4 طرز تهیه سالاد شلغم و هویج خوشمزه به روش رستورانی

به گزارش مجله آراد، سالاد شلغم و هویج یکی از زمستانی و مفید برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی است که طعم متفاوت و جذابی دارد. سالاد شلغم و هویج حتی برای مهمانی ها یا یک میان وعده سبک مناسب است و به روش های مختلفی می توان آن را تهیه کرد. در این مقاله از در طرز تهیه سالاد شلغم و هویج به 3 روش مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

4 طرز تهیه سالاد شلغم و هویج خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد شلغم و هویج با سرکه و سس خردل (روش اول)

مدت زمان آماده سازی مواد سالاد هویج و شلغم: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد شلغم و هویج

شلغم: 4 عدد میانه

هویج: 4 عدد میانه

انار: 1 عدد

پیاز قرمز: 1 عدد میانه

جعفری خرد شده: 1 مشت

نعناع تازه خرد شده: 1 مشت

مواد لازم برای چاشنی روی سالاد شلغم و هویج

سرکه سیب: 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون فرابکر: 3 قاشق غذاخوری

سس خردل: 1 قاشق چای خوری

سماق: 1 قاشق چای خوری

دانه رازیانه: 1 قاشق چای خوری

سیر: 1 حبه

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

مواد لازم برای تزیین سالاد شلغم و هویج

پنیر فتا خرد شده: به مقدار دلخواه

مغز تخمه کدو: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه سالاد شلغم و هویج

برای تهیه سالاد شلغم با هویج، باید ابتدا مواد سالاد را بشویید و خرد کنید. دانه های انار را جدا کنید. همه مواد سالاد را با هم مخلوط کنید. سپس چاشنی یا را تهیه و به سالاد اضافه کنید. در آخر هم سالاد را تزیین و سرو کنید. این سالاد نیازی به پخت ندارد و برای مدت 2 روز می توان آن را در یخچال نگهداری کرد. برای مشاهده جزییات تهیه این سالاد زمستانی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد سالاد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد هویج و شلغم، ، و را بشویید. پوست هویج و شلغم را با پوست کن جدا کنید و سر و ته آن را بزنید. سپس آنها را با قسمت درشت، رنده کنید. انار را به چهار قسمت برش بزنید و دانه های آن را از پوست جدا کنید. آب اضافی هویج و شلغم را بگیرید و در یک ظرف جدا بریزید.

مرحله دوم: بقیه مواد را آماده کنید

پوست پیاز را بگیرید و پیاز را به صورت نگینی ریز یا خلالی خیلی باریک خرد کنید. برگ های نعناع و جعفری را بشویید و با چاقو به صورت ریز، خرد و ساطوری کنید. سپس در یک کاسه، دانه های انار، هویج و شلغم رنده شده، و پیاز و سبزی ها را بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم: سس سالاد را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد، پوست را بگیرید و خیلی ریز خرد کنید. می توانید آن را رنده یا پوره کنید. آن را در یک کاسه بریزید. سپس، ، ، ، و نمک و فلفل را اضافه کنید و با همزن دستی یا قاشق آن را هم بزنید تا یکدست گردد.

مرحله چهارم: مواد را با هم مخلوط کنید

سس را در این مرحله، به مواد سالاد شلغم و هویج اضافه کنید و هم بزنید تا روی سبزیجات را بپوشاند. سپس سالاد را در ظرف مناسب سرو بریزید و روی آنها را پنیر فتا خرد شده و مغز تخمه کدو بپاشید. می توانید مقداری دانه انار هم به تزیین روی سالاد اضافه کنید. سالاد را در کنار غذا یا به عنوان یک وعده سبک برای شام، سرو کنید.

طرز تهیه سالاد شلغم و هویج با آبلیمو (روش دوم)

زمان آماده سازی مواد شلغم و هویج: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد

هویج: 2 عدد میانه

شلغم: 1 عدد درشت

آبلیمو: 3 قاشق غذاخوری

روغن کنجد: 1 قاشق چای خوری

شکر سفید یا گرانول: 1 قاشق چای خوری

فلفل کاین: 1/8 قاشق چای خوری

سس سویا: 1 قاشق چای خوری

برگ گشنیز: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

کنجد سیاه: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه سالاد شلغم و هویج

برای درست کردن سالاد هویج و شلغم با چاشنی آبلیمو، باید سبزیجات را خرد و رنده کنید. سپس آنها را در یک کاسه بریزید و مواد سس یا چاشنی را به آن بیفزایید. در آخر، سالاد را با برگ های گشنیز و کنجد سیاه، تزیین و سرو کنید.

در صورتی که هر یک از مواد بالا را در دسترس نداشتید، می توانید آن ها را با مواد دلخواه دیگر، جایگزین یا حذف کنید. برای آموزش این سالاد خوشمزه و متفاوت، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: سبزیجات را با سس مخلوط کنید

در اولین قدم از طرز تهیه سالاد شلغم و هویج، هویج و شلغم را بشویید و پوست آنها را بگیرید. سپس آنها را درشت رنده کنید و در یک کاسه بریزید. آبلیمو،،، شکر و فلفل قرمز (کاین) را به کاسه سالاد اضافه کنید و با لیسک یا قاشق مواد را هم بزنید تا به سبزیجات، به سس آغشته شوند.

مرحله دوم: سالاد هویج و شلغم را سرو کنید

در خاتمه، گشنیز را بشویید و آن را به صورت ریز و ساطوری کنید. گشنیز خرد شده را روی سالاد بریزید و کنجد سیاه را هم روی آن بپاشید. سالاد را در ظرف مناسب، سرو کنید.

طرز تهیه سالاد شلغم و هویج با سیب (روش سوم)

زمان آماده سازی مواد شلغم و هویج با سیب: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد شلغم و هویج

شلغم بنفش: 6 عدد کوچک

هویج: 2 عدد میانه یا کوچک

سیب درختی: 1 عدد بزرگ

آب لیمو ترش: 1 قاشق غذاخوری

پیاز قرمز: 1 عدد کوچک

روغن آفتابگردان: 3 قاشق غذاخوری

سرکه سیب: 1 قاشق غذاخوری

شکر: 1 قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه سالاد شلغم و هویج با سیب

برای تهیه این سالاد هم مانند روش های قبل باید سبزیجات را رنده یا خرد نموده و با هم مخلوط کنید. سپس چاشنی ها را اضافه نموده و به طعم دلخواهتان که رسید، آن را سرو کنید. ضمناً اگر طعم شکر را در سالاد دوست ندارید، می توانید آن را حذف کنید. بعلاوه به جای روغن آفتابگردان، از روغن کنجد، زیتون یا هم می توان استفاده کرد. برای تهیه سالاد شلغم و هویج با سیب، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد سالاد را خرد کنید

در ابتدا، شلغم، هویج و سیب را بشویید و خشک کنید. سر و ته شلغم و هویج را جدا کنید. سیب را هم به 4 قسمت برش بزنید و هسته های آن را بگیرید. از خردکن غذاساز یا رنده درشت برای خرد یا پوره کردن مواد سالاد بهره ببرید و آب اضافی آنها را بگیرید.

مرحله دوم: چاشنی ها را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد شلغم و هویج، آبلیمو را اضافه کنید. شکر، روغن، سرکه و جعفری خرد شده را هم به مواد بیفزایید. سالاد را با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. روی سالاد را بپوشانید و برای مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید تا خنک گردد. سپس سالاد را سرو کنید.

اگر سرما خورده اید یا نگران سیستم ایمنی بدن تان هستید تا در مقابل بیماری های ویروسی پاییزی و زمستانی، مقاومت بیشتری داشته باشید، این سالاد خوشمزه و مقوی را در برنامه غذایی تان جا بدهید.

طرز تهیه سالاد شلغم و هویج با لبو (روش چهارم)

زمان آماده سازی سالاد شلغم و هویج با لبو: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد شلغم و هویج با لبو

  • شلغم: 250 گرم
  • هویج: 2 عدد
  • لبو: 1 عدد میانه یا درشت
  • کلم سفید یا بنفش: 1 لیوان دسته دار فرانسوی (خرد شده)
  • جعفری و شوید خرد شده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

مواد لازم برای سس سالاد

  • ماست خامه ای: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی
  • سس مایونز: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یا کنجد: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سالاد شلغم با لبو و هویج

ابن سالاد هم مانند روش های قبل به سادگی و در زمان کمی تهیه می گردد و می توان آن را در کنار غذا سرو کرد. برای مشاهده مراحل تهیه این سالاد خوشرنگ، ادامه مقاله را بخوانید.

مرحله اول: مواد را آماده کنید

برای تهیه سالاد شلغم و هویج با لبو، سبزیجات را بشویید. شلغم و هویج را پوست بگیرید و با قسمت درشت رنده خرد کنید یا با چاقو آنها را ریز کنید. کلم را هم به صورت خلال های ریز برش بزنید. بعد از شستن و خارج شدن آب اضافی شوید و جعفری، آنها را ریز و ساطوری خرد کنید.

مرحله دوم: سس را اضافه کنید

در یک کاسه ماست،، روغن زیتون و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و به ظرف سالاد بیفزایید. سبزیجات سالاد را با سس مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس آن را سرو کنید.

سوالات متداول

مدت زمان ماندگاری سالاد شلغم و هویج چقدر است؟

سالاد هویج با شلغم را به مدت 2 روز در یخچال می توانید نگهداری و بهره ببرید. ولی شلغم به مرور تیره می گردد و سبزیجات هم آب می اندازند. پس بهتر است این سالاد را به میزان درست کنید تا به صورت تازه سرو کنید.

برای تزیین روی سالاد شلغم و هویج از چه موادی استفاده کنیم؟

از مواد متنوعی می توان برای تزیین سالاد یاری گرفت. این موضوع به سلیقه و موادی که در دسترس دارید، بستگی دارد. از سبزیجات معطر تازه یا خشک، کنجد بوداده یا کنجد سیاه، پنیر فتا خرد شده، گردو خرد شده، بادام پرک و … می توان برای تزیین سالاد استفاده کرد.

منابع: anikapannu/ mygourmetconnection /cookthink

منبع: افق کوروش
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2324

به "4 طرز تهیه سالاد شلغم و هویج خوشمزه به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرز تهیه سالاد شلغم و هویج خوشمزه به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید