برای ریزش مو چه باید کرد؟

به گزارش مجله آراد، برای ریزش مو چه باید کرد؟ مراقب رژیم غذایی خود باشید. مصرف ویتامین را نباید فراموش کنید. آرامش خود را حفظ کنید. با مو های خود مهربان باشید.

برای ریزش مو چه باید کرد؟

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - احتمالا همه افراد در برهه ای از زمان با این سوال روبرو شده اند که برای ریزش مو چه باید کرد؟ در این مقاله، به 10 راه کار طبیعی اشاره خواهیم کرد که می توانند به کاهش فرایند ریزش مو و حفظ سلامت آن یاری نمایند.

1. مراقب رژیم غذایی خود باشید

پروتئین عنصری سازنده در بافت های بدن از جمله مو ها است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پروتئین مصرف می کنید. بهترین منابع پروتئین عبارتند از: شیر، سفیده تخم مرغ و ماهی.

همچنین مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا 3 مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی را دو یا سه بار در هفته مصرف کنید. علاوه بر این، یک یا دو قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده را هر روز مصرف کنید.

2. مصرف ویتامین را نباید فراموش کنید

ویتامین A برای سلامت مو ها بسیار مهم است، زیرا به سنتز چربی یاری می نماید. محصولات غذایی غنی از ویتامین A عبارتند از: سبزیجات برگ دار، هویج و تخم مرغ.

ویتامین B12 به فراوری گلبول های قرمز یاری نموده و ویتامین E باعث بهبود گردش خون می گردد که در نهایت اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم خواهد شد. هر چقدر اکسیژن بیشتر باشد، مو ها سالم تر خواهند بود.

بعضی از مهم ترین مواد معدنی برای سلامت مو عبارتند از: کلسیم، مس، آهن، منیزیم و روی. شما می توانید این مواد را به وسیله مصرف سبزیجات مختلف تامین نموده یا روزانه مکمل های معدنی مصرف کنید.

3. با پزشک خود مشورت کنید

بسیاری از افراد که مو های خود را بدون دلیل خاصی از دست می دهند، معمولا دچار عدم تعادل هورمون ها شده اند. اگر دیگر علائم عدم تعادل هورمون را مشاهده کردید، با پزشک خود مشورت کنید. شما همچنین می توانید از مکمل های طبیعی برای تنظیم هورمون ها استفاده نموده و غذا هایی را مصرف کنید که به بهبود سطح هورمون ها یاری می نمایند.

علاوه بر عدم تعادل هورمون ها، بیماری های دیگری نیز می توانند منجر به ریزش مو شوند. مانند استرس، کم کاری تیروئید، کم خونی و مصرف دارو های خاص برای بیماری های قلبی.

4. عادت های بد خود را کنار بگذارید

سیگار کشیدن باعث کاهش گردش خون می گردد. نوشیدن الکل و کافئین باعث اختلال در دستگاه ایمنی بدن شده که می تواند به ریزش موی بیشتر منجر گردد. بنابراین بهتر است عادت های بد خود را کنار بگذارید.

همچنین به یاد داشته باشید که به اندازه کافی آب مصرف کنید. هیدراته بودن بدن برای رشد و سلامت بافت ها بسیار مهم است. ساقه مو به طور عمده از آب تشکیل شده است. حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید. همچنین از مصرف نوشیدنی های گازدار خودداری کنید، زیرا باعث تضعیف دستگاه ایمنی بدن خواهند شد.

5. آرامش خود را حفظ کنید

معمولا در بیشتر موارد، ریزش مو ناشی از استرس و اضطراب است. برای کاهش استرس و آرامش ذهن خود، مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید.

6. ورزش

ورزش منظم و عرق کردن باعث می شوند تا منافذ مو باز و تمیز شوند. همچنین، ورزش به طور کلی باعث سلامت شما شده که این امر به رشد بیشتر مو ها نیز یاری می نماید.

7. ماساژ سر با اسانس های روغنی

ماساژ پوست سر به تحریک فولیکول های مو و افزایش رشد مو یاری می نماید. اسانس های روغنی مانند اسطوخدوس، رزماری و آویشن نیز مانع از نازک شدن مو یا طاسی می شوند. چند قطره از اسانس های روغن اسطوخدوس، رزماری یا آویشن را با روغن های حامل مانند زیتون، نارگیل یا بادام ترکیب کنید. پوست سر خود را به آرامی با روغن ماساژ دهید. سپس، مو های خود را به مدت یک ساعت پوشانده و بعد با شامپو آن ها را بشویید. از این روش یک بار در هفته بهره ببرید.

8. آب میوه های طبیعی

شما می توانید پوست سر خود را با آب سیر، آب پیاز یا آب زنجبیل ماساژ دهید. بگذارید این مواد یک شبانه روز بر روی سر شما باقی بمانند. سپس صبح آن ها را کاملا بشویید.

9. آنتی اکسیدان ها

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که مانع از ریزش مو و افزایش رشد مو می شوند. دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب دم کنید و به مدت یک ساعت بر روی سر خود گذاشته، سپس آن را بشویید.

10. با مو های خود مهربان باشید

مو های نازک می توانند شنماینده باشند. بنابراین، با ملایمت با آن ها رفتار کنید.

  • مو های خود را با دمای خنک و پایین سشوار کنید و از اتو های مو و بابلیس کمتر بهره ببرید.
  • سعی کنید رنگ مو های خود را تنها یک یا دو درجه روشن تر یا تیره تر کنید. هرچقدر تغییرات رنگ شدیدتر باشند، مواد شیمیایی بیشتری مصرف شده و مو ها بیشتر از بین خواهند رفت.
  • اگر از ژل یا اسپری مو استفاده می کنید، آن ها را سریع شانه بزنید و نگذارید تا خشک شوند. زیرا در این حالت مو ها سفت تر و شنماینده تر می شوند.
  • زمانی که مو مرطوب است، از شانه های دندانه درشت استفاده نموده و به آرامی مو ها را شانه کنید.
  • در موارد غیرضروری از براشینگ، فر کردن یا صاف کردن مو خودداری کنید. استفاده بیش از حد از این تکنیک ها، باعث تضعیف ریشه مو می شوند.

برگرفته از: onegoodthingbyjillee.com

منبع: setare.com
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1607

به "برای ریزش مو چه باید کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ریزش مو چه باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید