بهترین جاذبه های توریستی ایسلند

به گزارش مجله آراد، ایسلند سرزمین آتش و یخ، کشور تضاد و کانتراست است. جایی که در آن نقاط داغ آتشفشانی فعال و یخچال های طبیعی زیادی در کنار یکدیگر یافت می شوند. جایی که در آن زمستان های تاریک با تابستان های روشن جبران می شوند. کشوری که در آن مناظر عجیب و غریب و متروک خارج از پایتخت قرار دارند. بهترین جاذبه های توریستی ایسلند عبارتند از:

بهترین جاذبه های توریستی ایسلند
  1. آبشار اسوارتیفوس

اسوارتیفوس یکی از غیر معمول ترین آبشارهای ایسلند است که توسط ستون شش ضلعی بازالت که مانند لوله های بزرگی آویزان هستند قاب شده است. نام این آبشار به معنی آبشار سیاه از این ستون های تاریک گرفته شده است. آبشار اسوارتیفوس در پارک ملی Vatnajökul در جنوب شرقی ایسلند واقع شده است. برای مشاهده این آبشار بسیار زیبا، بازدید کنندگان باید حدود یک مایل پیاده روی کنند تا به آبشار برسند. در این راه بازدید کنندگان می توانند سه آبشار دیگر را نیز ببینند.

  1. ساحل Breidavik

ساحل Breidavik زیباترین ساحل ایسلند است. این ساحل دارای صخره های ناهمواری است که توسط یخچال های طبیعی گسترده شده و با شن و ماسه طلایی پوشیده شده است. این منطقه دوست داشتنی منطقه ای مناسب برای کمپینگ است اما یک منطقه توریستی بزرگ به حساب نمی آید. این منطقه نزدیک ترین شهر به صخره پرنده Latrabjarg می باشد، که بزرگترین صخره پرنده در اروپا و خانه میلیون ها پرنده، از جمله غاز سفید شمالی، پنگوئن منقار تیغی و مرغ دریایی است. از آنجایی که بسکمک از پرندگان در این منطقه، به ویژه مرغ دریایی، به انسان ها عادت کرده اند، صخره به یک نقطه محبوب برای دوستداران پرنده و عکاسان تبدیل شده است.

  1. آبشار Seljalandsfoss

Seljalandsfoss یکی از آبشارهای محبوب ایسلند است. بخشی از محبوبیت آن به خاطر این واقعیت است که بازدید کنندگان می توانند پشت آبشار راه بروند-فرصتی منحصر به فرد که شاید یک بار در طول عمر اتفاق بیفتد. یک هشدار - راستا پشت آبشار در طول ماه های زمستان بسته است. Seljalandsfoss، که حدود 60 متر (200 فوت) بیش از صخره های آتشفشانی، ارتفاع دارد یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند می باشد. بازدید کنندگان می توانند Seljalandsfoss را از طریق جاده سواحل جنوب ایسلند پیدا کنید.

  1. Askja

Askja دهانه بزرگی است که در کوه های Dyngjufjoll واقع شده است. این تور حدود 11 تا 14 ساعت طول می کشد. برای رسیدن به Askja ، بازدید کنندگان ابتدا باید از طریق Odadahraun، که بزرگترین کویر ایسلند است، سفر کنند. چشم انداز این منطقه به گونه ای است که دو فضانورد آمریکایی، نیل آرمسترانگ و باز آلدرین، پیش از رفتن به ماه در سال 1969 در اینجا آموزش دیدند. یک نقطه محبوب در Askja برای بازدید کنندگان، دریاچه زمین گرمایی است که در دهانه Viti واقع شده است. این دریاچه با آب گرم آبی شیری پر شده است که بازدید کننده می تواند در آن استحمام کند. دریاچه Askja ، دومین دریاچه عمیق در ایسلند است.

  1. Hallgrimskirkja

اگر در ریکیاویک هستید Hallgrimskirkja را از دست ندهید. کلیسا در بالای یک تپه قرار گرفته است و برج آن 73 متر (244 فوت) ارتفاع دارد. Hallgrimskirkja توسط معمار ساموئلسون طراحی شده است و از چشم اندازهای شگفت انگیز ایسلند از جمله جریان بازالت گدازه، یخچالهای طبیعی و کوه ها الهام گرفته شده است. اگر چه ساخت و ساز این کلیسا برای اولین بار در سال 1945 آغاز شد، اما به طور رسمی تا سال 1986 تکمیل نشد. امروز، Hallgrimskirkja بزرگترین کلیسا در ایسلند است. آسانسور این کلیسا شما را به بالای برج می برد تا نمایش با شکوهی از ریکیاویک را هدیه بگیرید.

  1. پارک ملی ذینگولیر

ذینگولیر یک زیارتگاه ملی حفاظت شده است که از قرن10 تا قرن 18 باز بوده است. به همین دلیل جایگاه مهمی در تاریخ این کشور دارد. در طول سال ها، ذینگولیر محل بسکمک از اجتماعات بزرگ و جشن ها بوده است. در ماه ژوئن سال 1994، به عنوان مثال، یک جشن برای پنجاهمین سالگرد پایه گذاری جمهوری ایسلند در این محل برگزار شد. Thingvellier، که در شکاف بین صفحات تکتونیکی اروپا و آمریکا واقع شده است، برای ویژگی های زمین شناسی منحصر به فرد خود نیز شناخته شده است. امروز، ذینگولیر که به عنوان پارک ملی در سال 1930 ساخته شده بود، یکی از جاذبه های توریستی محبوب در ایسلند است.

  1. آبشار اسکگوافوس

در کشوری با آبشارهای فراوان، آبشار اسکگوافوس یکی از بزرگترین و دیدنی ترین آبشارها است. این آبشار در جنوب ایسلند واقع شده است و از جاده رینگ خیلی دور نیست، این آبشار 60 متر (200 فوت) ارتفاع دارد. آبشار اسکگوافوس رویای یک عکاس است، به خصوص در روزهای آفتابی، که یک رنگین کمان زیبا - و یا حتی دو رنگین کمان - در مقابل آبشار اسکگوافوس دیده می گردد. بازدیدکنندگانی که می خواهند این آبشار را از بالا ببینند می توانند از پله ها بالا بروند تا به آبشار اسکگوافوس مشرف باشند.

  1. Laugavegur

یکی از بهترین راه های شناخت ایسلند پیاده روی در Laugavegur است. Laugavegur یکی از طولانی ترین راستاهای پیاده روی ایسلند است (79 کیلومتر (49 مایل))؛ از Landmannalaugar تاSkogar. این منطقه دارای زیباترین مناظر و آب فشان، یخچال های طبیعی، چشمه های آب گرم و آبشارها است. کوهنوردان می توانند در راستا چادر بزنند یا کلبه اجاره کنند.

  1. دریاچه Myvatn

Myvatn یک دریاچه کم عمق است که در شمال ایسلند واقع شده است و برای تعداد زیادی از پرندگان که در اینجا دیده می گردد معروف است. برخی از گونه های این دریاچه عبارتند از چندین گونه اردک، مرغ ماهی خوار و قوی ها. این دریاچه حدود 2300 سال پیش توسط یک فوران بازالتی گدازه بزرگ تشکیل شد. مدارک و شواهد از این فوران، مانند تشکل های آتشفشانی، هنوز هم دیده می گردد. نام دریاچه به دریاچه پشه ترجمه می گردد، و تعجب آور نیست که بالای دریاچه، ابر بزرگی از پشه ها در طول ماه های تابستان دیده می گردد.

  1. آبشار دتیفوس

وقتی که بازدید کنندگان برای اولین بار آبشار دتیفوس را ببینید، بیشتر آن ها به خاطر قدرت مطلق این آبشار متعجب می شوند. آبشار در پارک ملی واتناجوکول واقع شده است و قوی ترین آبشار در تمام اروپا است. Dettifloss در رودخانه Jokulsa Fjollum از آب های یخچال Vatnajökul تغذیه می گردد و ارتفاع آن 45 متر (148 فوت) تا Jokulsarglufur می باشد. این آبشار به نام آبشار پرومته نیز معروف است زیرا در فیلم های علمی تخیلی با این نام شناخته شده است.

  1. تماشای نهنگ در Husavik

دوستداران نهنگ در Husavik در بهشت می باشند. این شهر، که در خلیج Skjalfandi نشسته است، یکی از بهترین مکان ها در جهان برای دیدن نهنگ است. آب این خلیج غنی از پلانکتون است که به جذب تعداد زیادی از نهنگان بیدندان که از موجودات کوچک تغذیه می شوند، می پردازد. برخی از رایج ترین نهنگ ها در این منطقه دیده می شوند. اما بسکمک از گونه های دیگر نیز نزدیک به Husavik دیده شده است. علاوه بر نهنگ ها، بازدید کنندگان مرغ دریایی را نیز می بینند. این پرندگان در این منطقه لانه گزینی می کنند.

  1. آبفشان Haukadalur

آبفشانهای Haukadalur را می توان در دایره طلایی ایسلند، همراه با گل و چشمه های آب گرم مشاهده کرد. دره سورئال که در آن این آبفشان ها واقع شده است به عنوان منطقه ژئوترمال Haukadalur شناخته شده است. یکی از محبوب ترین آبفشان ها در Haukadalur Strokkur است. این چشمه اب گرم بسیار فعال هر پنج تا هشت دقیقه فوران می کند. در مقابل، Geysir، چشمه اب گرم، به ندرت فوران می کند. یکی دیگر از ویژگی های زمین گرمایی محبوب در Haukadalur ، Blesi است که متشکل از دو استخر است. یکی از استخرها روشن و دیگری رنگ آبی خیره کننده ای دارد.

  1. ساحل Reynisfjara

ساحل Reynisfjara با شن و ماسه تیره سیاه و سفید، ستون بازالتی ناهموار و امواج توفنده بزرگ ظاهر می گردد. این ساحل زیبا که خانه پرنده های ماکارو است، در نزدیکی روستای ویک در سواحل جنوب ایسلند واقع شده است. جای تعجب نیست، که این ساحل به خاطر ظاهر عجیب و غریب در داستان ها ذکر شده باشد. زمانی که آفتاب بالا می آید نور به سمت سنگ ها باز می گردد. کلمه هشدار - امواج مواج در این ساحل می تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین گردشگران باید در فاصله ای امن بایستند.

  1. مرداب Jokulsarlon

این مرداب در پارک ملی واتناجوکول واقع شده است و یکی از زیباترین تالاب یخچال های طبیعی است. آب آن از ذوب شدن یخ ها به دست می آید و تالاب هر سال در حال رشد می باشد. این تالاب، در واقع، از سال 1970 چهار برابر شد. این تالاب یکی از عمیق ترین دریاچه ها در ایسلند است که با کوه های یخی از یخچال های طبیعی جدا شده اند، پر شده است. تالاب و مناطق اطراف آن بسیار زیبا است و به همین دلیل در اغلب فیلم ها استفاده می گردد، از جمله عنوان روز دیگر بمیر و Tomb Raider.

  1. غارهای یخ واتناجوکول

بازدید کنندگان ایسلند فرصتی برای گردش در مناطق بسیار منحصر به فرد مانند غارهای یخی دارند که توسط رودخانه ها از آب حاصل از ذوب در عمق زیر یخچال واتناجوکول ساخته شده است. در داخل این غارها، جهان مسحور با یخ های آبی دیده می گردد. در برخی مناطق، خاکستر آتشفشانی سیاه و سفید به دام افتاده در یخ اثر روبان در مقابل آبی ایجاد کرده اند. تور این غارها، که همچنین به عنوان غار کریستال شناخته شده است، تنها می تواند در زمستان انجام می گردد. زیرا در تابستان و بهار خطر فروپاشی وجود دارد و بازدید کنندگان باید با یک راهنمای آموزش دیده وارد غار شوند.

  1. تالاب آبی

مرداب آبی یکی از اولین چیزهایی است که در هنگام بازدید از ایسلند به ذهن بسکمک از مردم می رسد. این آبگرم زمین گرمایی در Grindavik در شبه جزیره Reykjanes واقع شده است. این دریاچه ساخته دست انسان است و با آب دریا گدازه در این نزدیکی تغذیه می گردد.

بسکمک از مردم معتقدند آب های آبی شیری که حاوی مواد معدنی، سیلیس و جلبک ها است به تسکین و بهبود مسائل پوستی خاص، مانند اگزما کمک می کند. بازدیدکنندگان باید حتما از قبل بلیت تهیه کنند زیرا این منطقه محبوب همیشه شلوغ است.

  1. آبشار گولفوس

آبشار گولفوس یا آبشار طلایی، نامش را از رنگ قهوه ای آب گرفته است. این آبشار با شکوه بزرگترین حجم آبشار را در اروپا دارد. این آبشار به خاطر دو آبشاری که در دو زاویه قرار دارند معروف است. امروزه نبودن این جاذبه توریستی محبوب بسیار سخت است. زمانی سرمایه گذاران خارجی قصد داشتند بر روی این آبشار نیروگاه برق آبی بسازند. اما یک زن محلی به شدت در برابر این پروژه جنگید، حتی تهدید کرد در صورت ساختن نیروگاه، خودش را از بالای آبشار می اندازد. خوشبختانه، تلاش های او به نتیجه رسد و آبشار گولفوس نجات یافت.

منبع: مجله سفر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1080

به "بهترین جاذبه های توریستی ایسلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های توریستی ایسلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید