بازگشت آرامش نسبی به اتیوپی؛ ازسرگیری پروازهای غیرنظامی از آدیس آبابا

به گزارش مجله آراد، خبرگزاری خبرنگاران-پروازهای غیر نظامی از آدیس آبابا مرکز اتیوپی که از حدود یکماه پیش به علت تشدید درگیری ها متوقف شده بود از فردا - چهارشنبه - از سر گرفته می گردد.

بازگشت آرامش نسبی به اتیوپی؛ ازسرگیری پروازهای غیرنظامی از آدیس آبابا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،پس از احیای منطقه ها تحت کنترل شورشیان تیگرای، پروازهای غیرنظامی از فرودگاه آدیس آبابا به شهرهای دیسی و کومبلشیا از فردا - چهارشنبه - از سر گرفته می گردد.

افزایش درگیری در منطقه تیگرای اتیوپی در سال 2021 باعث نگرانی و آوارگی گسترده مردم این کشور شد به طوری که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گزارش داد که مردم درمانده برای فرار از این درگیری ها به سودان پناهنده شدند.

دو هفته پیش، جبهه آزادیبخش خلق تیگرای اعلام نمود که به منظور نشان دادن حسن نیت برای انتها بحران در اتیوپی، از دو استان همجوار در شمال این کشور عقب نشینی می نماید.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل به تازگی گزارش نموده که حملات هوایی در بازه زمانی 19 تا 24 دسامبر در شهرهای الاماتا، کوریم، مایشو، میکونی و میلازات در جنوب تیگرای علاوه بر خسارت شدید باعث کشته شدن ده ها غیر نظامی در منطقه تیگرای اتیوپی شده است.

از یک سال پیش جنگ میان واحدهای نظامی جبهه آزادی بخش خلق (TPLF) منطقه تیگرای و واحدهای دولت مرکزی ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی در جریان است.

به تازگی، دولت آمریکا کشورهای اتیوپی، اقتصادی و گینه را به علت تغییر غیرقانونی حکومت و بی توجهی به شرایط حقوق بشر از توافق تجاری خود با کشورهای آفریقایی خارج کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2094

به "بازگشت آرامش نسبی به اتیوپی؛ ازسرگیری پروازهای غیرنظامی از آدیس آبابا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت آرامش نسبی به اتیوپی؛ ازسرگیری پروازهای غیرنظامی از آدیس آبابا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید