرید کلمبو کامل نخواهد شد. از این رو پیشنهاد می کنیم ماجراجویی در تور سریلانکا را از همین جا شروع نموده و برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کلمبو در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

.

جاذبه های گردشگری کلمبو

.

Gangaramaya Temple

شاید گانگارامایا تنها معبد در جهان است که صدها مجسمه بودا را در شکل ها و قالب های مختلف در خود جای داده است. این معبد از زیباترین جاذبه های گردشگری کلمبو بوده و با داشتن چندین ساختمان مجموعه ای از شگفتی ها را پیش چشم گردشگران قرار می دهد. مجسمه های اسرارآمیز و شاید کمی ترسناک، یک کتابخانه، موزه و سالنی با آثار قدیمی از جاذبه های معبد گانگارامایا هستند.

علاوه بر بخش های مختلف، گانگارامایا با معماری تلفیقی از هندی، تایلندی، چینی و سریلانکایی، دیوارهای درخشان و طراحی خاص و پیچیده چشم بازدیدنمایندگان را خیره می نماید. جالب است بدانید که به اعتقاد مردم محلی موهای بودا در این معبد نگه داری می شود. دیدن این مکان فوق العاده و اسرارآمیز را در کلمبو از دست ندهید.

Beira Lake

تنها در چند قدمی معبد گانگارامایا یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری کلمبو را می توان دید دریاچه بیرا این دریاچه در مرکز شهر قرار گرفته و با رنگ سبز زیبایش خودنمایی می نماید. در دوران استعمار سریلانکا توسط پرتغالی ها از دریاچه به عنوان راهی برای حمل و نقل کالا استفاده می شد؛ اما در حال حاضر محلی رؤیایی برای قدم زدن و قرارهای عاشقانه می باشد.

در وسط دریاچه جزیره ای کوچک وجود دارد. این جزیره با یاری های مردمی ساخته شده و از جاذبه های دریاچه بیراه به شمار می رود. در بیرا می توانید قایق سواری نموده و از دیدن ماهی های رنگارنگ، پلیکان ها و لاک پشت ها لذت ببرید.

.

Mount Lavinia Beach

ساحل لاوینیا جاذبه های گردشگری کلمبو را تکمیل می نماید. این ساحل در چند کیلومتری شهر قرار داشته و با داشتن شن های نرم و دریای آرام محلی مناسب برای انواع ورزش های آبی می باشد… لاوینیا نوار ساحلی بسیار زیبا دارد که در امتداد آن رستوران ها و کافه های رنگارنگ با انواع غذاهای محلی و بین المللی از گردشگران پذیرایی می نمایند. علاوه بر این وجود جایگاه های چوبی با چترهای رنگی امکان دریافت حمام آفتاب را برای گردشگران فراهم نموده است. شنا، غواصی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ و … از دیگر تفریحات ساحل زیبای لاوینیا هستند.

Temple of Sri KailDevasthanam Kovil

این معبد یکی از زیباترین ساختمان های کلمبو است که قدمت آن به 200 سال قبل بازمی شود. زمانی که بازرگانان هندی برای تجارت به سریلانکا آمدند این معبد را برای محل عبادت خود ساختند. جالب است بدانید که نام اولیه معبد با الهام از سازنده اصلی معبد کاپیتان نامیده می شد و بعدها به نام فعلی خود تغییر پیدا کرد. در حال حاضر این معبد محلی مهم برای هندوهای کلمبو به شمار می آید.

معبد ساناتانس معماری شگفت انگیز دارد. ساختمان اصلی معبد با مجسمه هایی از آیین هندو تزئین شده و بر درب ورودی آن طرحی از گل نیلوفر آبی حک شده است. مجسمه انواع خدایان هندو را در داخلی معبد می توان دید اما ساختمان اصلی به خدای شیوا اختصاص داده شده است.

دقت کنید که عکس برداری از داخل معبود ممنوع بوده و قبل از ورود بایستی کفش ها را درآورده، پاهایتان را شستشو داده و لباس مناسب بپوشید.

.

National Museum

موزه ملی کلمبو ساختمانی زیبا و سفید رنگ است که در سال 1876 توسط فرماندار انگلیسی کلمبو تأسیس شد.

این موزه بزرگ ترین موزه سریلانکا است و قرار دریافت در میان محوطه ای سرسبز زیبایی آن را چندین برابر نموده است. داخل موزه از چندین بخش تشکیل شده که هر کدام قسمتی از دوران باستانی سریلانکا را روایت می نمایند.

جذاب ترین بخش موزه به یادگارهای به جا مانده از پادشاهان سریلانکا تعلق دارد. در این بخش می توان جواهرات سلطنتی، تاج پادشاهی و لباس های قدیمی ارزشمند را دید.

تابلوهای نقاشی، آثار هنری، حکاکی، شمشیرهای قدیمی و تندیس هایی که هنرمندانه کنده کاری شده اند، بخش های دیگر موزه را تشکیل می دهند. این موزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر آماده استقبال از بازدیدنمایندگان می باشد.

Viharamahadevi Park

پارک ویاهاراماهادوی در کنار موزه ملی قرار گرفته و قدیمی ترین پارک کلمبو شناخته می شود. این پارک در زمان استعمار انگلستان ویکتوریا خوانده می شد اما از سال 1950 به بعد Viharamahadevi Park نام گذاری شد.

محوطه پارک با درختان سرسبز و گل های رنگارنگ تزئین شده و در بیشتر نقاط آن نوازندگان خیابانی در حال هنرنمایی هستند. شما می توانید در حین قدم زدن در پارک از مجسمه بزرگ بودا دیدن نموده، به موسیقی های محلی گوش داده و در پایان نیز به باغ وحش رفته و از دیدن فیل های دوست داشتنی و میمون های بازیگوش لذت ببرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 659

به "به کلمبو، پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کلمبو، پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید