این ساختمان های عجیب واقعا در هند قرار دارند؟

به گزارش مجله آراد، هند، مامن گنجینه های تاریخی و فرهنگی جهان، پر از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز، حیات وحش بی نظیر در جهان و گیاهان و درختان عجیب و غریب و زیبا در جهان است. اما یکی از غیر معمول ترین چیزهایی که درباره این کشور خاص وجود دارد این است که وسط این همه زیبایی و جاهای دیدنی، ساختمان هایی ساخته شده اند که ظاهر واقعا عجیبی دارند. بودن این ساختمان ها در این کشور شاید کمی غیر منتظره باشد، اما مطمئنا جالب است و سهم بزرگی در چیزی که هند را از کشورهای دیگر متفاوت نموده است داشته است. در اینجا خبرنگاران 4 تا از عجیب ترین ساختمان های هند را به شما معرفی می نماید:

این ساختمان های عجیب واقعا در هند قرار دارند؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

1- برج Motions (Motisons Tower)

خود ساختمان به یک الماس گران قیمت شبیه است. این ساختمان توسط جواهر سازان Motions ساخته شد و فقط رنگ آن نیست که عجیب و غریب است بلکه شکل و نمای آن هم سوال برانگیز است. نمای این ساختمان تقریبا شبیه یک غنچه لاله است. برج Motions در شب با چراغ های LED روشن می گردد و نمای بسیار فریبنده ای پیدا می نماید.

2- عبادتگاه نیلوفر (Lotus Temple)

عبادتگاه نیلوفر که در شهر دهلی نو واقع شده است، درست مانند اسمش به شکل یک گل نیلوفر عظیم ساخته شده است. این خانه مذهبی که به عنوان محلی برای عبادت شناخته می گردد، اولین بار در سال 1986 باز شد و از زمان پرده برداری اش هم توانسته برنده جوایز معماری زیادی گردد. این ساختمان به روی عموم مردم باز است و دارای 27 پره به شکل گلبرگ های گل است که همگی از سنگ های مرمر پوشیده شده اند. خیلی از افراد عبادتگاه نیلوفر را پر بیننده ترین ساختمان روی کره زمین می دانند، و ممکن است درست هم باشد. این ساختمان ظرفیت میزبانی از هزاران بازدید کننده به طور همزمان را دارد. علاوه بر این، باغ ها و استخرهای طبیعی زیبای زیادی در اطراف این گل نیلوفری عظیم وجود دارد که شگفتی آن را چند برابر نموده است.

3- انجمن ملی توسعه شیلات (National Fisheries Development Board)

این ساختمان دقیقا شبیه چیزی است که همه ما در دوران کودکی مان نقاشی می نموده ایم: به همان زیبایی و جذابیت اما دقیق و مهندسی شده. در حالیکه بیشتر ساخمان های ادارای هند خیلی رسمی هستند، این یکی دقیقا شبیه یک ماهی بزرگ و البته از نوع خندان و صمیمی آن است!

4- امپراطوری رویاها (Kingdom of Dreams)

با شنیدن اسم امپراطوری رویاها حتما یاد بازی های ویدیویی افتادید، اما امپراطوری رویاها، یک مکان واقعی در هند و یک مجموعه سرگرمی واقعا تحسین برانگیز است. این ساختمان، نمای دیدنی و شاهواری دارد و انگار از کتاب های داستان بیرون آمده است. در جلوی این ساختمان، مجسمه های بزرگی وجود دارد و پله های آن طوری به نظر می رسند که انگار تا ابد قرار است ادامه داشته باشند.

در داخل امپراطوری رویاها، 2 تئاتر و چندین سن وجود دارد که روی آنها فعالیت های هنری مختلفی انجام می گردد. علاوه بر این ها یک سالن فرهنگی و یک غذاخوری اصیل هندی وجود دارد که جای فوق العاده ای برای امتحان کردن غذای هندی است.

منبع: housely.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 559

به "این ساختمان های عجیب واقعا در هند قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ساختمان های عجیب واقعا در هند قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید