این غذاها شما را باهوش می نماید ، مهمترین مواد غذایی تقویت کننده هوش و توان ذهنی

به گزارش مجله آراد، آرزوی هر انسانی داشتن هوش بالا و قدرت درک مطالب و موضوعات مختلف در کم ترین زمان ممکن است. در این بین، افزایش هوش و تقویت اندازه کارایی و بهره مندی توان مغز را می توان با مصرف بعضی مواد غذایی ارتقا داد.

این غذاها شما را باهوش می نماید ، مهمترین مواد غذایی تقویت کننده هوش و توان ذهنی

به گزارش خبرنگاران، آرزوی هر انسانی داشتن هوش بالا و قدرت درک مطالب و موضوعات مختلف در کمترین زمان ممکن است. در این بین، افزایش هوش و تقویت اندازه کارایی و بهره مندی توان مغز را می توان با مصرف بعضی مواد غذایی ارتقا داد؛ چرا که غذاهایی که مصرف می کنیم تاثیر مستقیمی روی عملکرد مغز دارد، بنابراین با انتخاب مواد غذایی صحیح می توان قدرت مغز را افزایش داد، حافظه را تقویت و فکر را جوان نگه داشت.

توصیه به یک رژیم غذایی متعادل معقول ترین راه برای غذا خوردن سالم است اما بعضی از غذاها تاثیرات قابل توجهی در مغز دارند که می توان آنها را غذاهای مغز نامگذاری کرد. این غذاها در سلامتی مغز به عنوان عضو مهمی از بدن که در کارکرد تمام اعضا نقش حیاتی دارد بسیار موثر هستند. در ادامه این گزارش، شما را با مهمترین مواد غذایی تقویت نماینده هوش و توان فکری آشنا می کنیم.

ماهی های چرب

اگر برای به خاطر آوردن اینکه امروز چه روزی است یا یک ساعت پیش چه غذایی را به عنوان غذا صرف نموده اید دچار سختی در یادآوری می شوید باید به مصرف غذاهایی بپردازید که کیفیت مغزتان را ارتقا می دهند که یکی از این غذاها ماهی های چرب هستند. اسیدهای چرب امگا3 که در ماهی های چربی مانند سالمون، ساردین وجود دارد برای تمام بخش های بدن ارزش فوق العاده ای به همراه دارند و به نظر می رسد که مغز نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوری که بر اساس تحقیقات دانشمندان خوردن ماهی های چرب سه بار در هفته خطر مسائل مغزی را تا 26 درصد کاهش می دهد و از زوال حافظه جلوگیری می نماید.

برگ های سبز تیره

خوردن برگ های سبز تیره مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی که سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین سی و بتاکارتن است برای سالم نگه داشتن مغز و بدن بسیار لازم است. این نوع سبزیجات منبع خوبی از اسید فولیک هستند که می توانند به سرعت پردازش اطلاعات و به یاد آوردن خاطرات یاری نمایند. بر اساس تحقیقات دانشمندان فولیک اسیدی که در این برگ های سبز سبزیجات یافت شده می تواند در مقابل بیماری های شناختی در سالخوردگی موثر باشد.

تخم مرغ

زرده تخم مرغ ها نیروگاه های تغذیه ای هستند که در آنها ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای عملکرد مغز وجود دارد. این ماده غذایی که می تواند کارنمودهای مختلفی در سبد غذایی روزانه داشته باشد. منبع خوبی برای آهن است که برای ایجاد سلول های خونی قرمز که به مغز اکسیژن می رساند موثر بوده و باعث می گردد کارکرد فکری هوشمندانه باشد و ما را در شرایط هوشیار و متمرکز قرار می دهد.

تخم مرغ بعلاوه منبع خوبی از ویتامین بی 12 است؛ ویتامینی که کمبود آن باعث زوال حافظه و پریشانی می گردد. در این ماده غذایی بعلاوه ید وجود دارد که می تواند به توانایی های بچه ها در حل مسئله بیفزاید.

چای سبز

در حالی که مغز ما با 80 درصد آب تشکیل شده، مرطوب نگه داشتن آن برای یاری به عملکرد آن در برترین سطح قابل توجه است، اگرچه خوردن آب معمولی باب میل همه افراد است، اما جایگزین کردن آن با یک فنجان چای سبز می تواند مزیت هایی برای عملکرد مغز داشته باشد. چای سبز می تواند به افزایش هوشیاری فکر یاری نموده و حافظه را ارتقا دهد؛ ضمن آنکه آنتی اکسیدان هایی که در چای سبز وجود دارد به حفظ مغز در مقابل خطر زوال آن یاری کند.

شکلات

شاید تصور اینکه شکلات برای مغز مفید باشد، خیلی عادی نبوده اما حقیقت این است که شکلات واقعا برای مغز موثر بوده و به باهوش شدن یاری می نماید؛ در حالی که بعید به نظر می رسد قالب های شکلات شیری در افزایش ضریب هوشی موثر باشد، اما شکلات تلخ دارای مواد شیمیایی است که به واقع موجب ارتقا مغز می گردد و می تواند مهارت های شناختی را ارتقا دهد.

مغزها

مغزهایی چون گردو، بادام و… به حفاظت و سلامت مغز یاری می نمایند. آنها سرشار از چربی های غیراشباع و ویتامین E هستند. از مغز در برابر بیماری هایی چون آلزایمر دفاع می نمایند. این مواد قادرند رادیکال های آزاد را خرد نمایند و به این ترتیب از زوال سلول ها جلوگیری می نمایند. در واقع مغزها سرشار از ویتامین E هستند. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدان است و رادیکال های آزاد را که احتمالا می توانند به سلول های مغز آسیب بزنند، مهار می نماید.

زیتون

زیتون از زوال عقل و پیری مغز جلوگیری می نماید. این قابلیت به خاطر وجود چربی غیراشباع موجود در آن است. این چربی ها، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهند، اما چربی های اشباع مثل چربی گوشت، لبنیات و سرخ کردنی ها ارتباط میان سلول ها را سخت می نمایند.

در نتیجه فرآیند اکسیژن رسانی کند یا مختل می گردد. زیتون را قبل از خوردن غذا به عنوان اشتهاآور صرف کنید و یا همراه با غذای خود میل بفرمایید. زیتون هم از موادی است که در انواع سالادها و غذاها ترکیب خوبی ایجاد می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2356

به "این غذاها شما را باهوش می نماید ، مهمترین مواد غذایی تقویت کننده هوش و توان ذهنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها شما را باهوش می نماید ، مهمترین مواد غذایی تقویت کننده هوش و توان ذهنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید