بهترین و معروف ترین سوغاتی ها و صنایع دستی گرجستان

به گزارش مجله آراد، کشور گرجستان می تواند یکی از کشورهای برتر در صنعت توریستی باشد، هر چند زمان های زیادی بود که نادیده گرفته می شد و تنها مدت کوتاهی است که نظر گردشگران به سمت این کشور زیبا و دیدنی جذب شده است.

بهترین و معروف ترین سوغاتی ها و صنایع دستی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

هر فردی زمانی که به کشور دیگری سفر می نماید، دوست دارد از آن کشور خرید کند یا حداقل سوغاتی هایی برای دوستان و آشنایان خود بخرد. با این تفاصیل قبل از رزرو خرید تور گرجستان و در کل رفتن به هر جایی باید با سوغاتی ها و صنایع دستی آنجا آشنا شد. ما در این مطلب می خواهیم به معرفی صنایع دستی و سوغاتی های کشور گرجستان بپردازیم تا این کار سخت انتخاب سوغاتی را کمی برایتان آسان سازیم. شما نیز اگر به دنبال رزرو تور ارزان گرجستان خود هستید دست نگه دارید، این مطلب را بخوانید، با سوغات و صنایع دستی گرجستان آشنا شوید، و سپس به رزرو تور مناسب خود بپردازید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

1- چورچخلا (Churchkhela)

اولین سوغات کشور رویایی گرجستان که باید آن را بشناسید و بدانید که هواداران بی شماری دارد، چورچخلا است. اگر به طعم های شیرین و مخصوص گرجستان علاقه دارید؛ اگر می خواهید زمانی که در خانه خود نشسته اید دوباره طعم گرجی را بچشید و خاطرات شیرین سفر به گرجستان برایتان زنده گردد؛ ما به شما خرید چورچخلا از کشور گرجستان را پیشنهاد می کنیم. شما با خرید این های شیرین و خوشمزه که تقریبا به شکل شمع هستند، نه تنها می توانید خاطرات فراموش نشدنی خود را دوباره زنده کنید، بلکه می توانید طعم خوشمزه گرجی را به کسانی که تا به حال به این کشور سفر نکرده اند هدیه کنید. داخل این آبنبات ها طعم انواع مغزها مثل فندوق، بادام، گردو، آجیل یا گاهی کشمش را می توانید حس کنید. طرز تهیه چورچخلا به این صورت است که ابتدا این مغزها را به نخ می کشند و آنها را در آب میوه ها و به خصوص آب انگور می خوابانند و پس از خشک شدن آنها، آبنباتی شیرین و فوق العاده خوشمزه آماده خوردن است.

2- کانتسی (Kantsi)

سوغاتی بعدی که یکی از صنایع دستی کشور گرجستان نیز محسوب می گردد، کانتسی است. کانتسی ها از شاخ قوچ، گاو نر و یا بز درست می شوند که علاوه بر جنبه تزئینی آنها، نوعی ظرف مخصوص نوشیدنی نیز هستند که در مهمانی های گرجی کاربرد بسیاری دارند. شما می توانید کانتسی ها را در طرح های مختلف با حکاکی های زیبا و گاهی طلا کوب شده یا نقره کوب شده بیابید. این سوغاتی خاص گرجی ظاهر بسیار زیبایی دارد که بی شک اگر آنها را ببینید شما نیز عاشقشان خواهید شد.

3- جواهرات نقره (Silver jewelry)

یکی دیگر از صنایع دستی کشور گرجستان جواهرات نقره آن است. این جواهرات هواداران بسیار زیادی در میان زنان و دختران دارند، که همین ویژگی می تواند این جواهرات را به سوغاتی های معروفی تبدیل سازد.

4- رومیزی سنتی

در گرجستان تنوع بسیار زیادی از این رومیزی های سنتی و رنگارنگ بسیار زیبا را می توانید ببینید. این رومیزی های سنتی تنوع و ظاهر بسیار زیبایی دارند، اما قیمت آنها کمی گران است و با پرداخت 30 تا 110 لاری گرجستان می توانید این رومیزی های زیبا را برای خود و آشنایانتان تهیه کنید.

5- مرباهای وسوسه انگیز

مرباهای محلی مخصوص کشور گرجستان سوغاتی دیگری است که هرگز نباید از آن غافل شد. این مرباها عطر و طعم وسوسه انگیزی دارند و بدون شک هر فردی عاشق آنها خواهد شد؛ مرباهایی که شاید تا به حال در خصوص آنها نشنیده باشید ولی بعد از یک بار چشیدن این مرباها، وسوسه خوردن آنها شما را رها نخواهد کرد. مرباهای محلی خاص کشور گرجستان شامل مرباهای فیجوا، گیلاس سفید، گردو، و مخروط کاج هستند که طعمی فوق العاده دارند. اگر شما نیز همانند خیلی از افراد به خوردنی های خوشمزه و وسوسه کننده علاقه دارید، به هیچ عنوان این مرباها را از دست ندهید.

6- ادویه های گرجستان

آخرین سوغاتی که به شما معرفی می کنیم، ادویه های مخصوص کشور گرجستان است که در هیچ کجای جهان مانند آنها را نخواهید یافت. این ادویه ها در تهیه غذاهای گرجی بسیار استفاده می شوند و دلیل لذیذ بودن این غذاها نیز همین ادویه ها هستند. یکی از ادویه های معروف کشور گرجستان که حتما باید به سراغ خریداری آن بروید خملی سانلی (Hmeli suneli) است. این ادویه مخصوص و خوش عطر از ادویه های بسیار دیگری مثل جعفری، مرزنجوش، آویشن، شنبلیله، ریحان، زعفران، برگ بو، فلفل سیاه، گشنیز، زوفا، کرفس، فلفل قرمز، شوید، و نعنا تهیه می گردد. خریداری این ادویه پر کاربرد را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.

سخن آخر

ما در این مطلب 6 سوغاتی و صنایع دستی مهم کشور گرجستان را برای شما عنوان کردیم، تا بتوانید با داشتن اطلاعاتی در خصوص فرهنگ و سوغاتی های معروف آن، سوغاتی مناسب خود را تهیه کنید. پس اگر می خواهید به بازدید از این کشور تماشایی بروید وقت را تلف نکنید و برای دانستن اطلاع از جدیدترین تور لحظه آخری به سایت جامع توریاب مراجعه کنید. برنامه ریزی سفر خود را با خیالی آسوده به توریاب بسپارید و از داشتن سفری رویایی و به یاد ماندنی اطمینان خاطر داشته باشید. همچنین سایت لست تورز که معرفی کننده تور لحظه آخری میباشد

منبع: setare.com
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1539

به "بهترین و معروف ترین سوغاتی ها و صنایع دستی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین و معروف ترین سوغاتی ها و صنایع دستی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید